Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Przebudowa ulic w śródmieściu. Skrzyżowanie do zamknięcia [GALERIA]

Data publikacji: 14 czerwca 2020 r. 18:44
Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2020 r. 18:09
Przebudowa ulic w śródmieściu. Skrzyżowanie do zamknięcia
 

Od połowy czerwca kolejne ograniczenia w ruchu samochodowym na przebudowywanych ulicach w szczecińskim śródmieściu. W najbliższy poniedziałek (15 czerwca) zablokowany zostanie przejazd we wszystkich kierunkach przez skrzyżowanie ulic Bohaterów Getta Warszawskiego i Królowej Jadwigi.

Do tej pory prace spółka Elbud wykonywała na odcinku ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego przy pl. Zgody do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi na odcinku tej ostatniej między ulicami Andrzeja Małkowskiego i Bohaterów Getta Warszawskiego. Skrzyżowanie było wygrodzone dotąd w połowie, co umożliwiało kierowcom na przejazd nim w obu kierunkach w czekające w dalszej kolejności na remont także odcinki ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do al. Piastów i ul. Królowej Jadwigi dalej do ul. Piotra Ściegiennego (ta ostatnia też na swym krótkim odcinku do al. Piastów ma być przebudowana przy okayzji tej inwestycji). Od 15 czerwca i ta jego część zostanie obstawiona barierami na czas remontu.

Na nieprzejezdnych teraz odcnikach wykonano dotąd wpusty uliczne wraz z podłączeniem do kanalizacji ogólnospławnej, ustawiono krawężniki i wykonano większość chodników z wygrodzeniami w postaci słupków. Wykonano także rozbiórki kostki kamiennej w korycie przyszłej jezdni, stabilizację wraz z warstwą kruszywa w pasie jezdni. Obecnie wykonawca, którym  za lecenie ZDiTM jest spółka Elbud Szczecin, realizuje prace związane z montażem przyłączy sanitarnych dla potrzeb zabudowy w przyległych do ulic kwartałach, w których nieruchomościami zarządza STBS.

Na zrealizowanie prac za 14 305 614,92 zł wykonawca ma - zgodnie z zapisami umowy - 20 miesięcy od dnia przekazania mu placu budowy. Nie później jednak niż do końca października przyszłego roku. Zadanie jest realizowane na zlecenie dwóch zamawiających — oprócz ZDiTM jest nim także komunalna spółka ZWiK.

Na wszystkich trzech ulicach, tj. zarówno na całej długości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz odcinkach ulic Królowej Jadwigi i Piotra Ściegiennego projekt przewiduje remont jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz urządzenie nowej konstrukcji ciągów pieszych z płyt granitowych. Tak samo jak na dotąd przebudowanej w tym kwartale zabudowy ul. Małkowskiego wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Po remontach ulice przekształcone zostaną w strefy ruchu „30”, a piesi będą mogli przekraczać jezdnie w dowolnym miejscu.

Przebudowywane są – wzorem sąsiednich dotąd zmodernizowanych ulic – skrzyżowania i rejony „sugerowanych” przejść dla pieszych. Krawężniki wykonane są z wyniesieniem 2 cm zapewniającym prowadzenie wód opadowych. W rejonie skrzyżowań oraz „sugerowanych” przejść dla pieszych nawierzchnia wykonywana jest z kostki granitowej szarej 15 x 15 x 15 cm, a chodników z płyt kamiennych o wymiarach 100 x 60 cm układanych na styk. Opaski wzdłuż krawężnika i przy budynkach z kostki kamiennej szarej 10 x 10 x 10 cm.

Inwestycja obejmuje przebudowę sieci i przyłączy wody oraz przyłączy kanalizacji deszczowej. Wody opadowe odprowadzane będą przez istniejące i projektowane wpusty deszczowe do istniejącej już sieci ogólnospławnej. Przebudowa sieci wodociągowej polega na wymianie hydrantów podziemnych na hydranty nadziemne, zgodnie z istniejącą lokalizacją. Projekt nie przewiduje wymiany na nowe oświetlenia tych ulic.

Na pozbawionych do tej pory jakiejkolwiek zieleni odcinkach ul. Piotra Ściegiennego i ul. Królowej Jadwigi (nie licząc otoczenia pobliskiego ZSO nr 9) zaplanowano posadzenie w sumie 44 drzew, a na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego ma ich pojawić się 13. Wzdłuż każdej z ulic wyznaczone zostaną zatoki postojowe do parkowania równoległego z jednej i prostopadłego z drugiej strony jezdni. Ustawione zostaną donice z białego betonu i z siedziskami z desek ze sztucznego drewna. Ponadto pojawią się stojaki rowerowe. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ala
2020-06-15 12:52:14
Wielkie brawa dla władz Szczecina. Nareszcie ktoś się zabrał za to nieszczęsne brudne obdrapane Śródmieście.
zadowodlony
2020-06-15 11:11:19
Ten rejon miasta wreszcie zaczyna jakoś wyglądać. Odnowiono elewację kamienic, położono piękne granitowe płyty. Jak skończą, aż miło będzie chodzić po tym miejscu. Cywilizacja wraca do centrum Szczecina.
gh
2020-06-14 23:28:41
Cała przebudowa układu komunikacyjnego w tamtym rejonie to chore urojenia projektantów-artystów zaakceptowane przez UM. Likwidacja miejsc parkingowych, ładowanie na siłę drzewek w ciąg jezdni, szerokie - nie wiadomo dla kogo - chodniki, polbrukowe, jednokierunkowe jezdnie. Mieszkając na peryferiach robiłem zakupy w położonych tam sklepach - kiedyś, bo teraz omijam z daleka ten obszar. wjechanie samochodem to co najmniej kilkadziesiąt minut stania w korkach (spaliny wdychają mieszkańcy i wchłaniają budynki). Zakupów tam nie robię. Puste szerokie chodniki i pozamykane sklepy i lokale - to przyszłośc tego miejsca - a urzędnicy w UM brną dalej w swoja utopię - popierani przez projektantów oderwanych od rzeczywistości.
@beee
2020-06-14 22:26:53
I dobrze. Centrum miasta nie dla patologii, niech przenoszą się na Skolwin.
beeee
2020-06-14 19:52:26
A ja zagoniłbym Krzystka do łopaty i kilofa tak aby pracą własnych rak naprawił to, co spieprzył. Skutki jego chorych koncepcji organizacji ruchu w centrum szczecina uczyniły koszmarem mieszkanie w tym rejonie. Chyba, że to zabieg celowy. Doprowadzić do wysiedlenia ludzi i utworzyć wzorem Sląskiej, Jagiellońskiej i przyległych, enklawy dla "elit"

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA