środa, 30 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo

Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo

Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo
Data publikacji: 2020-08-09 16:28
Ostatnia aktualizacja: 2020-08-11 11:01
Wywietleń: 2165 468028

Ta inwestycja ma pecha. Chodzi o węzeł drogowy w rejonie Kijewa, któremu nie podołał poprzedni wykonawca Energopol Szczecin. Opóźnienia, korki, poirytowani kierowcy. Ale budową zajmują się już nowe firmy (Strabag i KBI), a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin poinformowała o rozpoczęciu postępowania przetargowego na dokończenie pozostałych robót na tym dwupoziomowym – najważniejszym dla Szczecina – skrzyżowaniu.

– Jest to trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo po poprzednim wykonawcy. Roboty przy pierwszych dwóch etapach są już prowadzone przez nowych wykonawców – przypomina Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Dokończenie robót

Ogłoszony właśnie przetarg obejmie przede wszystkim wykonanie nowego wiaduktu węzła na jezdni DK10 w stronę Stargardu, przebudowę jezdni autostrady A6 oraz pozostałych do wykonania łącznic i jezdni zbiorczo-rozprowadzająych w ciągu autostrady A6. Na dokończenie tych robót nowy wykonawca będzie miał od 13 do 15 miesięcy (skrócenie terminu realizacji to jedno z kryteriów przetargu).

– Poprzedni wykonawca inwestycji zrealizował zaledwie około 20 procent robót na inwestycji – informuje M. Grzeszczuk. – Dokończenie prac zostało podzielone na trzy etapy. Roboty dla etapu pierwszego – dokończenia wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina i drugiego – jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard – Świnoujście i Świnoujście – Szczecin – trwają już od czerwca tego roku.

Rzecznik drogowców tłumaczy, że wykonanie tych prac ma umożliwić, na koniec tego roku, przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 (w stronę Szczecina).

– Umożliwi to również rozpoczęcie prac dla trzeciego etapu, który obejmuje pozostałe roboty do wykonania na węźle – podkreśla M. Grzeszczuk.

Skomplikowany układ drogowy

Skomplikowany układ drogowy stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku. Rozbudowano go w latach 70. i 80.

– Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł – opisuje rzecznik Generalnej Dyrekcji.

Zostanie położona nowa nawierzchnia bitumiczna – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej.

– Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego – deklaruje rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.

(kl)

Fot. GDDKiA

Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo Przetarg na trzeci etap przebudowy węzła Szczecin-Kijewo

Komentarze

Użytkownik
GDZIE OBECNIE Po przebudowie węzła Rzęśnica będzie się kończyła autostrada A6 ? W starym układzie A6 kończyła się na rzeczce Chełszcząca niedaleko za węzłem Dąbie.
2020-08-11 10:23:22
Węzeł
Z Szczecina np na wysokości Szczecin Zdroje powinien byc jeszcze jeden węzeł z dodatkowym odcinkiem drogi łączący miasto Szczecin z A6 aby rozładować korki na wezle Kijewo i na ul Gdańskiej, Struga itd.
2020-08-10 16:05:15
kiki
Skomplikowany układ drogowy - chyba korupcjogen0- partaczy
2020-08-10 15:02:30
SromotnikBezwstydny
GDDKiA chwali się: "...(roboty na trasie) Świnoujście – Szczecin – trwają już od czerwca tego roku..." I owszem ruszyły miesiąc temu! A od września 2018r. dyrektorzy GDDKiA patrzyli jak ENERGOPOL paprze robotę a następnie tylko wystawiał faktury przejściowe i nic nie robił... Zastój na tych inwestycjach to wina GDDKiA !!!!
2020-08-10 13:37:27
vento
Droga nie pomieści pojazdów w miejscu połączenia się S6 i S3. To wszystko 20 lat spóźnione. A wjazd w ulicę Goleniowską za Kliniskami, winien być otwarty. To wentyl bezpieczeństwa. Ktoś ma klapki na oczach.
2020-08-10 08:46:53
wstyd
Pisowski rzad nie ma pojęcia o budowie dróg.
2020-08-10 07:57:28
Lucyfer
Trzy pasy może osiem korki są tylko w sezonie letnim w pozostałe dziesięć miesięcy jest luz to nie zakopianka
2020-08-10 06:53:24
Obwodnica
A kiedy w końcu GDDKiA w Szczecinie dokończy obwodnicę Koszalina i Sianowa przez ostatnie trzy lata nic tam nie robią a rząd pisowy ma to w czterech literach i woli budować drogi na wschodzie dla mieszkańców Kaliningradu, Estonii, Łotwy, Litwy, Białorusi czy Ukrainy zamiast budować dla Polakow
2020-08-10 00:29:51
Grzes bis
Dyrekcja wie o tym bublu projektowym ale nie poczuła się do korekty projektu twierdząc że nie ma tam miejsca na większy węzeł w co bardzo wątpię. Wiec za parę lat czeka nas poprawka albo potworne korki. Dyrekcja wrocławska ma więcej wyobraźni i zrobiła to porządnie. Tez myślę że od Kijewa do Goleniowa powinna być 3 pasmowa
2020-08-09 22:16:19
za 1,5 roku
jeszcze wszystko może się zdarzyć.
2020-08-09 20:35:23
zazula
@bliżej Europy; nie będzie tak źle. Klecha przeleci nad węzłem z monstrancją odgoni korona wirusa i zlikwiduje korki. Przy okazji wyhaczy niewinne dziecko
2020-08-09 19:32:32
Można
Można wybudować i po cztery pasy i inne wygibasy tylko trzeba mieć na to pieniądze...
2020-08-09 19:10:58
bliżej Europy.
Powinny być minimum trzypasmowe jezdnie. Przy dzisiejszym ruchu północ południe 2 jezdnie to permanentny korek.S6 niedlugo się zatka lokalnym ruchem,a kiedy otworzy się całkowicie na Gadñsk tranzyt ją zatka totalnie. Tunel do Swinoujśca i tranzyt z portu i z Niemiec dobije S3. Ale tym ludziom z dyrekcji autstrad brakuje odwagi zeby to pisiorom powiedzieć. bo stracą stołki.
2020-08-09 17:48:30
Wujek dobra rada
Proponuję, osobom odpowiedzialnym z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin zająć się już zawczasu przygotowywaniem 4 etapu przetargu na ... REMONT tej słomianej inwestycji. Później może być za późno aby ustalić winowajcę rozsypującego się węzła. A tak przy okazji do autora artykułu. Może u Was we wsi ten "skomplikowany układ drogowy" był by heroicznym czynem na miarę "Misia" naszych czasów. Zwykły węzeł komunikacyjny a nie jakieś cudo.
2020-08-09 17:37:13
z prowincji
Ile to już trwa? Kurier nie napisał ile to teraz "po nowemu" będzie razem kosztowało. Czy nie lepiej było kilka lat temu aktualizować umowę o wzrost cen materiałów i robocizny? Jak znam życie teraz wyjdzie o wiele drożej nie licząc czasu, nerwów kierowców. Dla projektantów takiego połączenia S3 i A6 w jedną drogę z dwupasmówką gratulacje za "przyszłościowe myślenie". Niemcy 80 lat temu jak projektowali autostradę to robili dwupasmową a samochodów było 1/100 tego co teraz. Nasi fachowcy projektanci chyba ani razu nie mieli wizji aby odcinek wspólny zaprojektować trzypasmowy aż do Goleniowa i podwójne zjazdy z S3 na S-6 i odwrotnie. Jechałem w sobotę, widziałem co się działo. No, ale elita w korkach nie stoi.
2020-08-09 17:36:27
on
oni nigdy tego nie skończą
2020-08-09 17:20:33
Grześ
To jest wielki bubel projektowy na przyszłość.Nie wytrzyma natężenia ruchu powodując wielkie korki.
2020-08-09 16:37:45

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie