Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Posejdon rusza

Data publikacji: 17 października 2016 r. 16:27
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:18
Posejdon rusza
 

200 milionów złotych ma szacunkowo kosztować kompleks Posejdon Office w Szczecinie. Znajdą się w nim biura, dwa hotele z centrum kongresowym oraz sklepy. - To nasza inwestycja, która otwiera kolejną drogę ku przyszłości - powiedział wczoraj dziennikarzom Edward Osina, prezes spółki Calbud, jednego z udziałowców przedsięwzięcia.

Na początku października uprawomocniło się pozwolenie na budowę wydane przez prezydenta Szczecina. Inwestycja ma zostać zakończona 1 lipca 2019 roku. Łączna powierzchnia użytkowa obiektu wyniesie 50 tys. mkw. Obiekt ma liczyć od 4 do 11 kondygnacji naziemnych. Maksymalna jego wysokość - 35 metrów.

Marcin Woźniak, członek zarządu spółki Porto, która wybuduje kompleks, przypomniał, że obiekt zaprojektował Federacyjne  Biuro Architektoniczne ze Szczecina.

- Bryła nawiązuje do modernizmu Posejdona i wychodzi w przyszłość - tłumaczył M. Woźniak.

Kompleks ma być "bezkonkurencyjny" a certyfikat BREEAM ma być na najwyższym poziomie.

Znajdą się w nim dwa hotele Marriotta. Pierwszy - czterogwiazdkowy - dla biznesu pod marką Courtyard i drugi - trzygwiazdkowy - Moxy, dla wymagającego turysty. Oba hotele zajmą prawie 12 tys. mkw. i zaoferują łącznie 248 pokoi z 420 łóżkami.

W części biurowej - na której połowę powierzchni są już chętni - będzie w ciągu dnia pracować i przebywać ok. 2 tysiące osób. Biura będą miały 20 tys. mkw łącznej powierzchni.

Cześć handlowo-usługowa będzie tylko na parterze i zajmie 3 tys. mkw powierzchni kompleksu.

W dwóch kondygnacjach podziemnego parkingu pomieści się 301 miejsc postojowych dla aut oraz 100 miejsc postojowych dla rowerów. Będzie też dla rowerzystów szatnia. Inwestor zakłąda bowiem, że z biegiem lat szczecinianie pracujący w kompleksie przesiądą się do komunikacji masowej i na rowery.

Atrakcją na ostatniej kondygnacji ma być przeszklony Sky Bar, z którego będzie można podziwiać odrzańskie rozlewiska. Widoki będzie też można oglądać z tarasu widokowego na dachu.

Od ul. Partyzantów znajdzie się rampa rozładunkowa dla samochodów dostawczych, tzw. dok. Ulica ta ma zostać ponownie udrożniona w kierunku al. Niepodległości.

Inwestycja jest w fazie początkowej. Przełożono już stare instalacje, które mogłyby przeszkadzać w budowie.

- Musimy tak budować, żeby nie naruszyć konstrukcji starego Posejdona - tłumaczyli inwestorzy. Poinformowano też, że teraz będzie przygotowywany projekt wykonawczy obiektu.

Jak poinformował Edward Osina, powodzenie przedsięwzięcia zależy też od banków oraz wsparcia urzędu marszałkowskiego, na które liczy Porto.

- Dajcie nam 100 dni pełnego poparcia, 100 dni entuzjazmu. Idziemy do banków, kładziemy prawie wszystko na szali - zaapelowali inwestorzy podczas konferencji prasowej.

(kl)

Fot.: porto

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Audiofil.eu
2016-10-18 17:11:34
Super! Trzymajmy kciuki za inwestorów
nareszcie
2016-10-18 09:46:50
No to teraz Brama Portowa będzie wyglądać naprawdę fantastycznie. Szczecin w tym miejscu osiąga poziom największych europejskich metropolii.
obserwator
2016-10-18 09:00:53
@xl proponuje przeczytac jeszcze raz ze zrozumieniem i artykul i moj komentarz Wyraznie pisze o tym ze bedzie 300 miejsc postojowych @R. Dlatego tez przyjalem ze bedzie potrzebne 700-800 miejsc postojowych - zalozenie ze 1/3 bedzie pracujacych bedzie dojezdzala samochodami wydaje sie uzasadnione. Na Zachodzie sa przeprowadzane badania i analizy okreslajace ilosc miejsc postojowych przypadajacych na biura okreslonej wielkosci. A u nas...??? Jeszcze jedna uwaga z tych 300 miejsc postojowych (w dwupoziomowym parkingu)praktycznie minimum 100 miejsc bedzie zarezerwowanych dla hoteli (jeden z hoteli bedzie cztero gwiazdkowy wiec to absolutne minimum na 240 pokoi Nastepne ca 50 miejsc hotelowych bedzie zarezerwowane dla kadry kierowniczej istniejacych tam firm i zostaje okolo 150 miejsc parkingowych czyli zalozenie ze tylko mniej niz 10% ta pracujacych bedzie dojezdzac samochodem. Powodzenia A tak zupelnie przy okazji - Inwestor zablokowal juz kilkanascie miejsc parkingowych na ul. Partyzantow - czy miasto otrzymalo rekompensate za to ze te kilkanascie miejsc parkingowych przez kilka lat nie bedzie przynosilo dochodow?
easter egg
2016-10-18 08:44:10
Na ostatniej wizualizacji w oknie budynku jest znak drogowy: "koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu" - typowy chochlik drukarski wdarł się chyba do biura pracowni architekta :-) (Pete)
urbanista
2016-10-18 04:28:17
Wyobrazam sobie transport materiałow budowlanych do centrum miasta w godzinach szczytu w ilosciach jak do budowy Pałacu Kultury w Warszawie. czy nie prosciej bedzie wybudowac kolej napowietrzną z drugiego brzegu do centrum.Jesli Pan architekt nie wie jak to wyglada niech zobaczy w Ju Tubie jak wyglada taki transport w Yokochama obok Tokio w Japoni
R.
2016-10-17 23:47:10
@obserwator a skąd założenie, że wszyscy pracujący w biurowcu muszę parkować i przyjeżdżać do pracy samochodem osobowym? Nie ma komunikacji miejskiej? Przecież to centrum miasta a nie dalekie peryferie? Kiedy wreszcie będzie oczywiste, że centrum miasta nie jest parkingiem?
xl
2016-10-17 20:38:30
...do "obserwatora" - przecież w planach budowy jest dwupoziomowy parking...
obserwator
2016-10-17 18:17:15
Wszystko to pieknie wyglada na papierze. Pytanie gdzie ci wszyscy pracujacy tam ludzie beda parkowac??? Zgodnie z informacja czesc biurowa to ca 2000 ludzi plus hotel i czesc handlowa to ca 400-500 czyli razem okolo 2500 osob i tylko 300 miejsc postojowych..... Recepta na horor komunikacyjny. Do tego 100 metrow dalej Hilton (w miejscu hotelu Piaat) bez miejsc postojowych/garazu. Kto zezwala na takie projekty przy totalnym deficycie miejsc postojowych w Centrum Szczecina. W okolicy nie ma praktycznie gdzie parkowac. Minimum miejsc postojowych przy tego rodzaju projektach to 700-800.
xl
2016-10-17 17:45:32
...niech rusza ta inwestycja, bo bardzo mi się podoba...zupełnie zmieni ten zakątek
Ar
2016-10-17 17:36:58
Następna szkarada w mieście, podobnie jak Brama I i II, szklana pułapka, Kaskada, Oxygen czy przyszła Hanza Tower :-/ Nie da się już w dzisiejszych czasach zbudować czegoś naprawdę ładnego i niekoniecznie całego przeszklonego w tym mieście?!
ewa35
2016-10-17 17:18:24
Jestem optymistka, chciała bym bardzo zeby To powstalo, od paru lat o tym projekcje pisza ,ale okazuje sie że wszysko jest tylko nie ma Napoleonskich Armat, czyli ...pieniedzy? Dopiero sie staraja i na to liczą? Hmm Bede trzymala kciuki,żeby dostali te pieiądze, ale troche jestem zawiedziona..

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA