Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Przybędzie 170 kilometrów ekspresówek

Data publikacji: 05 marca 2018 r. 08:49
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:05
Przybędzie 170 kilometrów ekspresówek
 

Do końca 2020 roku w Zachodniopomorskiem przybędzie ponad 170 kilometrów dróg ekspresowych. W całym regionie dwujezdniowych dróg ekspresowych będzie w sumie około 330 km. O skali przedsięwzięć inwestycyjnych najlepiej świadczy fakt, że obecnie prace budowlane trwają na ponad 220 km dróg. Rekordowe są również nakłady na realizowane właśnie zadania. Ich wartość to 5,3 mld złotych.

Do tego doliczyć trzeba jeszcze przygotowywane projekty. W trakcie przetargu są inwestycje w budowę dróg kategorii „S” o łącznej długości ponad 56 km, w tym tunel między wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu.
Trwa budowa ekspresowej „trójki” na północ od Szczecina. W 2021 roku gotowy ma być cały odcinek od Szczecina do Troszyna. Dwa lata później pojechać będziemy mogli do Świnoujścia.

W 2017 roku rozpoczęła się przebudowa fragmentu autostrady A6. 3,5-kilometrowy fragment między węzłami „Dąbie” i „Rzęśnica” modernizuje Energopol Szczecin SA. Ta sama firma wygrała przetarg na przebudowę archaicznego węzła Kijewo, wybudowanego jeszcze w latach 30. ub. wieku. Obie inwestycje zakończyć ma do 2020 roku. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 marca 2018 r.

 R.K. CIEPLIŃSKI

Na zdjęciu: Fragment S3 koło Szczecina

Fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Robert
2018-03-05 22:02:01
Zmieńmy w końcu tą idiotyczną, bardzo trudną do wymówienia nazwę węzła: Rzęśnica. Niech będzie chociażby Szczecin- Kliniska! Droga S10 do Torunia i dalej na Warszawę o wiele bardziej potrzebna niż kontynuacja S6 na wschód od Koszalina, czy S11.
xxx
2018-03-05 18:50:34
Cała S10 jest potrzebna dlatego ze przejazd A2 tzw autostrada wolności kosztuje majątek.
Bydgoszczanin
2018-03-05 16:33:33
Droga nr 10 jest do spokojnej jazdy. Jak ktoś ma ochotę na ciągle wyprzedzanie to sorry... niech zmyka na inną trasę. Oczywiście przebudowa jej jest potrzebna,ale nie ma co dramatyzować „droga śmierci” - chyba w głowach co niektórych.
Wyjście z PRLu. Region szczeciński zawsze był zadupiem
2018-03-05 15:16:58
W latach 1945-1989 mieliśmy autostradę po Hitlerze i akcję asfaltowania poniemieckich dróg. Sorry powstała Trasa Zamkowa! 1990-2005 15lat wolności i nadal nic poza poszerzaniem istniejących dróg. Dopiero budowa wyjazdu ze Szczecina przez Słoneczne, S3 do Gorzowa wprowadziła nas w XXI wiek. S3 do Międzyzdrojów i tunel do Świnoujścia to komfortowy dojazd nad morze. S6 do Kołobrzegu i Koszalina otworzy tamtą część wybrzeża. To wszystko powstanie w ciągu max4lat - rewelacja. Faktycznie brakuje drogi do Wałcza i dalej do Bydgoszczy i Warszawy. Na stronie Gen.Dyr.Budowy Dróg ta droga widnieje ze stanem w planowaniu. Od czasu przystąpienia do Unii w zachpom. ruszyła budowa dróg. To nie jest zasługa ani PO, ani PiSu, trochę naszych samorządowców bardziej centralnego planowania. S6 z przeprawą w Świętej to będzie wisienka na szczecińskim torcie. Ten kto nie widzi postępu jest ślepy. Pewnie można było szybciej coś zrobić, szczególnie ten projekt drogi Niebuszewo-Łękno-Turzyn, który stanął 5lat temu. Idiotyczne było zatrzymanie Szybkiego Tramwaju w polu przy Selgrosie i budowa nikomu niepotrzebnego centrum przesiadkowego na Basenie Górniczym, ale sam SST jest genialnym pomysłem i po przedłużeniu trasy do Słonecznego oraz uruchomieniu Kolei do Polic zupełnie zmieni komunikację w Szczecinie
zz
2018-03-05 13:58:01
Do tego doliczyć trzeba koszty zaniżonych kwot przetargow bo "dodatkowe roboty" bo błedy projektowe bo złe badania gruntu itp.
Obs.ryver
2018-03-05 11:07:59
ENERGOPOL....i wszystko wiadomo! Czy skończył już szwejsować , lutować i podpierać kołkami Sz.S.Tramwaj?
Miejski włóczykij
2018-03-05 10:10:40
Wszystko pięknie,są one potrzebne i nieodzowne po latach zaniedbań i permanentnego pomijania północno zachodniej części Kraju.Niepokoi natomiast powolny-by nie powiedzieć mizerny postęp prac na krajowej 10 docelowo S10 Szczecin-Bydgoszcz.To jest tzw.droga śmierci.Poruszanie się nią to dla kierowcy 80% tego,że albo na niej zginie w trakcie podróży albo będzie uczestniczył w wypadku.Ta droga budowana jest "wieki całe" a kto nią jeździ wie jak mało ( poza obwodnicą Wałcza )na niej się dzieje.Zarówno od strony Szczecina jak i później Piła Bydgoszcz.Do obu tych miast dojazd jest obarczony dużą stratą czasu no i ryzykiem,że będzie to ostatnia podróż za życia.
Paweł
2018-03-05 10:05:53
Wystarczy zainteresować się i sprawdzić kiedy przetargi były rozpoczynane i wtedy wyjdzie kto jest prawdziwym ojcem sukcesu.
S
2018-03-05 08:56:58
Dopóki nie będzie 10-tki do Bydgoszczy i S3 od Czech do Świnoujścia, to nie ma co mówić o drogach.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA