W jaki sposób dalej rozbudowywać szczeciński tramwaj? Radni Prawa i Sprawiedliwości widzą trzy newralgiczne miejsca w mieście, w których warto byłoby budować kolejne torowiska.
O możliwościach rozbudowy sieci torowisk radni PiS mówili na briefingu zorganizowanym w piątek w siedzibie partii. Ich zdaniem, należy kontynuować prace na prawobrzeżu (widzą potrzebę dalszego podciągnięcia trasy SST przynajmniej do skrzyżowania ul. Łubiowej z ul. Struga). Poza tym sensowne jest wydłużenie linii tramwajowej nr 8 w stronę Mierzyna i wybudowanie nowego torowiska na ul. 26 Kwietnia na Turzynie - od skrzyżowania al. Bohaterów Warszawy z ul. Krzywoustego do krzyżówki ul. 26 Kwietnia z ul. Derdowskiego.
Ta ostatnia lokalizacja wydaje się najbardziej realna - ze wstępnych kalkulacji wynika, że pierwsi pasażerowie mogliby tramwajem dojechać do os. os. Kaliny i Przyjaźni już w 2021 r. Ale jednak nie aż do pętli na Krzekowie, jak pierwotnie planowano, lecz tylko do ul. Derdowskiego. Linia nie kończyłaby się tradycyjną pętlą. Na zachód jeździć miałyby tramwaje dwukierunkowe, tzn. z drzwiami po obu stronach wagonu - dzięki czemu pojazdy poruszać się mogą w obu kierunkach bez nawrotki.
- Są już wstępne obliczenia - twierdzi Marek Duklanowski. - Nowa, dwukilometrowa linia obsługiwałaby prawie 12,5 tys. pasażerów.
Briefing, którego gospodarzem była (obok radnego Duklanowskiego) również Stefania Biernat poświęcony był też inwestycjom zgłaszanym przez radnych PiS w ostatnich latach na terenie osiedla Dąbie.
(lw)
Na zdjęciu: Radni Stefania Biernat i Marek Duklanowski na piątkowym briefingu.
Fot. Leszek Wójcik
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
szczecinianin
2017-11-27 10:46:49
Czytając ciągłe protesty Prawobrzeża sądzę, że SST już pierwotnie winien jechać trasą obecnego autobusu B. Żeby choć trochę naprawić błąd budowy SST jedynym możliwym wariantem jest rozbudowa SST do skrzyżowania Łubinowej ze Struga (wariant 2). Prawobrzeże jest duże terytorialnie i nie jest możliwe aby każdemu tam mieszkańcowi zapewnić bezpośrdni dojazd do Centrum na Lewobrzeżu. Musi być częsta sieć KM prawobrzeżna dowożąca do linii łączącej już bezpośrednio z Lewobrzeżem, a nie każdy tramwaj i autobus z Prawobrzeża na Lewobrzeże. Miejcie litość dla kosztów miejskich.
Honorat
2017-11-26 17:48:57
@ M.Dem - Tramwaje mają wozić ludzi z pracy do domów a nie do sklepów. Tramwaj ma to służyć wygodzie mieszkańców osiedli mieszkaniowych, a nie centrów handlowych, żeby im nabijać kabzę. Niech sobie rozwijają sieć własnych linii autobusowych. Poza tym handel w niedziele będzie pomału ograniczany - do 7 niedziel w roku za dwa lata. Spacer do sklepu też nikomu nie zaszkodzi. Dobry pomysł na przebieg linii SST ma SromotnikBezwstydny.
SromotnikBezwstydny
2017-11-25 18:33:51
SSTram. na Prawobrzeżu musi połączyć duże osiedla Zdroje -Szpital ZOZ"Zdroje"-Oś.Bukowe-Rudzianka-Oś.Majowe-Oś.Słoneczne Wsch.-Zdroje i dalej do Basenu Górniczego.
Bez spraw2nego i bliskiego połączenia ze szpitalem jak i międzyosiedlowego, to SSTram na Prawobrzeżu jest bez sensu.Druga nitka powinna łączyć te osiedla z dworcem PKP w Dąbiu i to ulicą Pomorską , gdzie jest przemysł i mnóstwo ludzi pracuje.Autobusy-zawalidrogi-truciciele to przeżytek!
M.Dem.
2017-11-25 18:20:58
Do "Honorat". Mnie się to miejsce skrzyżowania Lubinowej ze Struga spodobało. Ze względu na to, że to teren wszelkich centrów handlowych. Gdzie można zrobić wszelkie zakupy po drodze do domu. W Kijewie, Dąbiu, itd. okolicznych osiedlach nie ma takiej wszechstronnosci handlowej.
Honorat
2017-11-25 16:01:29
Bezwzględnie konieczna jest rozbudowa sieci tramwajowej na Prawobrzeże, ale wersja z poprowadzeniem linii tramwajowej ulicą Łubinową do Struga to najmniej sensowna wersja tej rozbudowy. Po pierwsze: ul. Łubinowa jest za wąska, żeby tam zbudować tory tramwajowe. Po drugie: kto mieszka przy ulicy Struga? Potem zapewne wzdłuż Struga do Kijewa? Przecież tam nie ma mieszkańców: po jednej stronie jest ulica Struga w głębokim wykopie, bez przejść dla pieszych (poza jednym wiaduktem), z drugiej sklepy i fastfoody, a dalej Lasek Kijewski. Tramwaj to nie sztuka dla sztuki, powinien być skierowany tam gdzie są gęsto zabudowane osiedla, czyli przez Majowe do Os. Nad Rudzianką do Kijewa albo, II wersja, przez Bukowe do Os. Nad Rudzianką do Kijewa. Takie propozycje trzeba wygłaszać po dogłębnej analizie potrzeb i możliwości, żeby znowu nie wyszło jak z pętlą Turkusowa. Zamiast zbudować od razu tory do pętli na Słonecznym przy Łubinowej/Przelotowej,gdzie dojeżdża większość autobusów Prawobrzeża, zakończono budowę w krzakach: ni to Zdroje ni to Słoneczne. Ciekawy jestem, ile kilometrów torów tramwajowych można było zbudować za pieniądze wydane na budowę ulic dojazdowych i pętli autobusowej przy pętli tramwajowej Turkusowa???
jaromir
2017-11-25 05:39:07
O! Następni wypinają pierś do medali. Poprzednio posłowie Marchewka i Nitras. Czy Państwo radni wiedzą o czym mówią. Czy zbliżające się wielkimi krokami wybory samorządowe uaktywniły w Was chęć pomocy mieszkańcom i ulżenia ich doli? Wszelkiej maści politycy robią to samo.
A gdzie byliście Państwo przez minione lata Waszej kadencji. Gdzie są Wasze koncepcje rozwoju komunikacji miejskiej, ale tak na poważnie?
Wciskanie kitu przed wyborami wyszło już z mody. Proszę o konkrety.
M.Dem.
2017-11-25 02:40:48
Oj, jak dobrze że ktoś pomyślał o przedluzeniu SST do Struga-Lubinowa. Jak dobrze! Część ludzi, na przykład, ma groby bliskich na Cmentarzu Centralnym i wsiadajac do tramwaju nr 8 dojeżdża do Struga -Lubinowa bez przesiadki.
Pisuary
2017-11-25 00:51:14
JAJOGŁOWY JAK ZWYKLE ZABAWNY
abc
2017-11-24 21:20:24
Ta Pani po lewej to kiedyś w ogóle korzystała z komunikacji miejskiej ? ilu radnych przyjezdza do "pracy" w urzedzie samochodami-99 czy 100% ?najpierw się remontuje to co się ma bo się dobija Swingi a potem się mysli o rozbudowie, od lat najbardziej potrzebna jest linia na 26 kwietnia/kaliny, bo autobusy 75 nie maja 100 metrów
Adam
2017-11-24 20:38:29
to niech pociągną tory z ul. Derdowskiego wzdłuż jeziorka o do ronda Gierosa i na końcowy linii nr 8 wtedy nie trzeba będzie tramwajów dwukierunkowych
Jan
2017-11-24 20:28:39
Państwo z PiSu - jesteście u władzy, że przypomnę! Dotacje załatwiać na szczeblu Państwa i rękawy zakasywać do roboty, a nie ględzić! O tramwaju na 6 kwietnia to ja słyszę ględzenie od lat 70-tych. Zróbcie go, albo choć zacznijcie i będzie to Wam zapamiętane, pomimo, ze nie jestem Waszym sympatykiem.
k-2
2017-11-24 19:53:52
Jaki briefing? Ci ludzie nie mają pojęcia co znaczy to słowo!!! Do nich pasuje słowo "ględzenie"...
a może ...
2017-11-24 19:33:36
Linia biegła by do ul. Santockiej - później w prawo jednotorowo objazdem przez Witkiewicza, Derdowskiego i w prawo do 26 Kwietnia i Turzyna? byłoby to jednak drozsze bo ulice też wymagałyby przebudowy.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.