Poseł pyta: Dlaczego bilet lotniczy do Szczecina jest droższy?
Poseł pyta: Dlaczego bilet lotniczy do Szczecina jest droższy?
Data publikacji: 25 września 2024 r. 07:02
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2024 r. 14:12
Fot. Anna GNIAZDOWSKA
„Dlaczego bilet lotniczy z Warszawy do Szczecina jest droższy niż na przykład bilet do Wrocławia?” – pyta rząd poseł Koalicji Obywatelskiej Artur Łącki, przewodniczący Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego. Teraz nad jego interpelacją musi pochylić się minister aktywów państwowych Jakub Jaworowski.
W dokumencie posła Łąckiego opublikowanym na stronach Sejmu czytamy: „Rząd KO, Trzeciej Drogi i Lewicy zapowiadał walkę z wykluczeniem transportowym. W związku z informacjami od środowisk gospodarczych oraz samorządowców o rozbieżność cen na lot samolotem na trasie łączącej Szczecin z Warszawą proszę o informacje: Z czego wynika różnica cen biletów na przelot samolotem z Warszawy do różnych miast wskazanych w wykazie? Z jakiego powodu bilety na trasie Szczecin-Warszawa są najdroższe? Z jakiego powodu do Wrocławia czy do Gdańska z Warszawy leci późnym wieczorem, a do Szczecina brakuje takiej oferty?”.
Poseł z Pomorza Zachodniego oczekuje również zwiększania liczby lotów na trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin, co ułatwiłoby życie pracownikom delegowanym i przedsiębiorcom załatwiającym sprawy w stolicy Polski. Domaga się także reaktywowania połączenia lotniczego między naszym miastem a Rzeszowem.
Polityk dopomina się o połączenia Szczecina z Radomiem, Krakowem, Katowicami, Gdańskiem, Olsztynem, Lublinem, Łodzią i Wrocławiem. Do tego oczekuje informacji, kiedy przeprowadzono analizę lotów i badania potrzeb klientów „w zakresie ruchu samolotów w kraju oraz samego regionu Pomorza Zachodniego”.
"zachodnie firmy i ich technologie" - ale do kogo masz pretensje że w Polsce nie ma klimatu do rozwoju nowych technologii i biznesu w tych technologiach i jedyna szansa na rozwój to używanie importowanych technologii? Więcej przepisów, więcej regulacji, obostrzeń, zezwoleń, podatków, składek, opłat i danin - to na pewno pomoże polskiemu biznesowi wytworzyć nowe polskie technologie. Zostaję tylko zagraniczne, owszem, ale dają dobrze płatne stanowiska pracy dla Szczecinian. A o tym była mowa.
@@@@TZ
2024-09-26 17:03:25
właśnie dlatego pytam się ciebie bo google twierdzi że nie inwestujemy tylko nabijamy kieszeń bogatym firmom z zachodu które ustawiły sobie prawo w UE... kupujemy gotowe wyroby czyli inwestujemy w zachodnie firmy i ich technologie... spytałem bo może wiesz o czymś nie wie google
@@@TZ
2024-09-26 13:33:17
Wygooglaj sobie!
zgr-edo
2024-09-26 09:55:32
dopóki nie zostanie zamknięta granica z Ukrainą i przywrócony system wizowy dla obywateli państwa zza Buga, nie powinno się przywracać połączenia z Rzeszowem. Stop ukraińskim nachodźcom !
Dziadek Wojtka
2024-09-26 09:50:43
Bilety są droższe bo ludzie tu są bogaci i ich stać. Jak się nie podoba to pociągiem jechać. Mnie stać na te bilety i latam sobie kiedy chcę.
@Ceny urzędowe.
2024-09-26 09:23:20
"Proponuję wprowadzić ceny urzędowe i będzie spokój" oraz reglamentację i "bony towarowe".
Glewice
2024-09-26 08:26:44
A czy ktoś ma jakiekolwiek informacje na temat tego, po co pociągi jeżdżą do Glewic? Czy którykolwiek kurs jest skomunikowany z jakimkolwiem lotem? Bo mi zawsze wychodzi, że pociąg ze Szczecina przyjeżdża tam za późno, a odjeżdża za wcześnie.
gh
2024-09-26 07:41:15
Towarzysz sekretarz POP zainteresował się biednym ludem
MB
2024-09-26 00:50:27
Odp: bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy.Pasażerami by były rodziny imigrantów. Powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie? Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
P.K.
2024-09-26 00:45:05
Anonimowa odpowiedź, bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy. Wtedy powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie. Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
P.K.
2024-09-26 00:45:04
Anonimowa odpowiedź, bo województwo jest źle zarządzane od 1989, to znaczy likwidacja przemysłu, depopulacja, jedyne rozwiązanie to emigranci z Afryki czy Syrii czy Palestyny, którym by dano pieniądze na bilety do Warszawy. Wtedy powstał by ciekawy problem czy lotnisko może sprawdzać tożsamość kobiety w hidżabie. Trzeba by kuchnie lotniska przestawić na arabską kuchnię. Stewardesy by były w hidżabie a obsługa lotniska miała by brody. Obok by był sklep z żywnością z Egiptu
@D
2024-09-25 21:53:56
Nie wiem jak lotnisko/ chyba ma pasażerów- sa statystyki/, ale co do przystanku kol. masz rację. Palący mogą sobie zapalić na peronie. Przystanek ten ,to Goleniów-Palenisko.
@@TZ
2024-09-25 21:22:50
Twój wpis mnie zaintrygował. A w jakie to nowe technologie inwestujemy ? Chodzi ci że kupujemy coś na czym zarabiają inni?
Zenek
2024-09-25 19:59:45
"rozbudowujemy terminal pasażerski"....Domagalski chłopie, Wy nawet jeszcze nie wiecie skąd wziąć na to pieniądze, a Ty mówisz, że rozbudowujecie:). To, że Lasek z Nitrasem coś Ci obiecali w bliżej nieokreślonej przyszłości nic nie znaczy. Tak jak to, że Marchewka ogłasza kolejny etap obwodnicy Warzymic i Kołbaskowa jako początek Zachodniego Obejścia Szczecina:).
@TZ
2024-09-25 19:05:06
Gościu, mamy XXI wiek i teraz się inwestuje w nowe technologie, a nie jakieś przestarzałe stocznie. A w tej dziedzinie Szczecin nie ma się czego wstydzić. Mamy sporo firm w branży nowych technologii i powstają kolejne, zwłaszcza z branży OZE i offshore. Ale skąd to mozesz wiedzieć, jak zatrzymałeś się w czasach Gierka i wielkiej stoczni.
pyta o siebi
2024-09-25 18:43:10
łacki już tak ma , tylko własny interes i wygoda się liczy. Dla większości zostaje kolej o to już sie nie pyta.Znając jego mentalność on nawet by sprzyjał temu by połączeń kolejowych było mniej bo by się znalazł pretekst do zwiększenia ilości lotów.
@TZ.
2024-09-25 17:46:09
Stocznie w Europie to przeżytek, nijak nie będą konkurować z tanimi dalekowschodnimi. Poza tym Szczecin od dawna jest metropolią jak na polskę możliwości. Jedyne z dużych miast zbudowane od razu na wielkomiejskie, a nie jak przerośnięte dziury typu Poznań, rozbudowane z małego miasteczka za komuny.
@Olo
2024-09-25 17:42:33
Latają do Szczecina tak jak latają do Katowic czy Krakowa. Nikt nie wymienia wsi w których są położone lotniska, a duże miasta które dane lotnisko obsługuje. Dlatego nie latamy do Glewic (mylnie zwanymi Goleniowem), Pyrzowic czy Balic.
Wielka Lipa Józefa B
2024-09-25 15:48:47
Taką siatkę połączeń oferował OLT w której pracował Józef Bąk vel Michał T. Zapłaciłem 500 zł. za lot do Krakowa i z powrotem. Ani lotu, ani pieniędzy.
oseł
2024-09-25 15:29:55
A czy posłowie nie latają przypadkiem za darmo? Na tak krótkie trasy, loty nie mają sensu, lepiej zadbać o infrastrukturę kolejową.
D
2024-09-25 14:48:50
A po co w ogóle to lotnisko?! Korzysta z tego kilka osób. Ok, posłowie to bardzo ważni ludzie, ale żeby zaraz lotnisko...No i przede wszystkim po co tam przystanek kolejowy z którego nie korzysta nikt. A nie, wróć, pół pociągu wychodzi tam na papierosa...
@Tomasz Raszowski
2024-09-25 14:19:51
Przez Gorzów? A po co? Linia powyżej 160kmph musi być bezkolizyjna - powodzenia w przebudowie - już chyba taniej wyjdzie budowa nowej, równoległej linii
Mirek
2024-09-25 13:52:37
Może dokończycie w końcu autostradę A6 po dziadku Adolfie?
Mamy 2024 rok i od 1945 roku autostrada nie została wydłużona nawet o 1 m. Co najwyżej została skrócona.
Ris
2024-09-25 13:21:29
Hej Pasazer, piszesz nieprawde I wprowadzasz ludzi w blad. Srednia predkosc DB na trasie Berlin Monachium to 150km na godzine. Czas podrozy 600km ok. 4 godziny, minimum.
Tomasz Raszowski
2024-09-25 12:45:33
Najważniejsze powinno być dodawanie i przyspieszanie połączeń kolejowych Szczecin - Warszawa, tak aby pociągi jeździły w takcie dwugodzinnym przez całą dobę (naprzemiennie: raz przez Stargard 3h a raz przez Gorzów 4h). Podwyższanie prędkości na odcinkach Szczecin Dąbie - Stargard i Krzyż - Wronki do minimum 240 km/h.
Jarek
2024-09-25 12:27:46
Pajac jest z Kołobrzegu i dlatego mu tak zależy.
duduś
2024-09-25 12:11:31
Przecież przeydent zapowiadał że niedługo większośc Polaków będzie mieć swoje samoloty. Po co nam jakieś linie lotnicze ??
Daniel
2024-09-25 11:33:05
"Ziemia nasza matka". Lecz się człowieku. Ideologia zniszczyła Ci rozum. Ps. Może ziemia jest Twoją matką, ale nie moją!!!!
czytam
2024-09-25 10:53:53
Ciekawa aktywność posła. Podobno najbogatszego z posłów/POsłów?/Od dluższego czasu milczał. Np. w sprawie powodzi a teraz wyjeżdża -sorry-z dziwnym i w sumie MARGINALNYM tematem. Może powinien wspomóc powodzian a nie liczyć grosze za bilet do Warszawy.
łącki
2024-09-25 10:20:24
nie pajacuj
TZ.
2024-09-25 09:47:42
Na siłę próbują robić z powiatowego miasta wielką metropolię. To może zacznijcie od budowy stoczni! Żeby było po co latać do tego Szczecina.
Ziemia Nasza Matka
2024-09-25 09:42:25
Ratujmy klimat, są telekonferencje i pociągi, latanie samolotem to mord na naszej matce Ziemi. Bogactwo nie może wiązać się z przyzwoleniem na niszczenie Naszego Domu - Ziemi Naszej Matki. Ratujmy klimat i Naszą Ziemię!
Olo
2024-09-25 09:24:30
To samoloty latają do Szczecina ? Już biegnę na lotnisko w Dąbiu !
@ Od razu widać
2024-09-25 08:49:30
W punkt. Aż wstyd za takie interpelacje naszych parlamentarzystów.
Pasażer
2024-09-25 08:43:41
Jak Ryana "wygoniono" na Modlin - to Lot robi co chcę / ostatnia kwotacja Lotu SZCZ-WAW-SZCZ to nawet 1300 PLN / Intercity zbliża sią do 4,5 godz - jest to praktycznie krócej niż Lot (bo na powrót z Warszawy należy być na lotnisku 90 min przed + dojazd to ok 120 min dodatkowo , Goleniów-Szczecin to ok 50 min , - czyli mamy ok 4 godz 50 min . Podobnie w Niemczech z Berlina do Monachium już się nie opłaca lot (ale tam średnia prędkość DB to ponad 200 km/h , u nas Intercity do Warszawy 120 !
ej łącki
2024-09-25 08:37:44
nie udawaj że coś robisz dla Szczecina
Ceny urzędowe.
2024-09-25 08:19:12
Proponuję wprowadzić ceny urzędowe i będzie spokój.
Od razu widać...
2024-09-25 08:11:21
że niedouczony gość ze Szczecina:
1) WAR<->WRO 300km, WAR<->GDA 280km, WAR<->SZN 440km. Na lot do Szczecina samolot zużywa najwięcej paliwa z tych 3 miast.
2) Zajętość miejsc: WAR<->WRO 92%, WAR<->GDA 94%, WAR<->SZN 77%. Koszt lotu rozkłada się na mniejszą ilość pasażerów.
3) Co Rząd ma do polityki cenowej niezależnych od niego firm przewozowych?
Łukasz
2024-09-25 07:31:03
Te poseł. Są droższe bo rynek tego wymaga. Wsiadaj w pociąg i płac normalnie bilety a nie za darmo wozisz dupę za nasze podatki. Ja jako kolejarz dojeżdżam do stolicy do roboty co 3 dzień bo żeście załatwili mi partyjnie brak pracy. Pogratulować. A temu latanie się marzy. Pytam się czemu ze stolicy niema dostępnych polaczeń do Szczecina w godzinach porannych. Jeden pociąg 5 40 a potem co? Czemu nie dacie pociągu eic po godz 7 żeby bezpośrednio mógł po nocnej zmianie wrócić do domu. Tym się zajmi
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.