Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Przez Głębokie od piątku wahadłem, bypassem i objazdem [GALERIA]

Data publikacji: 25 marca 2021 r. 21:22
Ostatnia aktualizacja: 26 marca 2021 r. 19:01
Przez Głębokie od piątku wahadłem, bypassem i objazdem
Fot. Mirosław Winconek  

Rozpoczyna się kolejny etap prac przy budowie węzła drogowo-przesiadkowego w rejonie jeziora Głębokie. Z użytkowania tym razem od piątku, 26 marca, zostanie wyłączony obszar tarczy skrzyżowania i drogowcy przystąpią do prac przy budowie kolejnego fragmentu nowego ronda. Stąd konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. To tylko jedno z utrudnień w przejeździe, na jakie tam jeszcze przez jakiś czas będą natykać się kierowcy. I wcale nieostatnie.

Najnowsze z korekt w organizacji ruchu będą wprowadzane po porannym szczycie komunikacyjnym. Tempo ich wprowadzenia będzie uzależnione od tego, ile potrwa malowanie tymczasowego oznakowania i od natężenia ruchu. Zamknięta zostanie tarcza obecnego skrzyżowania, a ruch zostanie poprowadzony bypassem. Relacja Wołczkowo – ul. Emila Zegadłowicza, Miodowa kierowana będzie sugerowanym objazdem przez rondo Jana Olszewskiego. Zachowany zostanie na razie przejazd ul. Miodową. Wedle już wcześniejszych zapowiedzi, przebudowa wymusi jednak na pewien czas również blokadę i całkowite wyłączenie ruchu samochodowego ul. Miodową, kiedy drogowcy zajmą się jej dowiązaniem do nowego układu drogowego na wysokości pętli autobusowo-tramwajowej.

Przypomnijmy, że jednocześnie nadal obowiązuje, wprowadzony od 2 marca br., ruch wahadłowy na ulicy Hieronima Kupczyka - na odcinku jej łuku na wysokości jeziora wzdłuż leśnej skarpy, gdzie zakończyły się prace przy budowie zbiornika retencyjnego. Drogowcy urządzają tam ostatni brakujący odcinek jezdni z chodnikiem i pasem dla rowerów od strony lasu  prowadzący do wspomnianego ronda przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego oraz ulicami Miodową i Emila Zegadłowicza. 

Jak do tej pory inwestycja przebiega bardzo sprawnie. Formalny termin zakończenia robót wyznaczony został na grudzień tego roku. Natomiast wszystko na to wskazuje, że finał całego zadania nastąpi wcześniej. 

Łączny koszt prac przy przebudowie węzła Głębokie to ponad 65 mln zł. Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego realizuje spółka Strabag. Nadzór nad realizacją  zadania imieniu miasta sprawuje spółka komunalna Szczecińskie Inwestycje Miejskie. ©℗

(MIR)

Mapka: (SIM)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

wolna amerykanka
2021-03-26 18:23:33
Jakim wahadłem ? Prozę mi pokazać kierowcę wyścigowego wieśwagena czy dziadkowego scenika , który zatrzyma się na czerwonym świetle ? Jak znam życie to będzie tam wolna amerykanka i brak służb do kontroli kierowców
słabo to idzie
2021-03-26 16:39:46
z jednym rondkiem się grzebią a rok już mija.
Leonardo
2021-03-26 13:53:56
Baypassem jadą tylko sercowi. Reszta użytkowników porusza się buspasem.
@brawo
2021-03-26 11:39:39
To nie od rady miasta zależy czy się buduje czy nie, a inwestycje to często kilkuletnie przygotowania za poprzednich ekip. W Szczecinie ekipa od kilku kadencji ta sama :-(
brawo
2021-03-26 07:11:13
Szczecin wreszcie się buduje. Za poprzedniej rady miasta tego nie było.
rondo
2021-03-25 22:24:04
Do tej pory widzieliśmy postęp prac przy budowie pętli, to teraz może ujrzymy kształt ronda :D

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA