Należący do armatora Euroafrica Shipping Lines prom „Copernicus” zacumował w środę (25 lipca) – na jeden dzień – przy nabrzeżu u stóp Wałów Chrobrego w Szczecinie. Mająca 150 m długości jednostka przeszła modernizację i będzie pływać w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej), tak jak pozostałe promy Euroafriki.
Przypomnijmy, że „Copernicus” (poprzednia nazwa – „Puglia”) został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines pod koniec ub. roku. Statek zbudowano w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Jako „Puglia” pływał ostatnio na linii między włoskimi portami Piombino i Olbia (na Sardynii). Operatorem promu był Moby, a właścicielem – Tirrenia di Navigazione.
W pracach modernizacyjnych uczestniczyły takie firmy, jak JPP, Spawrem i Unimebel oraz Stocznia Szczecińska i Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”.
Statek ma m.in. dobudowaną część hotelową.
– Parametry pasażersko–ładunkowe promu „Copernicus” po jego przebudowie są takie jak na siostrzanym statku „Galileusz”, który jest w serwisie Unity Line, czyli 126 miejsc pasażerskich (głównie dla kierowców ciężarówek), 51 kabin – informuje Katarzyna Antoń, kierownik działu marketingu w Unity Line. – Pojemność ładunkowa wynosi około 90 ciężarówek, ale jest też możliwość ustawienia nawet ponad 100 jednostek frachtowych.
Na promie przebudowana została rampa rufowa, musiała bowiem być przystosowana do wymogów terminalu promowego w Świnoujściu. Dołożono również ster strumieniowy.
(ek)
Fot. Dariusz Gorajski
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Stoczniowiec
2018-07-26 22:50:35
Tam nic nie działa
Tam działał PIS
I tam nic nie będzie
Wspomnicie moje słowa ....
Guru
2018-07-26 22:19:51
A jak nakładki na car decku? Klasyfikator widział?
Mokrzycki
2018-07-26 10:21:00
Ok. Popatrzeli, pooglądali. Teraz prom wraca na stocznię na kolejną część przewalonego finansowo i terminowo remontu. Co nie Marek?
Do... PZB
2018-07-25 23:58:22
Czyli: pozal sie BOZE... z takimi "politycznymi expertami" ??
PŻB
2018-07-25 21:00:02
A... może tym informacjom jakie tutaj czytamy w opiniach...
Powinni się dowiedzieć Panowie Nitras, Marchewka... ? Hmm...?
gość
2018-07-25 20:29:41
Nic specjalnego.
Mały ciapek w porównaniu do Viking Line!!
Z czym do ludu!
Copernicus
2018-07-25 19:47:59
Kolego "Ściema" masz 110% racji i za pewne wiarygodnych informacji.
Pan "gaciowy" uprawia pijar propagandę... teraz jego celem jest łyknięcie Gryfii...
Ale o tym może zapomnieć , mam info od związkowców że zaczynają bojkot i wychodzą na zewnątrz przeciwko "gaciowemu" i pomysłowi dojnej zmiany.
Ściema
2018-07-25 19:35:08
Nie ma "Stoczni Szczecińskiej" jest twór który powstał propagandowo dla rządzących PiS. Jest tzw "gaciowy" pan Andrzej który regularnie podnosi haracz spółkom za dzierżawę terenów... dla, nieuświadomionych zaufajcie mi i mojemu przekazowi...
Gili
2018-07-25 17:06:12
Fakt na terenie stoczni działa wiele małych firm i bardzo dobrze, ale sama STOCZNIA podpisała kontrakt powtarzam kontrakt a nie list intencyjny na budowę rzecznych coasterów. Sporo o tym media pisały.
stoczniowiec
2018-07-25 16:47:16
Oraz spolka PERFEKT-SERVICE
Obieżyświat
2018-07-25 16:10:35
Uni-Mebel.
ściema
2018-07-25 16:01:04
Nie, Stocznia Szczecińska jako firma z jednolitym zarządem i pracownikami nie istnieje - jest to nowa nazwa na były Szczeciński Park Przemysłowy na terenie które działa wiele NIEZALEŻNYCH MAŁYCH firm (i jest to teren byłej stoczni porta, czy tam nowa).
Nazwa "Stocznia Szczecińska" jest czysto propagandowym pomysłem miłościwie nam rządzących...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.