Potrącenie w Stargardzie. Stan rolkarza jest ciężki
Potrącenie w Stargardzie. Stan rolkarza jest ciężki
Data publikacji: 16 października 2022 r. 19:40
Ostatnia aktualizacja: 19 października 2022 r. 13:36
Do potrącenia mężczyzny, który jechał na rolkach, doszło przy nowym cmentarzu komunalnym na ul. Spokojnej w Stargardzie. Fot. Wioletta Mordasiewicz
W niedzielę wieczorem na ul. Spokojnej w Stargardzie doszło do poważnego wypadku drogowego. Auto osobowe uderzyło w jadącego na rolkach mężczyznę.
Z wstępnych informacji wynika, że samochód osobowy w pobliżu cmentarza komunalnego na Giżynku potrącił mężczyznę, który jechał na rolkach. Na miejscu zdarzenia wylądował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, który zabrał poszkodowanego do szpitala. Na miejscu działa policja, droga jest zablokowana.
- Ustalamy okoliczności tego zdarzenia - mówi mł. asp. Justyna Siwarska z Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie. Stan poszkodowanego jest bardzo ciężki.
(w)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
do kierowcow
2022-10-19 13:28:33
z drugiej strony, jak ktos tam czesto jezdzi to wie jak poruszaja sie tam bardzo czesto kierowcy
zapierdzielaja az milo
przejezdalem tam po wypadku to kierowcy-mozgowcy po sciezce rowerowej sobie jechali zeby skrocic czas oczekiwania
rowerzysta
2022-10-19 13:19:07
wielokrotnie jezdze sciezka przy cmentarzu w kierunku golczewa i plyt lotniska i bardzo czesto widywalem tam na wysokosci mniej wiecej wiaduktu rolkarza jadacego pod prad po jezdni (robil to pewnie ze wzgledu na to ze kawalek jest tam brukowany i pewnie wygodniej mu jechac po gladkim asfalcie) niemniej jednak jesli to ta osoba zostala potracona to jakos mnie to nie dziwi
@widz
2022-10-18 15:54:40
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, ze każdy może tak napisać? Każdy może sie anonimowo podawać za świadka i rzucać mniej, lub bardziej wiarygodne świadectwa. Problem taki, ze wiarygodność tych świadectw jest nie do zweryfikowania. Może było tak jak mówisz, a może po prostu zmyślasz, bo nie lubisz rolkarzy i chcesz żeby myślano o nich jak najgorzej. Wszystko możliwe. Nie twierdze że było tak czy inaczej. Jeśli było jak mówisz, to rolkarza zwyczajnie dopadła karma. Jeśli nie, to szkoda chłopa
widz
2022-10-18 13:54:09
Drodzy komentujący.
Przejeżdżałem tamtą droga kilka minut wcześniej i niestety musze stwierdzić, że ów rolkarz niestety zachowywał sie nieodpowiedzialnie.
na wysokości mostu w Golczewie poruszał sie po drodze oboma pasami ruchu, następnie przez dłuższy czas jechal "pod prąd". Ów rolkarz nie jechał ( przynajmniej przez czas który ja z rodziną widzieliśmy ) po ścieżce tylko PO JEZDNI !!!, Ponadto nie zwracał uwagi na pojazdy poruszające sie po drodze !!!
rolkarz do kolega
2022-10-18 13:28:06
Dobrze wiedzieć ze sytuacja zdarzyła się na pasach, przynajmniej to ratuje trochę honor rolkarzy. Mimo wszystko, rolkarz przejeżdżając przez przejście dla pieszych, powinien się zatrzymać albo przynajmniej maksymalnie zwolnić i upewnić się że może bezpiecznie wjechać na jezdnię. Ostrożności nigdy nie za wiele. obaj powinni ją zachować, zarówno rolkarz jak i kierowca. Ale to rolkarz ma większe ryzyko przy zdarzeniu, więc i powinien przykładać większą wagę do swojego bezpieczeństwa
rolkarz
2022-10-17 22:02:48
Od około 20 lat jeżdżę na rolkach i prze ten cały okres, może z kilka razy zdarzyło mi się jechać po jezdni - zawsze z duszą na ramieniu, rozglądając się dokoła i starając się jak najszybciej wrócić na chodnik czy ścieżkę rowerową. Ulica to nie miejsce dla rolkarzy i mam tego pełną świadomość. Nie wiem co tu zaszło ale o ile auto nie zjechało z drogi, to do wypadku by nie doszło gdyby rolkarz nie ryzykował jadać po jezdni. mi życie miłe i ulicą nie jeżdżę, co polecam wszystkim rolkarzom.
@Do Nie może
2022-10-17 21:59:45
I co jeszcze, może OC i przegląd techniczny rolek a do tego zapięte pasy bezpieczeństwa? Na głupotę nie ma rady. Ile to razy dane mi było widzieć pieszych włażących na jezdnie bez uprzedniego rozejrzenia się? W czym rolkarz jest gorszy od pieszych, ze to na tego drugiego chcesz nakładać obowiązki? Jak często zdarzają sie wypadki z udziałem rolkarzy, w porównaniu z pieszymi? Daj ludziom żyć. Taka kamizelka krępuje ruchy i może sama stać sie przyczyną wypadku. A rolkarz powinien zawsze uważać
kolega
2022-10-17 21:58:46
byłem na miejscu wypadku. Z śladów takich jak rozsypane szkło wynika to że rolkarz został potrącony na pasach. Denerwują mnie komentarze w stylu "co za idiota jeździ na rolkach gdy jest ciemno" byłem na miejscu 45 minut po wypadku i było jeszcze jasno.
@BHP
2022-10-17 18:35:35
Ja jeżdżę po ciemku i nie mam z tym problemu - bo nie pcham się na jezdnię. A jeśli już gdzieś muszę przeciąć jezdnię, to 3krotnie się upewniam ze mogę to zrobić bezpiecznie. Jestem rolkarzem ale nie zamierzam tu bronić tego gościa, bo wszystko wskazuje na to, ze sam był sobie winien i przez swoją nieostrożność został potrącony. W mieście chodniki i ścieżki są dobrze oświetlone. Co prawda nie mamy tu dokładnych informacji jak doszło do zdarzenia ale wiele wskazuje tu na winę rolkarza.
@Kaśka
2022-10-17 18:30:22
Jeden z niewielu rozsądnych głosów tutaj. Sam jeżdżę zarówno samochodem jak i na rolkach, hulajnodze, rowerze. Zawsze bezwzględnie uważam na swoje bezpieczeństwo i nie pcham się samochodom pod koła. Ja wiem, że w zderzeniu z 2 tonami stali moje szanse są nikłe. Jak ktoś jest bezmózgiem, to zrobi sobie krzywdę nawet idąc pieszo. Tutaj mamy za mało informacji ale nie chce mi sie wierzyć ze samochód jechał po chodniku czy ścieżce, więc to rolkarz był tam, gdzie nie powinno go być - na jezdni.
@Do Nie może
2022-10-17 18:26:07
Na dupę sobie kamizelkę załóż i tak łaź po mieście. Na głupotę żadna kamizelka nie pomoże.
@Indi
2022-10-17 18:25:19
Mam nadzieję że tylko trolujesz bo pomysł jest totalnie absurdalny
Do Nie może
2022-10-17 17:14:07
Zgadzam się z Tobą !!! Dotyczy to również rowerzysty. W takim przypadku powinien być też zapis że rolkarz musi mieć kamizelkę odblaskową
Nie może
2022-10-17 17:09:38
Osoba na rolkach zbliżając się do przejścia przepuszcza pojazdy na drodze,nawet gdy jest to tz ,,śluza,, Pierwszeństwo nad pojazdem ma tylko w tedy gdy jest już chodź odrobinę na pasach lub śluzie ale nie gdy jest to bezpośrednio przed nadjeżdżającym pojazdem
Kaśka
2022-10-17 16:14:43
Z treści nie wynika, czy rolkarz był na pasa dla pieszych, czy też trenował na jezdni. Ktoś stara się wmówić rolkarzom, rowerzystom, pieszym i kierującym hulajnogami, że są nieśmiertelni. Jezdnia jest dla samochodów niezależnie od interpretacji prawnej. Czas zrozumieć, że każdy z w/w po kontakcie z samochodem ma większy uszczerbek na zdrowiu. Jeżeli dla kogoś jest pocieszające, że miał pierwszeństwo, to nie ma co dyskutować. Dbajmy o swoje bezpieczeństwo niezależnie od środka komunikacji.
Indi
2022-10-17 11:35:40
Tak jak przed przejściem dla pieszych rowerzysta powinien zsiąść z roweru i go przeprowadzić to tak samo rolkarz powinien ściągnąć rolki i na przejściu po pasach dygać na boso.
Prośba/petyczja
2022-10-17 10:32:15
Czy możemy wzorem pierwszeństwa pieszych/rolkarzy/hulajnogistów/itp na pasach wprowadzić również pierwszeństwo pieszych i samochodów na przejazdach kolejowych?? Pociąg jest większy i zwykle jedne na torach, to powinien maszynista uważać co robi i przepuszczać na przejazdach! Tam mogą być ludzie więc powinien zwolnić i się zatrzymać żeby piesi i samochody mogły przejechać. Obecnie często zdarzają się potrącenia i wypadki na przejazdach, zwykle śmiertelne. Tak nie może być. Pociągi muszą uważać!
do: nie jestem...
2022-10-17 08:45:47
Masz rację, bo jak inaczej, jak nie podłością, nazwać zachowanie, w którym rolkarze bez kamizelki odblaskowej pchają się pod koła i jeszcze pyszczą, że mogą po ciemku jeździć.
nie jestem patriotą
2022-10-17 08:24:25
jaka w tym narodzie podłość i to większość pewnie patololgiczny patriotyzm
Radek
2022-10-17 06:28:18
Ale się zdziwił, że samochód na drodze. 😀
Policjant
2022-10-17 06:25:58
Selekcja naturalna. Na wózku inwalidzkim też będziesz miał pierwszeństwo.
Rolkarz
2022-10-16 22:16:40
Tak, jestem nienormalny, jeżdżę na rolkach. Godz. 17sta z minutami to nie noc, ptaszyno. A pasy są na jezdni i trzeba przejechać ulicę.
BHP
2022-10-16 21:30:44
Kto normalny jeździ w nocy, i to po ulicy, na łyżworolkach?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.