Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Przebudowa drogi Police-Szczecin zgodnie z planem

Data publikacji: 02 lutego 2022 r. 09:02
Ostatnia aktualizacja: 03 lutego 2022 r. 12:42
Przebudowa drogi Police-Szczecin zgodnie z planem
Już za kilkanaście dni wykonawca ma położyć warstwę bitumiczną na ostatnim remontowanym odcinku drogi. Fot. Agnieszka Spirydowicz  

Przebudowa drogi Police-Szczecin (przez Przęsocin) idzie zgodnie z planem - poinformował na ostatniej sesji Rady Powiatu w Policach starosta Andrzej Bednarek. Już za kilkanaście dni wykonawca ma położyć nawierzchnię na ostatnim remontowanym odcinku. Kiedy to się stanie, kierowcy będą mogli odpocząć od ruchu wahadłowego w tym miejscu. Prace przeniosą się na pobocze.

To bardzo ważna droga łącząca Police ze Szczecinem. Jej remont objął m.in.: przebudowę konstrukcji jezdni (wraz z kanalizacją deszczową), budowę chodników i ścieżki rowerowej. 

- Warunki pogodowe pozwoliły na przygotowanie drugiego, ostatniego pasa (remontowanego odcinka drogi - red.) do tego, żeby lada moment położyć warstwę bitumiczną - mówi starosta. - To spowoduje, że przywrócimy ruch kołowy, a cała inwestycja przeniesie się w pasy boczne, dotyczące ścieżki rowerowej i wszystkiego, co będzie przy tej drodze robione. Na ten moment informacja jest taka, że inwestycja jest niezagrożona czasowo i technicznie, czyli nie ma żadnych niespodzianek.

Układanie nawierzchni (warstwy bitumicznej) na ostatnim remontowanym odcinku powinno się rozpocząć mniej więcej w połowie lutego i może zająć kilka dni.

- Tak będzie, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe i nie wystąpią inne, nieprzewidziane, przeszkody - zastrzega Magdalena Sochanowska, naczelnik Wydziału Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Policach. - Później prowadzone jeszcze będą prace związane m.in. z układaniem nawierzchni na ścieżce rowerowej, chodników, wykonywaniem zjazdów i przepustów. Ruch wahadłowy będzie mógł tam wracać czasowo, jeśli wykonywane (na poboczu) prace będą tego wymagały.

Na koniec na całej jezdni zostanie jeszcze położona warstwa ścieralna. Ale ten etap nie powinien spowodować dużych zakłóceń w ruchu.

Wszystkie prace powinny się zakończyć do 30 kwietnia tego roku. Na razie nie ma opóźnień, choć wcześniej pojawiły się nieplanowane przeszkody - okazało się, że w remontowanej drodze są duże odcinki z podłożem torfowym, trzeba było zmienić technologię - na droższą i trudniejszą (na jednym remontowanym fragmencie na czas robót postawiono ścianki Larssena). 

Wartość tej inwestycji wynosi ponad 14,8 mln zł brutto.©℗

Agnieszka Spirydowicz

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

rat
2022-02-03 12:32:28
@andzej wierzchniej warstwy jeszcze nie ma i to dlatego, a z drugiej strony jeżeli paroletnie opóźnienie prac jest zgodne z planem to brawo
Andrzej
2022-02-03 12:12:39
Fatalna jakość położonego asfaltu a właściwie smoły,na wysokości Przęsocina jedzie się jak po tarce.Przy pierwszych upałach powstanie kolein murowane.
Uczestnik
2022-02-02 18:48:38
Tempo robót i ilość sprzętu na budowie sredniowiecze
Policzanin
2022-02-02 16:55:41
To jest reanimowanie trupa.Inwestowanie w drogę która od dawna jest już niewydolna i nie jest w stanie przyjąć takiego ruchu jest marnotrawieniem środków.Ona owszem mogła być brana pod uwagę jako droga alternatywna przy obwodnicy północnej Szczecina ale nie jako podstawowa.Inwestycja kompletnie nieprzemyślana w dłuższej perspektywie jej użytkowania.Pieniądze wywalone w przysłowiowe błoto.
Kgs
2022-02-02 15:47:20
Pamiętam, jak 35 lat temu, planowano budowę do Polic drogę dwupasmową w jednym kierunku z linią tramwajową po środku... Oczywiście, wówczas miała powstać też przeprawa Police - Święta... A teraz wielka radość, iż po tylu latach wymieniają asfalt, który przy tym, tak dużym ruchu, wymieniają nawierzchnie... Masakra, ale dobre i to...
Glupoty
2022-02-02 12:45:44
Co za głupoty piszecie. Dlaczego nie napisaliście, że jedna nitka drogi rozpadła się bo grunt w tym miejscu jest bardzo niestabilny. Uskok ma lekko 15-20 cm i na to będą kłaść asfalt? Ta droga to partactwo
klemens
2022-02-02 11:39:47
brakuje mi informacji o planowanej nośności jezdni . To trasa ciężkich pojazdów , więc informacja istotna .

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA