Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Przejście graniczne w Rosówku zamknięte dla samochodów

Data publikacji: 12 sierpnia 2024 r. 10:49
Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2024 r. 13:41
Przejście graniczne w Rosówku zamknięte dla samochodów
Fot. Dariusz Gorajski (archiwum)  

Prawie trzy miesiące ma być zamknięte dla ruchu samochodowego polsko-niemieckie przejście graniczne Rosówek/Rosow. Niemieckie władze samorządowe poinformowały, że od 12 sierpnia do 27 października zaplanowano tam remont odcinka drogi federalnej B2.

W poniedziałek zostało zamknięte dla samochodów przejście graniczne Rosówek/Rosow. Prowadzi tam polska DK nr 13, a po niemieckiej stronie droga federalna B2. O pracach drogowych na B2 i zamknięciu pięciokilometrowego odcinka przy granicy państwa poinformował urząd gminy Gartz (Oder) oraz zarządca drogi Landesbetrieb Straßenwesen.

„Od 12 sierpnia do 27 października 2024 r. odnowiona zostanie nawierzchnia drogi federalnej B2 między skrzyżowaniem B2/B113 a przejściem granicznym Rosówek i Rosow” – przekazał w komunikacie urząd gminy Gartz/Oder.

Urząd poinformował, że droga będzie przebudowywana na długości prawie 5 km. Wskazał też propozycje objazdów: przez drogę federalną B113, węzeł Penkun, autostradę A11 i przejście graniczne Pomellen/Kołbaskowo. „Wolniej poruszający się ruch zostanie skierowany przez przejście graniczne Linken/Lubieszyn (Meklemburgia-Pomorze Przednie)” – wyjaśniono.

Zamknięcie przejścia granicznego w Rosówku i odcinka drogi B2 do skrzyżowania z B113 (prowadzącej do Mescherin i Gryfina) oznacza, że kierowcy nie będą mogli korzystać z popularnego skrótu łączącego Szczecin z Gryfinem. Przejazd przez Rosówek i Niemcy zajmował kilka minut mniej niż podróż polską drogą krajową nr 31.

Zakaz ruchu w rejonie przejścia granicznego nie obowiązuje mieszkańców niemieckich wsi Rosow, Neurosow i Neurochlitz oraz rowerzystów.

Droga B2 prowadzi od polsko-niemieckiej granicy w Rosówku przez Gartz, Schwedt w kierunku Berlina, a dalej do Lipska, Norymbergii, Monachium. 

Logo PAP Copyright

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Gnojokok
2024-08-13 13:19:42
A tam bzdury piszesz. Wszelkie inwestycje infrastrukturalne w Polsce się wloką i są drogie, nie tylko w Szczecinie. To efekt durnych przepisów, których naprodukowały po równo kolejne rządy przez ostatnie 30 kilka lat. Ustawa o zamówieniach publicznych faworyzuje partaczy a porządne firmy dyskryminuje. Tutaj nei ma znaczenia kto rządzi w mieście, bo prawa przeskoczyć nie mogą.
Jak trzeba, to
2024-08-12 21:50:20
zamknąć. A czego kundle i cynksiarze drą pyski?
No proszę
2024-08-12 20:00:59
To się nazywa solidna niemiecka robota. Niech nasze robole się uczą zamiast podpierać łopaty.
Gnojokok
2024-08-12 19:43:12
No niestety takich pacanów do "rządzenia" ktoś wybrał. Oni sami się nie wybrali.
I to jest to.
2024-08-12 17:18:21
Robić 5 km odcinek w dwa miesiące a ulice 2 km w Szczecinie planują na 2 lata !!
3 miesiące
2024-08-12 14:06:22
No proszę, 5 km w 3 miesiące. U nas taki remont trwałby 3 lata. I pewnie do tego kosztowałby 3 razy więcej.
Drajwer
2024-08-12 14:04:39
Guxik prawda, bo za tydzień
Bruk
2024-08-12 13:32:27
Zawieszenia trochę odpoczną, bo przejazd od granicy, przez mosty, do Gryfina jest tragiczny na tych kocich łbach.
Kierowca
2024-08-12 13:22:49
Czy ktoś się zainteresuje fenomenem cenowym na granicy w Lubieszynie - benzyna 95 jest tam za 6.02 zł (dla Niemców taniej - tsk jest od dłuższefo czasu) a już kilka kilometrów wgłąb Polski 6.35-6.40? o co tu chodzi?
Migranci
2024-08-12 11:22:51
Migranci będą teraz mieli łatwiej , jak niemieckie służby będą odsyłać swoich do Polski ?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA