Od soboty rano (9 stycznia) ruszają w Szczecinie prace związane z kolejną odsłoną torowej rewolucji, w ramach której przebudowanych zostanie kilka tras tramwajowych z tymi w centrum miasta włącznie. To realizacja kontaktu za ponad 174,4 mln zł przy przebudowie szlaku od pętli przy ul. Elizy Orzeszkowej na Niebuszewie-Bolinku po al. Niepodległości. al. Wyzwolenia i ul. Jana Matejki z placami Rodła i Żołnierza Polskiego po drodze. Wymieniona zostanie infrastruktura na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego.
Na pierwszy ogień idzie odcinek trasy w ul. Hugona Kołłątaja do ronda Sybiraków i wzdłuż ul. Adama Asnyka do skrzyżowania z ul. Boguchwały. Prace odbywać się będą przy całkowitym zamknięciu ruchu w tym rejonie. Objazdy placu budowy wyznaczono dla autobusów z pętli przy Manhattanie, do której podjeżdżać będą na wytyczone dla nich przystanki od strony ronda Giedroycia, a wyjeżdżać przez ul. św. Barbary i ul. Długosza. A odcięcie końcowego odcinka trasy do samej pętli "Dworzec Niebuszewo" oznacza, że tramwaje linii 2 i 12 przez najbliższe miesiące według specjalnych rozkładów jazdy będą kończyć i zaczynać kursy na pętli „Las Arkoński”. Jednocześnie zmieni się trasa składów linii 10 – te będą jeździć z Gumieniec do pętli przy ul. Potulickiej.
Inwestycję na zlecenie spółki Tramwaje Szczecińskie zrealizuje ZUE S.A. z Krakowa. Ta sama, która ukończyła w ubiegłym roku przebudowy węzłów przy pl. Szarych Szeregów i w rejonie skrzyżowania ul. kard. Stefana Wyszyńskie z ul. Nabrzeże Wieleckie przy moście Długim. Na przeprowadzenie wszystkich prac ma 760 dni. ©℗
(MIR)