Osiem firm złożyło swoje oferty w kolejnym z przetargów na przebudowę kilku ulic wraz z całym układem drogowym na Międzyodrzu, mającym uczynić spójnym i łatwiejszym dostęp do portu, a jednocześnie usprawnić cały układ komunikacyjny w tym rejonie Szczecina. Chodzi o ulice: Rybnicką, Kujota, Hryniewieckiego, Logistyczną i część ul. Bytomskiej. Każdy z potencjalnych wykonawców zaproponował swe usługi za kwoty zdecydowanie niższe od kalkulacji kosztów sporządzonych zarówno przez magistrat, jak i spółkę SEC, której sieci przy okazji inwestycji drogowych w tym obszarze mają być także zmodernizowane.
Różnice między sumą zabezpieczoną na realizację a kwotami łącznymi brutto za wskazany w dokumentcjii zakres prac w tym konkretnym przypadku sięgają od ponad 23 do prawie 32 milionów złotych. Na realizację inwestycji zabezpieczono bowiem aż 77 525 235,70 zł brutto w tym: na zadanie Gminy Miasto Szczecin 75 066 204, 98 zł brutto i na zadanie SEC 2 459 030,72 zł brutto.
Najtańsza z ofert wpłynęła od Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA z Gdyni za 45 618 623,65 zł brutto. Najdroższą, choć i tą grubo poniżej kalkulacji, złożyła spółka Pro-Tra Building z Wrocławia (54 208 982,82 zł brutto). Oprócz nich swoje usługi zaproponowały: pruszkowski Strabag (51 621 452,24 zł brutto), gdańska Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o.(
47 322 748,27 zł brutto), konsorcjum spółek ROVERPOL-ROVER Intraestructuras, (50 048 700 zł brutto), EUROVIA POLSKA S.A. (52 955 502,05 zł brutto), szczeciński MUSING BUD Sp. z o.o., S.K, (52 410 310,27 zł brutto) i konsorcjum NDI Sp. z o.o. – NDI SOPOT SA z Sopotu (49 496 977,26 zł brutto).
- Przetarg nie jest jedynym obejmującym przebudowę ulic na Międzyodrzu - przypomina Piotr Zieliński, rzecznik spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Jest częścią większego projektu, związanego z poprawą dostępności do portu w Szczecinie i przebudową tego całego układu drogowego na Międzyodrzu. - Komisja przetargowa zajmie się teraz analizą złożonych ofert - dodaje Piotr Zieliński.©℗
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK