Piątek, 27 września 2024 r. 
REKLAMA

Poseł pyta: Dlaczego bilet lotniczy do Szczecina jest droższy?

Data publikacji: 25 września 2024 r. 07:02
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2024 r. 14:12
Poseł pyta: Dlaczego bilet  lotniczy do Szczecina jest droższy?
Fot. Anna GNIAZDOWSKA  

„Dlaczego bilet lotniczy z Warszawy do Szczecina jest droższy niż na przykład bilet do Wrocławia?” – pyta rząd poseł Koalicji Obywatelskiej Artur Łącki, przewodniczący Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego. Teraz nad jego interpelacją musi pochylić się minister aktywów państwowych Jakub Jaworowski.

W dokumencie posła Łąckiego opublikowanym na stronach Sejmu czytamy: „Rząd KO, Trzeciej Drogi i Lewicy zapowiadał walkę z wykluczeniem transportowym. W związku z informacjami od środowisk gospodarczych oraz samorządowców o rozbieżność cen na lot samolotem na trasie łączącej Szczecin z Warszawą proszę o informacje: Z czego wynika różnica cen biletów na przelot samolotem z Warszawy do różnych miast wskazanych w wykazie? Z jakiego powodu bilety na trasie Szczecin-Warszawa są najdroższe? Z jakiego powodu do Wrocławia czy do Gdańska z Warszawy leci późnym wieczorem, a do Szczecina brakuje takiej oferty?”.

Poseł z Pomorza Zachodniego oczekuje również zwiększania liczby lotów na trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin, co ułatwiłoby życie pracownikom delegowanym i przedsiębiorcom załatwiającym sprawy w stolicy Polski. Domaga się także reaktywowania połączenia lotniczego między naszym miastem a Rzeszowem.

Polityk dopomina się o połączenia Szczecina z Radomiem, Krakowem, Katowicami, Gdańskiem, Olsztynem, Lublinem, Łodzią i Wrocławiem. Do tego oczekuje informacji, kiedy przeprowadzono analizę lotów i badania potrzeb klientów „w zakresie ruchu samolotów w kraju oraz samego regionu Pomorza Zachodniego”.

Poseł zadaje swoje pytania w kontekście planowanej rozbudowy lotniska w Goleniowie. W sierpniu Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Szczecin Goleniów mówił „Kurierowi”: „Prowadzimy duży program inwestycyjny. Modernizujemy, z dofinansowaniem unijnym, świetlne pomoce nawigacyjne. Dzięki czemu nie ma takich warunków pogodowych, przy których byłaby konieczność odwołania jakichkolwiek lotów. Rozbudowujemy terminal pasażerski. Proszę pamiętać, że ten, który jest, powstał 25 lat temu. Wtedy myślano o samolotach mających na pokładzie 80 pasażerów. A teraz zwykle lądują u nas samoloty, gdzie jest 180 albo 250 miejsc. Musimy się do tego dostosować”. ©℗

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@@@TZ
2024-09-26 17:03:25
właśnie dlatego pytam się ciebie bo google twierdzi że nie inwestujemy tylko nabijamy kieszeń bogatym firmom z zachodu które ustawiły sobie prawo w UE... kupujemy gotowe wyroby czyli inwestujemy w zachodnie firmy i ich technologie... spytałem bo może wiesz o czymś nie wie google
@@@TZ
2024-09-26 13:33:17
Wygooglaj sobie!
zgr-edo
2024-09-26 09:55:32
dopóki nie zostanie zamknięta granica z Ukrainą i przywrócony system wizowy dla obywateli państwa zza Buga, nie powinno się przywracać połączenia z Rzeszowem. Stop ukraińskim nachodźcom !
Dziadek Wojtka
2024-09-26 09:50:43
Bilety są droższe bo ludzie tu są bogaci i ich stać. Jak się nie podoba to pociągiem jechać. Mnie stać na te bilety i latam sobie kiedy chcę.
@Ceny urzędowe.
2024-09-26 09:23:20
"Proponuję wprowadzić ceny urzędowe i będzie spokój" oraz reglamentację i "bony towarowe".
Glewice
2024-09-26 08:26:44
A czy ktoś ma jakiekolwiek informacje na temat tego, po co pociągi jeżdżą do Glewic? Czy którykolwiek kurs jest skomunikowany z jakimkolwiem lotem? Bo mi zawsze wychodzi, że pociąg ze Szczecina przyjeżdża tam za późno, a odjeżdża za wcześnie.
gh
2024-09-26 07:41:15
Towarzysz sekretarz POP zainteresował się biednym ludem
MB
2024-09-26 00:50:27
Odp: bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy.Pasażerami by były rodziny imigrantów. Powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie? Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
P.K.
2024-09-26 00:45:05
Anonimowa odpowiedź, bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy. Wtedy powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie. Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
P.K.
2024-09-26 00:45:04
Anonimowa odpowiedź, bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy. Wtedy powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie. Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
@D
2024-09-25 21:53:56
Nie wiem jak lotnisko/ chyba ma pasażerów- sa statystyki/, ale co do przystanku kol. masz rację. Palący mogą sobie zapalić na peronie. Przystanek ten ,to Goleniów-Palenisko.
@@TZ
2024-09-25 21:22:50
Twój wpis mnie zaintrygował. A w jakie to nowe technologie inwestujemy ? Chodzi ci że kupujemy coś na czym zarabiają inni?
Zenek
2024-09-25 19:59:45
"rozbudowujemy terminal pasażerski"....Domagalski chłopie, Wy nawet jeszcze nie wiecie skąd wziąć na to pieniądze, a Ty mówisz, że rozbudowujecie:). To, że Lasek z Nitrasem coś Ci obiecali w bliżej nieokreślonej przyszłości nic nie znaczy. Tak jak to, że Marchewka ogłasza kolejny etap obwodnicy Warzymic i Kołbaskowa jako początek Zachodniego Obejścia Szczecina:).
@TZ
2024-09-25 19:05:06
Gościu, mamy XXI wiek i teraz się inwestuje w nowe technologie, a nie jakieś przestarzałe stocznie. A w tej dziedzinie Szczecin nie ma się czego wstydzić. Mamy sporo firm w branży nowych technologii i powstają kolejne, zwłaszcza z branży OZE i offshore. Ale skąd to mozesz wiedzieć, jak zatrzymałeś się w czasach Gierka i wielkiej stoczni.
pyta o siebi
2024-09-25 18:43:10
łacki już tak ma , tylko własny interes i wygoda się liczy. Dla większości zostaje kolej o to już sie nie pyta.Znając jego mentalność on nawet by sprzyjał temu by połączeń kolejowych było mniej bo by się znalazł pretekst do zwiększenia ilości lotów.
@TZ.
2024-09-25 17:46:09
Stocznie w Europie to przeżytek, nijak nie będą konkurować z tanimi dalekowschodnimi. Poza tym Szczecin od dawna jest metropolią jak na polskę możliwości. Jedyne z dużych miast zbudowane od razu na wielkomiejskie, a nie jak przerośnięte dziury typu Poznań, rozbudowane z małego miasteczka za komuny.
@Olo
2024-09-25 17:42:33
Latają do Szczecina tak jak latają do Katowic czy Krakowa. Nikt nie wymienia wsi w których są położone lotniska, a duże miasta które dane lotnisko obsługuje. Dlatego nie latamy do Glewic (mylnie zwanymi Goleniowem), Pyrzowic czy Balic.
Wielka Lipa Józefa B
2024-09-25 15:48:47
Taką siatkę połączeń oferował OLT w której pracował Józef Bąk vel Michał T. Zapłaciłem 500 zł. za lot do Krakowa i z powrotem. Ani lotu, ani pieniędzy.
oseł
2024-09-25 15:29:55
A czy posłowie nie latają przypadkiem za darmo? Na tak krótkie trasy, loty nie mają sensu, lepiej zadbać o infrastrukturę kolejową.
D
2024-09-25 14:48:50
A po co w ogóle to lotnisko?! Korzysta z tego kilka osób. Ok, posłowie to bardzo ważni ludzie, ale żeby zaraz lotnisko...No i przede wszystkim po co tam przystanek kolejowy z którego nie korzysta nikt. A nie, wróć, pół pociągu wychodzi tam na papierosa...
@Tomasz Raszowski
2024-09-25 14:19:51
Przez Gorzów? A po co? Linia powyżej 160kmph musi być bezkolizyjna - powodzenia w przebudowie - już chyba taniej wyjdzie budowa nowej, równoległej linii
Mirek
2024-09-25 13:52:37
Może dokończycie w końcu autostradę A6 po dziadku Adolfie? Mamy 2024 rok i od 1945 roku autostrada nie została wydłużona nawet o 1 m. Co najwyżej została skrócona.
Ris
2024-09-25 13:21:29
Hej Pasazer, piszesz nieprawde I wprowadzasz ludzi w blad. Srednia predkosc DB na trasie Berlin Monachium to 150km na godzine. Czas podrozy 600km ok. 4 godziny, minimum.
Tomasz Raszowski
2024-09-25 12:45:33
Najważniejsze powinno być dodawanie i przyspieszanie połączeń kolejowych Szczecin - Warszawa, tak aby pociągi jeździły w takcie dwugodzinnym przez całą dobę (naprzemiennie: raz przez Stargard 3h a raz przez Gorzów 4h). Podwyższanie prędkości na odcinkach Szczecin Dąbie - Stargard i Krzyż - Wronki do minimum 240 km/h.
Jarek
2024-09-25 12:27:46
Pajac jest z Kołobrzegu i dlatego mu tak zależy.
duduś
2024-09-25 12:11:31
Przecież przeydent zapowiadał że niedługo większośc Polaków będzie mieć swoje samoloty. Po co nam jakieś linie lotnicze ??
Daniel
2024-09-25 11:33:05
"Ziemia nasza matka". Lecz się człowieku. Ideologia zniszczyła Ci rozum. Ps. Może ziemia jest Twoją matką, ale nie moją!!!!
czytam
2024-09-25 10:53:53
Ciekawa aktywność posła. Podobno najbogatszego z posłów/POsłów?/Od dluższego czasu milczał. Np. w sprawie powodzi a teraz wyjeżdża -sorry-z dziwnym i w sumie MARGINALNYM tematem. Może powinien wspomóc powodzian a nie liczyć grosze za bilet do Warszawy.
łącki
2024-09-25 10:20:24
nie pajacuj
TZ.
2024-09-25 09:47:42
Na siłę próbują robić z powiatowego miasta wielką metropolię. To może zacznijcie od budowy stoczni! Żeby było po co latać do tego Szczecina.
Ziemia Nasza Matka
2024-09-25 09:42:25
Ratujmy klimat, są telekonferencje i pociągi, latanie samolotem to mord na naszej matce Ziemi. Bogactwo nie może wiązać się z przyzwoleniem na niszczenie Naszego Domu - Ziemi Naszej Matki. Ratujmy klimat i Naszą Ziemię!
Olo
2024-09-25 09:24:30
To samoloty latają do Szczecina ? Już biegnę na lotnisko w Dąbiu !
@ Od razu widać
2024-09-25 08:49:30
W punkt. Aż wstyd za takie interpelacje naszych parlamentarzystów.
Pasażer
2024-09-25 08:43:41
Jak Ryana "wygoniono" na Modlin - to Lot robi co chcę / ostatnia kwotacja Lotu SZCZ-WAW-SZCZ to nawet 1300 PLN / Intercity zbliża sią do 4,5 godz - jest to praktycznie krócej niż Lot (bo na powrót z Warszawy należy być na lotnisku 90 min przed + dojazd to ok 120 min dodatkowo , Goleniów-Szczecin to ok 50 min , - czyli mamy ok 4 godz 50 min . Podobnie w Niemczech z Berlina do Monachium już się nie opłaca lot (ale tam średnia prędkość DB to ponad 200 km/h , u nas Intercity do Warszawy 120 !
ej łącki
2024-09-25 08:37:44
nie udawaj że coś robisz dla Szczecina
Ceny urzędowe.
2024-09-25 08:19:12
Proponuję wprowadzić ceny urzędowe i będzie spokój.
Od razu widać...
2024-09-25 08:11:21
że niedouczony gość ze Szczecina: 1) WAR<->WRO 300km, WAR<->GDA 280km, WAR<->SZN 440km. Na lot do Szczecina samolot zużywa najwięcej paliwa z tych 3 miast. 2) Zajętość miejsc: WAR<->WRO 92%, WAR<->GDA 94%, WAR<->SZN 77%. Koszt lotu rozkłada się na mniejszą ilość pasażerów. 3) Co Rząd ma do polityki cenowej niezależnych od niego firm przewozowych?
Łukasz
2024-09-25 07:31:03
Te poseł. Są droższe bo rynek tego wymaga. Wsiadaj w pociąg i płac normalnie bilety a nie za darmo wozisz dupę za nasze podatki. Ja jako kolejarz dojeżdżam do stolicy do roboty co 3 dzień bo żeście załatwili mi partyjnie brak pracy. Pogratulować. A temu latanie się marzy. Pytam się czemu ze stolicy niema dostępnych polaczeń do Szczecina w godzinach porannych. Jeden pociąg 5 40 a potem co? Czemu nie dacie pociągu eic po godz 7 żeby bezpośrednio mógł po nocnej zmianie wrócić do domu. Tym się zajmi
Mma
2024-09-25 07:25:03
Pociag do Warszawy jedzie obecnie 4.5 h

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA