Środa, 01 maja 2024 r. 
REKLAMA

Pytają o tramwaje na prawobrzeżu

Data publikacji: 09 października 2017 r. 21:14
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
Pytają o tramwaje na prawobrzeżu
 

Trwają konsultacje społeczne związane z planami stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. Przed nami drugie spotkanie, które już we wtorek odbędzie się w Klubie Delta w Szczecinie-Dąbiu.

Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jest kontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szybkiego Szczecińskiego Tramwaju. Przypomnijmy, że w przyszłości SST ma kursować na odcinku od ul. Handlowej do ul. Derdowskiego.

Jednocześnie planuje się rozpoczęcie nowego projektu pod nazwą Sieć Tramwajowa Prawobrzeże, który przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej. To właśnie na temat tych rozmawiać będą z mieszkańcami przedstawiciele magistratu oraz eksperci. Celem spotkań będzie poinformowanie mieszkańców o harmonogramie planowanych działań oraz ustalenie kolejności realizacji poszczególnych wariantów sieci tramwajowej na prawobrzeżu.

Spotkania konsultacje są zaplanowane na dni:

10 października, godz. 17:00 (Klub Delta, ul. Racławicka 10),
23 października, godz. 17:30 (SP 59, ul. Dąbska 105).

Narzędziem pomocniczym przy konsultowaniu będą ankiety, które przez dwa tygodnie w październiku zostaną przeprowadzane w Szczecińskim Szybkim Tramwaju, pod wybranymi szkołami (CSK Rydla, II LO i XIII LO) oraz podczas spotkań.

Zbieranie opinii mieszkańców Szczecin będzie prowadzone także poprzez umieszczenie proponowanych wariantów „Koncepcji Przebiegu Drugiego Etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju” na stronie internetowej Urzędu Miasta Szczecin oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Szczecin i przyjmowanie uwag na piśmie za pomocą poczty elektronicznej na adres bop@um.szczecin.pl. Konsultacje w tej sprawie potrwają do końca roku. (k)

Fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pasażer linii "B"
2017-10-10 18:47:09
Jakoś Pasażerownie nie porzucli autobusu pospiesznego B na rzecz tramwaju 2,który to autobus,kursuje na trasie Osiedle Słoneczne-Osiedle Arkońskie.
mieszkaniec Lewobrzeża
2017-10-10 14:12:42
Nie rozumiem dlaczego szybkiego tramwaju nie poprowadzono po trasie autobusów pospiesznych. Skoro zamysłem było zlikwidowanie pośpiesznych autobusów, a na tej trasie jest najwięcej pasażerów to naturalne było tam zaprojektować tory SST. Mieszkańcy Prawobrzeża nie byli specjalnie zainteresowani projektami poprowadzenia torów tramwajowych, bo zakładali, że pośpiechy dane są na zawsze a SST to taki dodatek - droga zabawka za 199 mln, podarowana przez pozostałych szczodrych mieszkańców Szczecina. Teraz jest lament, bo nikomu z mieszkańców Prawobrzeża obecna trasa SST nie pasuje, i nieważne że z Bramy Portowej w kierunku Basenu Górniczego co 2-3 min jedzie na zmianę tramwaj, autobus zwykły czy pośpieszny. Przecież musi być jeden środek KM z dwóch odległych części Szczecina. Pozostali mieszkańcy mogą się przesiadać ale nie Państwo z Prawobrzeża. Ciągle źle i nie tak, bo nie podwozi pod same drzwi na 4 piętrze mieszkania omijając oczywiście korki i za darmo. Przez te awantury brakuje pieniędzy na pozostałą KM, bo nieracjonalnie są wydawane by zadowolić Prawobrzeże. Po tej samej trasie od Centrum lub jeszcze dalej jadą autobusy (np. B) i tramwaje 2,7, 8. Pytam się jak długo większość pieniędzy na KM będzie generować transport na Prawobrzeże. Popieram Miś II -Szybki tramwaj powinien skasować wszystkie " pospieszne autobusy " na tej trasie ! Wówczas byłaby zrealizowana podstawowa idea tej inwestycji. Radni i Prezydent niech się przyjrzą innym częściom Szczecina, gdzie naprawdę jest trudno dojechać w godnych warunkach. A no tak - brakuje pieniędzy ?!
ToJa
2017-10-10 12:01:07
Dobrze by było, aby dojeżdżały do Kijewa, bo tam się dostać (jak ucieknie autobus) to już totalny pech.A autobusy nie jeżdżą zbyt często
re: miś II
2017-10-10 10:01:27
Bredzisz. Szybki tramwaj to mrzonka. Gdzie on jest szybki? Gdzie jedzie szybciej od autobusu? Ile razy to autobusy "pomagały" tramwajom, bo się ten szybki i niezawodny spier.... Prawobrzeża nie da się sensownie skomunikować tramwajowo. Tzn, można jak wszystko, tylko koszty przerastają zyski. Jak z SPP. Flagowa studnia bez dna i sensu. I Potulicka, której przez tramwaje nie potrafią porządnie wyremontować.
dokładnie
2017-10-10 09:43:13
Wybudowanie pełnej sieci tramwajowej na Prawobrzeżu powinno skutkować likwidacją wszystkich pośpiechów
SromotnikBezwstydny
2017-10-10 09:36:02
"...trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej." Nie od ul.Handlowej lecz od Pętli Turkusowa. Wszystkie trzy "przebiegi" powinne trafić do kosza! Dlaczego? Ponieważ "sieć tramwajowa Prawobrzeża" musi przebiegać obok szpitala ZOZ"ZDROJE", następnie przez osiedla:BUKOWE,RUDZIANKA,MAJOWE do ul. L.Struga i tam wrócić do torowiska w Zdrojach. Mieszkańcy tych wielkich osiedli muszą mieć łatwy dostęp do szpitala,do łączności między sobą i do wielkich centrów handlowych,jedynego kina czy jedynego rynku warzywnego na oś.Słonecznym. Pomysł magistrackich jest zrobiony zza biurka i dlatego jest bezsensowny!
Miś II
2017-10-10 08:19:29
Szybki tramwaj powinien skasować wszystkie " pospieszne autobusy " na tej trasie ! Wówczas byłaby zrealizowana podstawowa idea tej inwestycji
stm
2017-10-09 22:05:02
A co z autobusami pospiesznymi?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA