Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Przebudowa ulic w śródmieściu. Skrzyżowanie do zamknięcia [GALERIA]

Data publikacji: 14 czerwca 2020 r. 18:44
Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2020 r. 18:09
Przebudowa ulic w śródmieściu. Skrzyżowanie do zamknięcia
 

Od połowy czerwca kolejne ograniczenia w ruchu samochodowym na przebudowywanych ulicach w szczecińskim śródmieściu. W najbliższy poniedziałek (15 czerwca) zablokowany zostanie przejazd we wszystkich kierunkach przez skrzyżowanie ulic Bohaterów Getta Warszawskiego i Królowej Jadwigi.

Do tej pory prace spółka Elbud wykonywała na odcinku ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego przy pl. Zgody do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi na odcinku tej ostatniej między ulicami Andrzeja Małkowskiego i Bohaterów Getta Warszawskiego. Skrzyżowanie było wygrodzone dotąd w połowie, co umożliwiało kierowcom na przejazd nim w obu kierunkach w czekające w dalszej kolejności na remont także odcinki ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do al. Piastów i ul. Królowej Jadwigi dalej do ul. Piotra Ściegiennego (ta ostatnia też na swym krótkim odcinku do al. Piastów ma być przebudowana przy okayzji tej inwestycji). Od 15 czerwca i ta jego część zostanie obstawiona barierami na czas remontu.

REKLAMA

Na nieprzejezdnych teraz odcnikach wykonano dotąd wpusty uliczne wraz z podłączeniem do kanalizacji ogólnospławnej, ustawiono krawężniki i wykonano większość chodników z wygrodzeniami w postaci słupków. Wykonano także rozbiórki kostki kamiennej w korycie przyszłej jezdni, stabilizację wraz z warstwą kruszywa w pasie jezdni. Obecnie wykonawca, którym  za lecenie ZDiTM jest spółka Elbud Szczecin, realizuje prace związane z montażem przyłączy sanitarnych dla potrzeb zabudowy w przyległych do ulic kwartałach, w których nieruchomościami zarządza STBS.

Na zrealizowanie prac za 14 305 614,92 zł wykonawca ma - zgodnie z zapisami umowy - 20 miesięcy od dnia przekazania mu placu budowy. Nie później jednak niż do końca października przyszłego roku. Zadanie jest realizowane na zlecenie dwóch zamawiających — oprócz ZDiTM jest nim także komunalna spółka ZWiK.

Na wszystkich trzech ulicach, tj. zarówno na całej długości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz odcinkach ulic Królowej Jadwigi i Piotra Ściegiennego projekt przewiduje remont jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz urządzenie nowej konstrukcji ciągów pieszych z płyt granitowych. Tak samo jak na dotąd przebudowanej w tym kwartale zabudowy ul. Małkowskiego wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Po remontach ulice przekształcone zostaną w strefy ruchu „30”, a piesi będą mogli przekraczać jezdnie w dowolnym miejscu.

Przebudowywane są – wzorem sąsiednich dotąd zmodernizowanych ulic – skrzyżowania i rejony „sugerowanych” przejść dla pieszych. Krawężniki wykonane są z wyniesieniem 2 cm zapewniającym prowadzenie wód opadowych. W rejonie skrzyżowań oraz „sugerowanych” przejść dla pieszych nawierzchnia wykonywana jest z kostki granitowej szarej 15 x 15 x 15 cm, a chodników z płyt kamiennych o wymiarach 100 x 60 cm układanych na styk. Opaski wzdłuż krawężnika i przy budynkach z kostki kamiennej szarej 10 x 10 x 10 cm.

Inwestycja obejmuje przebudowę sieci i przyłączy wody oraz przyłączy kanalizacji deszczowej. Wody opadowe odprowadzane będą przez istniejące i projektowane wpusty deszczowe do istniejącej już sieci ogólnospławnej. Przebudowa sieci wodociągowej polega na wymianie hydrantów podziemnych na hydranty nadziemne, zgodnie z istniejącą lokalizacją. Projekt nie przewiduje wymiany na nowe oświetlenia tych ulic.

Na pozbawionych do tej pory jakiejkolwiek zieleni odcinkach ul. Piotra Ściegiennego i ul. Królowej Jadwigi (nie licząc otoczenia pobliskiego ZSO nr 9) zaplanowano posadzenie w sumie 44 drzew, a na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego ma ich pojawić się 13. Wzdłuż każdej z ulic wyznaczone zostaną zatoki postojowe do parkowania równoległego z jednej i prostopadłego z drugiej strony jezdni. Ustawione zostaną donice z białego betonu i z siedziskami z desek ze sztucznego drewna. Ponadto pojawią się stojaki rowerowe. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA

Komentarze

ala
2020-06-15 12:52:14
Wielkie brawa dla władz Szczecina. Nareszcie ktoś się zabrał za to nieszczęsne brudne obdrapane Śródmieście.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
zadowodlony
2020-06-15 11:11:19
Ten rejon miasta wreszcie zaczyna jakoś wyglądać. Odnowiono elewację kamienic, położono piękne granitowe płyty. Jak skończą, aż miło będzie chodzić po tym miejscu. Cywilizacja wraca do centrum Szczecina.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gh
2020-06-14 23:28:41
Cała przebudowa układu komunikacyjnego w tamtym rejonie to chore urojenia projektantów-artystów zaakceptowane przez UM. Likwidacja miejsc parkingowych, ładowanie na siłę drzewek w ciąg jezdni, szerokie - nie wiadomo dla kogo - chodniki, polbrukowe, jednokierunkowe jezdnie. Mieszkając na peryferiach robiłem zakupy w położonych tam sklepach - kiedyś, bo teraz omijam z daleka ten obszar. wjechanie samochodem to co najmniej kilkadziesiąt minut stania w korkach (spaliny wdychają mieszkańcy i wchłaniają budynki). Zakupów tam nie robię. Puste szerokie chodniki i pozamykane sklepy i lokale - to przyszłośc tego miejsca - a urzędnicy w UM brną dalej w swoja utopię - popierani przez projektantów oderwanych od rzeczywistości.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@beee
2020-06-14 22:26:53
I dobrze. Centrum miasta nie dla patologii, niech przenoszą się na Skolwin.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
beeee
2020-06-14 19:52:26
A ja zagoniłbym Krzystka do łopaty i kilofa tak aby pracą własnych rak naprawił to, co spieprzył. Skutki jego chorych koncepcji organizacji ruchu w centrum szczecina uczyniły koszmarem mieszkanie w tym rejonie. Chyba, że to zabieg celowy. Doprowadzić do wysiedlenia ludzi i utworzyć wzorem Sląskiej, Jagiellońskiej i przyległych, enklawy dla "elit"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA