Znane są oficjalnie przyczyny pękania szyn na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Zastosowano złą technologię. Trwają negocjacje w sprawie ewentualnej rekompensaty.
- Technologia spawania była przyczyną pękania szyn na trasie Energetyków-Gdańska-Basen Górniczy - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Określa to jednoznacznie ekspertyza wykonana na zlecenie firmy Energopol, a także ta, którą miasto otrzymało od Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Obie stawiają jasną diagnozę: brak zachowania reżimu spawalniczego. Miasto oczekuje od wykonawcy działań zmierzających do zapewnienia właściwej, dalszej eksploracji torowiska, a także konkretnej rekompensaty. Samorząd wyszedł z propozycją wydłużenia gwarancji na roboty torowe. Trwają negocjacje w tej sprawie, czekamy na ostateczną decyzję przedstawicieli firmy. Jej dyrektor Marcin Konarzewski zobowiązał się dać odpowiedź w ciągu tygodnia.
(jps)