Co prezydent Szczecina powinien zrobić, żeby kwestionowana przez wielu inwestycja, czyli parking „Park&Ride” przy ulicy Eskadrowej, wreszcie zaczęła przynosić korzyści? Kilka pomysłów zaprezentowała właśnie Komisja Rewizyjna Rady Miasta. Wśród nich m.in. kampania marketingowa dla potencjalnych klientów, przystanki dla autobusów miejskich oraz prywatnych i zamiana części obiektu na parkin strzeżony.
Przypomnijmy – parking powstał u zbiegu ulic Eskadrowej, Leszczynowej i Hangarowej. Przewidziano na nim 425 miejsc. Został otwarty w grudniu ubiegłego roku. Inwestycja została zrealizowana w formule zaprojektuj i wybuduj przez firmę Eurovia Polska SA. Na parkingu zainstalowano oświetlenie, monitoring oraz system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z placu wraz z tablicą informacyjną o ilości zajętych miejsc. Jest obiektem bezpłatnym, publicznym, niestrzeżonym, czynnym całą dobę. Ale jednorazowo czas parkowania nie może przekroczyć 24 godzin. Jest też przeznaczony dla pojazdów mechanicznych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Według Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, mieszkańcy i przejeżdżający mieli na parkingu zostawiać swoje pojazdy, a następnie przesiadać się do tramwajów, dla których w pobliżu zbudowano specjalny przystanek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju „Lotnisko”. Ale na parkingu zazwyczaj parkuje zaledwie kilkanaście samochodów. Dlatego radni miejscy PiS zaproponowali, aby tę miejską inwestycję skontrolowała Komisja Rewizyjna Rady Miasta. Bo poza ubiegłorocznym finałem zlotu żaglowców The Tall Ships Races parking świeci pustkami. Nawet wtedy, kiedy Szczecin jest zakorkowany.
W połowie stycznia tego roku radni postanowili zbadać celowość usytuowania parkingu przy ulicy Hangarowej. Na początku maja zakończyli prace. Teraz przygotowali wnioski i zalecenia pokontrolne, do których musi się odnieść prezydent Szczecina.
– Będzie miał 10 dni na przygotowanie odpowiedzi, w której powinno się znaleźć jego stanowisko w sprawie naszych wniosków i zaleceń. Powinien stwierdzić, czy przyjmuje je do wykonania oraz przedstawić harmonogram prac wprowadzających te ustalenia – powiedział Henryk Jerzyk (niezrzesz.), przewodniczący komisji.
Radni z PiS niech zrobią zakaz wjazdu do centrum i nakaz parkowania na rym postoju dla swoich wyznawców to od razu parking się zapełnić a my peowcy i kodziarze nie będziemy musieli stać w korkach.
a
2018-07-04 14:52:14
o co się tu przyczepiać? Na parkingu codziennie parkują samochody. Raz więcej a raz mniej . Z czasem się zapełni. A 30 min. bilet dla parkujących to świetny pomysł.
@Robert
2018-07-04 13:43:10
Podział długich tras na odcinki przydaje się w przypadkach awaryjnych. Komunikację zastępczą organizuje się tylko na krótkim odcinku np. Most Długi - Basen.
dana
2018-07-04 13:06:05
Nic nie robić. Poczekać aż kierowcy zmądrzeją i zaczną wykorzystywać to miejsce zamiast kląć w żywy kamień na korki w mieście. A jeśli ktoś korki lubi i lubi własny tyłek wozić autem, to jego sprawa. Dobrze, że parking jest i niech będzie.
ktosio
2018-07-04 12:23:56
Na dobrą sprawę Szczecin nie jest zakorkowany. Przy obecnym poziomie utrudnień w ruchu spowodowanych jego zagęszczeniem takie miejsca się nie zapełnią. Inna sprawa to system komunikacji miejskiej: jeszcze nie skłania swoją sprawnością do porzucenia indywidualnej komunikacji samochodowej. :-))
chw
2018-07-04 11:38:07
Komunikacja juz obecnie kosztuje 30% rzeczywistych kosztow. Roczna dotacja to 120 lub 220 mln zl
chwilkowski
2018-07-04 11:33:54
Krzystek i jego przyjaciele najbardziej nie lubi chodzic do spowiedzi bo tam trzeba wyznac swoje bledy. Zreszta kto lubi!!!
Kierowca
2018-07-04 11:32:10
Zawrócić to możesz przed Mostem Pionierów, zjeżdżasz na prawo i przed stacją benzynową spoko zjeżdżasz starą Eskadrową na przeciwny kierunek.
A jakby za parkowanie na tym parkingu można było za darmo jeździć komunikacją miejską po Szczecinie to pewnie więcej chętnych by było...
grego102
2018-07-04 11:23:08
I centrum przesiadkowe "Basen Górniczy" i parking P&P jest potrzebny, ale dojazd z parkingu i powrót na parking powinny być bezpłatne, jak ktoś już napisał. Trzeba pomyśleć o specjalnym bilecie, który będzie gwarantował przejazdy autobusami i tramwajami linii "zwykłych" bezpłatnie, a parking, okaże się za mały...
ona
2018-07-04 10:56:11
A może by tak wreszcie ktoś pomyślał o zawrotce na Słoneczne? Jedziemy ze Słonecznego na Centrum i zostawiamy auto na P+R - wszystko ok.
Wracamy do domu z Centrum i aby wrócić na Słoneczne samochodem musimy przejehać przez zakorkowane (sic!) Dąbie lub jechać kilka km do Basenu Górniczego (o ile tam jest możliwość nawrócenia) lub Merkatora, żeby zrobić zawrotkę na jakże wspaniałej nawierzchni...
Robert
2018-07-04 10:15:50
Po co było budować basen górniczy skoro jest Turkusowa?Jak tramwaj będzie jeździć do Kijewa to tam też wybudują wielkie i drogie centrum przesiadkowe?
HogoFogo
2018-07-04 10:12:44
W celu poprawy wykorzystania parkingu można do niego dobudować stadion... lub operę.
Gregor
2018-07-04 09:09:07
Jak planowali budowę tego parkingu to wiele osób także i ja pisaliśmy że to błąd. Ale widocznie prezydent miał inną wizję lub szukał gdzie wydać pieniądze podatników. Teraz powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności lub zwrócić koszt nietrafionej inwestycji wbrew woli szczecinian.
Obs.ryver
2018-07-04 07:55:36
A co zrobić z PUSTYM BASENEM GÓRNICZYM wybudowanym za 300 mlnów PLN?????????
!
2018-07-04 07:50:09
Jak to co, wybudować obok Biedronkę i parking piętrowy. Tylko to uratuje to zmarnowanie publicznych pieniędzy.
chwilkowski
2018-07-04 07:48:20
Parking wielopoziomowy 12-15m wysokosci moglby byc usytuowany owszem na Lasztowni przy Trasie Zamkowej i wowczas pieszo mozna by dojsc do centrum w 5 minut. Z takiego garazowca bylby wjazd i zjazd na Trase Zamkowa i dostep do Lasztowni dzieki czemu powrot do domu po pracy bylby ulatwiony
chwilkowski
2018-07-04 07:25:09
A moze sie przyznac do bledu ze ten parking zostal blednie zaprojektowany (6 km od centrum miasta), podobnie jak do wielu innych projektow przejsciowych typu petla Turkusowa, petla Arkonska na 5 lat, obwodnica podzielona na 2 klasy GP i G, most obok mostu itd itp
nn
2018-07-03 23:32:07
zrobić tam parking dla TIR-ów które rozjeżdżają pół miasta.
Grażyna
2018-07-03 23:08:36
Tylko duża i droga SPP wymusi niejako pozostawienie w tym miejscu pojazdów, a że parkowanie w centrum jest w wielu miejscach darmowe,a w strefie tanie, to parking pusty, nie ma co się dziwić
Dr. psychmed
2018-07-03 23:05:52
Ale przecież ten sam świr inżynier od projektowania wymyślił miastu lepszy gniot. Kolej na odcinku Szczecin Główny - Police do wożenia powietrza za kilkaset milionów . I najlepsze że miasto w to poszło. Ja temu debilowi proponuje żeby położył się na stałe w zakładzie psychiatrycznym gdzie od dawna jest jego miejsce. Tyle w temacie.
marcin
2018-07-03 22:52:30
Zróbcie darmową komunikację, chociażby do 30 min dla każdego kierowcy który zostawi tam samochód, sam bym wtedy napewno częściej korzystał z tego parkingu
Krzychu
2018-07-03 22:20:52
Co zrobić? Parkometry postawić i 10zł za godzinę kasować :)
Waldek
2018-07-03 22:05:54
Można część parkingu zrobić jako parking dla pojazdów holowanych przez Straż Miejską i Policję, bo ten obecny już pełny
Q
2018-07-03 21:38:51
Zastanawiam się, jak długo redakcji Kuriera zajmie zauważenie, że przystanek tramwajowy przy parkingu P+R nie nazywa się "Lotnisko". Póki co przez prawie 3 lata to się nie udało (przystanek funkcjonuje od sierpnia 2015).
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.