Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Pomnik Krzysztofa Jarzyny. Radna Łongiewska-Wijas atakuje: „To żenujące”

Data publikacji: 16 kwietnia 2020 r. 21:42
Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2020 r. 20:58
Pomnik Krzysztofa Jarzyny. Radna Łongiewska-Wijas atakuje: „To żenujące”
 

Wraca sprawa budowy pomnika Krzysztofa Jarzyny ze Szczecina. Pomysł ostro oprotestowała radna niezrzeszona Łongiewska-Wijas. Żąda od prezydenta miasta rezygnacji z realizacji tej koncepcji.

Pomnik Krzysztofa Jarzyny ze Szczecina – Szefa Wszystkich Szefów (kultowej postaci z polskiej komedii „Poranek kojota”) był jednym ze zwycięskich projektów Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2019. Miałby powstać na Łasztowni. Pod koniec ubiegłego roku w trakcie komisji kultury Rady Miasta Szczecin architekt miasta przedstawił założenia powstania pomnika Krzysztofa Jarzyny – Szefa Wszystkich Szefów.

Jaki będzie koszt pomnika Krzysztofa Jarzyny ze Szczecina

- Wykonanie rzeźby powinno zostać przeprowadzone w trybie konkursu. Koszty wyniosłyby 140 tys. złotych. To minimalna kwota na taką pracę. Regulamin konkursu jest już przygotowany. Tylko jest kłopot z prawami autorskimi do postaci Krzysztofa Jarzyny. Posiada je szereg osób. Musimy mieć ich zgody. Zleciłem w tej sprawie ekspertyzę prawną. Z tymi osobami jesteśmy w kontakcie. W tej chwili brakuje jednej zgody potwierdzonej oficjalnym pismem – informował Jarosław Bondar, architekt miasta w listopadzie 2019 roku.

Pomnik ten budził kontrowersje wśród radnych PiS. Choć nie wszystkich.

- Czy jeżeli ten podmiot się nie zgodzi, to ta inicjatywa upadnie? - dopytywał radny Dariusz Matecki (PiS) w trakcie komisji.

- Nie mamy prawa odbierać szczecinianom prawa do radosnej twórczości – oponował Robert Stankiewicz, radny z tego samego ugrupowania.

Łongiewska-Wijas: Rzecz pozbawiona powagi i głębszego sensu

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Szczecin (on line) radna Edyta Łongiewska-Wijas (niezrzeszona) wróciła do tego pomysłu i ostro go skrytykowała. Teraz swoje stanowisko podtrzymała w interpelacji do prezydenta miasta.

- Uważam, że coś, co w zamierzeniu inicjatorów miało być żartem za pieniądze publiczne (dość słabym zresztą), w obecnej sytuacji – pandemii koronawirusa – staje się szyderstwem. Realizacja tego niewydarzonego projektu urąga zdrowemu rozsądkowi i poczuciu elementarnej przyzwoitości. Ma charakter żenującego dowcipu w czasach, gdy ograniczamy wydatki na dużo poważniejsze inwestycje (że wspomnę tylko o zarzuconym wcześniej projekcie mediateki na os. Majowe – na Prawobrzeżu) – napisała radna.

Jej zdaniem, to rzecz pozbawiona powagi i głębszego sensu.

- Projekt od początku budził zażenowanie. Nie ma ani znaczenia symbolicznego, bo nie jest to fikcyjna postać o jakimkolwiek znaczeniu dla tożsamości miasta (jak na przykład Stanisław Wokulski z „Lalki” dla Warszawy), ani artystycznego, bo nie kryje się za nim żadna autorska koncepcja (jak zrozumiałam intencje, ma to być w istocie figura aktora odtwarzającego epizodyczną rolę w przeciętnej komedii). Nie ma też charakteru memoratywnego, bo nie upamiętnia nic, co by miało głębszy sens. To, co chcemy zachować tym pseudopomnikiem, to reminiscencja filmowego grepsu wywołującego przelotny rechot. Jakby nie było żadnych innych poważniejszych wyzwań dla szczecińskiej pamięci, choćby – uhonorowanie szczecińskich ofiar niemieckiego nazizmu. SBO i obywatelskość nie mogą być fetyszem, kiedy przynoszą rozwiązania szkodliwe albo zwyczajnie głupie – dodaje radna.

(dar)

Fot. Dariusz Gorajski

Na zdjęciu: radna Edyta Łongiewska-Wijas.

Sonda

Czy w Szczecinie powinien powstać pomnik Krzysztofa Jarzyny?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wielgussmerdus
2020-11-29 20:56:56
Won od Jarzyny
Ukash
2020-04-20 16:42:24
Proponuję Pomnik Hejtu. Nikt go nie zna, nie stosował, nie spotkał ale tlepie się wszędzie, zmienił na trwałe życie i jest wiecznie odmieniany. Jako pomysł nr 2 proponuje pomnik łysego z braz*ers.
js
2020-04-18 14:04:35
NALEŻY PRZEBUDOWAĆ CAŁY BUDŻET MIASTA I SKIEROWAĆ MOŻLIWIE NAJWIĘCEJ NA ZABEZPIECZENIE MIESZKAŃCÓW!!!
Jędruś
2020-04-18 11:38:43
Lepiej by kupili respiratory.Stawianie jakiegoś pomnika to wierutna bzdura
Pablos
2020-04-18 00:53:16
Pamiętaj! Jak cię złapią za rękę. To mów: to nie moja ręka!!!
Szczecinianin
2020-04-17 20:58:12
Glupota ludzka nie zna granic tak samo jak plac Adamowicza
ale jaja
2020-04-17 19:56:43
a obok postawić ekran na którym wyświetlano by ten film.
emeryt
2020-04-17 17:59:10
Jest w Nowym Warpnie slynny baner z ojcami niepodleglosci Polski z Portretem tow.Tomasza - Boleslawa Bieruta . To w Szczecinie moze byc pomnik jarzyny (nie wiem czy to warzywo czy tzw osobnik ozywiony). Proponuje wszelkie wzbudzjace kontrowersje pomniki umieszczac na placu wybitnego szczecinianina Adamowicza (tez nie znane sa jego zaslugi dla Naszego Miasta). I juz mamy miejsce dla pomnika Lenina, czesc mieszkancow b.odczuwa brak takowego w naszym grodzie , a pomnik jednego z tworcow polskiego Szczecina - Marszalka Stalina i Pomnik innego b.wspolczsnego Marszalka Senatu. Czesc ich pamieci !
do @fredrowskiej mendy
2020-04-17 17:54:05
I ten człowiek (Bazyli Baran) mieni się być pedagogiem. Sromota. A wałkoniom z ratusza nudzi się więc wymyślają głupie problemy i myślą jak tu wyrzucić kilkaset tysięcy zł. w błoto !
Kaśka
2020-04-17 17:40:06
Weźcie ten pomnik postawcie na placu Adamowicza tam się zbierajcie
złośliwy
2020-04-17 16:13:47
skoro komuś się nudzi to te 140k zł niech przeleje tu https://www.siepomaga.pl/kubus-kulczewski?fbclid=IwAR1bCRZxH-d6423p2wr2BGR6G1uruRmjAhNQrd4YA33qpFHxux2EuHa_ZfU choć raz nie zmarnuje się nawet grosik
Mc Clousky
2020-04-17 16:06:21
Wiem, ze w tym czasie i w tym miejscu to nie warunki wołania o pamięć dla tego miasta . Ze wszystkich oczekiwanych pomników brakuje mi symbolu Szczecina SEDINY
mnie się wydaje , że
2020-04-17 15:05:27
Nie znany mnie Jarzyna rozesławiłł był miasto Szczecin równie głośno jak znany gdańszczanin , dlatego na placu tego Adamkiewicza powinien być stragan z niejedna jarzyną . Może być w formie gigantycznego buraka .
fan
2020-04-17 15:01:28
Wy tępe bachorki ! Ma rację pani Edyta Wijas! Już raz powstała plastykowa Fryga i 200tys. zł leżą na śmietniku i niczego pana Bodnara to nie nauczyło, dalej tępy do bólu. A pan Stankiewicz niech zrobi zrzutkę i u siebie w ogródku to szkaradztwo postawi! Zrozumiano?! Cyt: "Uważam, że coś, co w zamierzeniu inicjatorów miało być żartem za pieniądze publiczne (dość słabym zresztą), w obecnej sytuacji – pandemii koronawirusa – staje się szyderstwem. Realizacja tego niewydarzonego projektu urąga zdrowemu rozsądkowi i poczuciu elementarnej przyzwoitości. Ma charakter żenującego dowcipu w czasach, gdy ograniczamy wydatki na dużo poważniejsze inwestycje (że wspomnę tylko o zarzuconym wcześniej projekcie mediateki na os. Majowe – na Prawobrzeżu) – napisała radna."
TZ.
2020-04-17 14:54:10
Pomysł na Pomnik Szefa Wszystkich Szefów jest dowcipny i sympatyczny. Budować i nie przejmować się zakompleksionymi wywijasami.
ja pytam?
2020-04-17 14:12:42
To siostra Wandy Wasilewskiej?
zdecydowane NIE
2020-04-17 14:03:29
dla tego chorego pomysłu. Przecież on promuje bandyterkę. NIE DLA BANDYTÓW, nawet w żartach.
zed
2020-04-17 14:01:19
Skandalem to jest utrzymywanie w Szczecinie nazwy alei JP2, który ochraniał księzy-pedofilów.
guciu
2020-04-17 13:28:41
Postaw swój tesz się pochełpisz.
menda do @ Jarun
2020-04-17 13:20:31
"Gdzie są pieniądze za bubel Fryga, panie Bazyli Baran?" Pytasz się? On "nima", cyt; " Byłem w czterech komisjach. Nie uczestniczyłem w posiedzeniu jednej z nich i straciłem ponad 100 złotych." Na https://24kurier.pl/aktualnosci/kultura/zamieszanie-wokol-komisji-kultury-rm-decyzja-polityczna-nie-personalna/
Protestują pisy
2020-04-17 12:59:55
PiS protestuje, ma swojego najważniejszego szefa wszystkich szefów. Nie dla jego pomnika.
Plac Adamowicza to jest hańba i heca.
2020-04-17 12:56:42
.
zazeł
2020-04-17 12:55:30
Pomnik trzeba postawić koniecznie na pl. Złodzieja Polskiego.
entuzjasta
2020-04-17 12:53:08
Autorem tego pomnika powinien zostać Czesław Dźwigaj, bo jest ulubionym przez szczecinian rzeźbiarzem.
Barnim
2020-04-17 12:31:26
Jest to postać fikcyjna i to z przymrużeniem oka. Inne miasta robią sobie reklamę mniejszymi postaciami. I ten pomnik wybrali ludzie. W legalnym głosowaniu na SBO. A płace, skwery i ulice wybiera rada miasta. Ja do tej pory nie wiem czemu w samym centrum Szczecina jest płac Adamowicza. Nic dla miasta nie zrobił, nie był honorowym obywatelem nawet nie wiadomo czy wiedział gdzie leży Szczecin, a płac i tak ma.
Kamil
2020-04-17 12:21:29
Szczeciński Budżet Obywatelski to jest świętość i pani radna musi to zrozumieć. Vox populi, vox dei.
Pani radna ależ pani ładna !
2020-04-17 12:20:23
.
Czytelnik Łukasz
2020-04-17 11:59:58
O wiele wyraźniej zapisały się "Młode wilki", które miały jakąś tam wartość, bo pokazano m.in. nasz Radisson (Szczecin miastem luksusu!) "Poranek kojota" jest natomiast przygłupią komedyjką, jakich wiele kręcono u nas w latach 90. W dodatku, o ile wiem, nie pokazano w niej naszego miasta. A rzeczony greps jest też chyba dawno zapomniany i tylko na siłę się go odgrzewa. Popieram radną Łongiewską-Wijas. Należy zrezygnować z tego chybionego, czysto discopolowego pomysłu i nieważne, że to SBO.
Jarun
2020-04-17 11:44:57
Oto czy zajmują się szczecińscy urzędnicy i radni...wymyślaniem problemów (budową pomnika fikcyjnego anty-bohatera) w dobie epidemii. Jakaś schizofrenia dopadła tych ludzi?!
trohan
2020-04-17 11:28:17
Wlt, Juras, Bielik, Ja,zs (tępaku!), rozweselmy miasto (nie ćpaj!)-nie łżyjcie jak parszywe kundle, tylko czytajcie ze zrozumieniem! Lekcje odrobione?
Wlt
2020-04-17 11:11:08
Pani nieporadna zapomniała, że jest to projekt wybrany przez mieszkańców miasta. Tak samo jak i jej osoba na funkcję radnej. Skoro twierdzi, że mieszkańcy miasta dokonują złych wyborów, to niech złoży mandat radnej.
Mieszkanka Szczecina
2020-04-17 11:04:08
Zgadzam sie z pomyslem Pani Radnej Edyty Longiewskiej-Wijas,jest przemyslany i na miejscu.Taka Radna to skarb dla naszego miasta Szczecin.
" Kajak " -
2020-04-17 11:01:20
Ściskam Ci rękę. Masz 100% racji.
Suplement
2020-04-17 10:54:22
Zgadzam się! Następny pomysł na miarę Frygi, Miejskiej Trupiarni i Blaszaka ?! Wydawać nie swoje pieniądze, to każdy głupi potrafi. 140 tys.zł wydać tak "dla jaj"...ale śmieszne. Brak kultury w Radzie Miasta. I nasz wiecznie zadowolony prezydent przyklaśnie największej głupocie. PS. Gdzie są pieniądze za bubel Fryga, panie Bazyli Baran?
krótko
2020-04-17 10:53:50
Szczecinainie wybrali ten pomnik i chcą tego pomnika, więc budować i nie gadać
Bartas
2020-04-17 10:44:44
a przyszło pani do głowy że to że taki głupi projekt wygrał to sprzeciw ludzi wobec pseudo elitą które pani i koledzy reprezentują
sory
2020-04-17 10:41:46
przepraszam że się wtrącam , lecz w Stargardzie projekt z budżetu obywatelskiego powstał , aby zrobić spływ rzeką Iną tylko na wyłączność pary radnych i nic się nie dzieje!!!!! do dnia dzisiejszego.
Gość
2020-04-17 10:22:24
Może jeszcze głosowanie będziecie powtarzać bo się wynik nie zgadza? Fajna ta demokracja...
z dala
2020-04-17 10:13:31
A może tam WC postawić ? Ewentualnie pomnik w formie WC ? Zbitka słów urzekła głosujacych za ? Meandry i bagniste zastoiska demokracji . Filmu nie znam .
cov
2020-04-17 10:12:15
Szanowni Radni ludzie umierają ,męczą się na kwarantannach,bezrobocie rośnie a Wam znowu palma odbija !!! Opamiętajcie się
Miś
2020-04-17 10:12:05
Oczywiście dzieciarnia na mamusi utrzymaniu, co grosza nie zarobiła, lekką ręką szasta nie swoje pieniądze. A co tam. Pomnik głupoty jest z naszych podatków dzieciaczku!
mieszkanka
2020-04-17 10:04:36
Na łasztowni brakuje tylko stałego obiekt jakim jest CYRK i wszyscy będą pogodzeni
gryf
2020-04-17 10:01:10
plac aferowicza to najwieksza porazka, a wywijas ma pole do popisu w sprawie kesika
@Kajak
2020-04-17 10:00:09
żenujący to jesteś ty ze swoim komentarzem
Szczecinianin
2020-04-17 09:49:35
Zdecydowanie wolę pomnik Krzysztofa Jarzyny niż niejakiego pomnik Lecha Kaczyńskiego, placAdamowicza, rondo Ofiar Katastrofy Smoleńskiej i inne nadania politycznego
!
2020-04-17 09:40:33
Pomysł genialny, ludzie tego chcą, inicjatywa została poparta poprzez głosowanie obywatelskie, więc jak ktoś ma czelność mieć jakiekolwiek pretensje, a już zwłaszcza te nieuzasadnione? Mistrzostwo tej postaci polega na tym, że pojawia się w filmie na chwilę, sprawia dobre wrażenie, niewiele mówi, a nazwa Szczecina dzięki temu na stałe zapisała się w polskiej kulturze popularnej. Trzeba naprawdę nie kochać Szczecina, aby tego nie widzieć.
Jarun
2020-04-17 09:35:13
Następny pomysł na miarę Frygi ?! Wydawać nie swoje pieniądze, to każdy głupi potrafi. 140 tys.zł wydać tak "dla jaj"...ale śmieszne. Brak kultury w Radzie Miasta. I nasz wiecznie zadowolony prezydent przyklaśnie największej głupocie. PS. Gdzie są pieniądze za bubel Fryga, panie Bazyli Baran?
Kazik
2020-04-17 09:34:42
Oddają cześć nieistniejącemu pomnikowi bandziora Jarzyny postaci z filmu klasy C na który powołała się Ewa Kopacz najbardziej nieudolny premier(premierzyca) i minister zdrowia.No może Arłukowicz był gorszym ministrem zdrowia.I to jest cała przesłanka intelektualna stojąca za tym pomnikiem.Miłośnicy Kopacz i jej zaplecza intelektualnego oraz miłośników filmów klasy C.Można się nie zgadzać z poglądami radnej Edyty Ł-W ale to nie przeczy temu żeby przyznać jej rację gdy mówi rozsądnie.Mym przyjacielem Platon lecz lepszy jest prawda.Natomiast sądząc po reakcji lemingów należy przyjrzeć się innemu tropowi - określeniu Jarzyny jako szefa wszystkich szefów. Gdy to wymawiają lemingi to oni mają jednego szefa wszystkich szefów.Przynajmniej na ten kraj - siedzi w Brukseli czasem w Gdańsku czy Sopocie i twittami steruje lemingi.Lemingi mają też określenie pelikany.Łykają każdy bzdet jak pelikany.Nie odróżniają maseczki jednorazowej od wielokrotnego użytku i nie odróżniają objętość ładowni samolotu od jego udźwigu ładunku.Lepiej zrobić pomnik pelikana leminga łykającego Jarzynę szefa wszystkich szefów.Przynajmniej będzie śmiesznie. Edyta - trzymaj się i pokaż bezmyślność tej inicjatywy.
ach ci artyści
2020-04-17 09:34:17
mieliśmy Frygę która może była akceptowalna ze względu na KSZTAŁT , KOLOR ale materiał nie wytrzymał. To samo będzie z jakimś tam pomnikiem . Zgłoście się do firm stoczniowych , ze złomu zrobią wam HASIORA , ZAPEWNIAM , Z MASZYNY PALĄCEJ BLACHY CZASAMI wychodzą piękne kształty
Ma rację
2020-04-17 09:24:59
Ten pomnik to uosobienie głębokich kompleksów szczecinian. Takie samozaoranie.
Kajak
2020-04-17 09:24:08
Żenujący to jest plac adamowicza. Zaraz was trochę podregulujemy, bo coś wam się chyba w głowach...
nie lubie kina
2020-04-17 09:22:45
Jeszcze parę lat i o Jerzynie ze Szczecina nikt nie będzie pamiętał o tym filmie także, podobnie jak o filmie "cała naprzód" i scenie z Cybylskim i Maklakiewiczem. Taka to będzie "atrakcja turystyczna". Szkoda kasy. Te pieniądze można wydać lepiej.
Szczecinianka
2020-04-17 09:17:02
Kim był Krzysztof Jarzyna?! Żenujące, ze pieniądze zostaną wydane na coś takiego. Żenada. Krzysztof Jarzyna, o rany...
też tu mieszkam
2020-04-17 09:11:51
Pomysł tego pomnika faktycznie do pewnego momentu był żartem ale kiedy pojawiła się groźba realizacji to pojawiło się również pytanie: gdzie są granice żenady? Ta pani ma rację.
nieporadna
2020-04-17 09:10:14
Może już czas żeby pani Łągiewska-Wijas złożyła mandat radnej
Domekrata
2020-04-17 09:06:31
Przecież ten pomnik to będzie wspaniała lekcja demokracji bezpośredniej zarówno dla mieszkańców, jak i radnych. Takich inicjatyw potrzeba nam więcej!
mieszkaniecc
2020-04-17 09:04:12
@gg-Zdaje się że głosowała przeciw, co miała więcej zrobić ?
mieszkaniecc
2020-04-17 09:03:17
Za 140 tys można by uszyć z 200 tyś maseczek bawełnianych dla wielu mieszkańców miasta, ten pomysł od początku był chory ,a w dobie kryzysu wydawanie miejskiej kasy na takie pomniki to jest dramat jest masa innych wydatków
Żartem to jest obecność p. Łągiewskiej w radzie miasta
2020-04-17 08:48:14
.
Raf
2020-04-17 08:41:49
Śmieszne to jest awansowanie 26 letniego prawnika na wiceministra finansów. Pomnik chociaż będzie kolejną atrakcją turystyczną na kilkadziesiąt lat do przodu.
Ano
2020-04-17 08:41:13
pewnie mąż jej doradza bo to dobry doradca partyjny, tylko czy za darmo? :)
faza
2020-04-17 08:32:30
YOGI, figura Kaczyńskiego stanęłą na prywatnym terenie (solidarności) jako mała archtektura ogrodowa, o czym wielu zapomina...
zed.1
2020-04-17 08:31:19
Pani Łągiewska niech się zajmie Kęsikiem
rodowity
2020-04-17 08:27:02
e słoiki wara od Szczecina a Jarzyna ze Szczecina musi być! co innego z kolekcjonerem apartamentów z Gdańska!!!!
Gerard
2020-04-17 08:06:56
Proponuję pomnik Jarosława z kotem. To będzie słuszna decyzja. A tak poważnie. Czy pan Linde lubaszenko nie jest zasłużonym aktorem? Nie moze mieć pomnika. Ludzie chcieli to wybrali. Mówienie o żarcie jest niesłuszne. Wybór na stanowiska ministrów prezesów A nawet głowę państwa niektórych ludzi też jest żartem. Nie nadają się w ogóle.
Szczecinianka
2020-04-17 07:47:49
Popieram p. Radną. A glosy na "nie", świadczą o poziomie intelektualnym piszących.
AK
2020-04-17 07:46:47
Nazwisko Edyta Łongiewska–Wijas nawet dla mieszkańców Szczecina jest obce i mało kto wie kto to jest. Natomiast Krzysztof Jerzyna znany jest w całek Polsce i wszyscy wiedzą że jest ze Szczecina. I gdzie jest większy obciach.
avanti
2020-04-17 07:36:38
Na Łasztowni miał być pomnik Cybulskiego i Maklakiewicza. Tam była słynna scena w deszczu przy punkcie ppoż. To z filmu "Cała naprzód". Jakiś Jarzyna jest naprawdę żenujący, jak plac Pawłowicza czy Adamowicza, bo już się gubię.
arek
2020-04-17 07:28:59
Wolę w Szczecinie pomnik Krzysztofa Jarzyny niż Lecha Kaczyńskiego.
@Janek
2020-04-17 07:19:09
Zaściankiem to będziemy, kiedy przejdą kolejne pseudo ojczyźniane koncepcje, rozpamiętujące naszą smutę narodową. Niech coś będzie na wesoło i z przymrużeniem oka. Pomniki ofiar katastrof, byłych papieży, nieudanych powstań, jedynego przedwojennego dyktatora itd ma każda powiatowa pipidówa pełno. Skończmy wreszcie z tym wiecznym umartwianiem się i podtrzymywaniem traumy narodowej! Świat idzie do przodu, a w nim pełno jest pomników z pozoru groteskowych czy bezsensownych, a jednak wzbudzających uśmiech mieszkańców i zadowolenie turystów.
koronamat
2020-04-17 06:57:13
Matecki zaraża
Capilano
2020-04-17 05:32:08
Jacy mieszkańcy - taki pomnik. Władzę decydującą o stawianiu idiotycznych pomników wybrali przecież mieszkańcy Szczecina.
Ja,zs
2020-04-17 05:21:58
Widać, że wredna baba. Z humorem i miłym usposobieniem nie ma nic wspólnego. Kolejna nieodpowiednia osoba w zarządzie miasta. Referendum i wywalić takich,przy ostatnich zamachach na demokrację, nie ma prawa dawać sprzeciwu. Dno nie kobieta.
jqn zbach
2020-04-17 02:46:24
Piękny nos prawie jak by była Wyznania mojżeszowego
suabo
2020-04-17 01:57:42
Ale ma garbaty nos A tak poważnie to nie wiem czy jest ktokolwiek ze Szczecina bardziej rozpoznawalny w kraju niż Pan Krzysztof
Jestem ZA.
2020-04-17 00:34:55
,,- Uważam, że coś, co w zamierzeniu inicjatorów miało być żartem za pieniądze publiczne (dość słabym zresztą), w obecnej sytuacji – pandemii koronawirusa – staje się szyderstwem. Realizacja tego niewydarzonego projektu urąga zdrowemu rozsądkowi i poczuciu elementarnej przyzwoitości. Ma charakter żenującego dowcipu w czasach, gdy ograniczamy wydatki na dużo poważniejsze inwestycje (że wspomnę tylko o zarzuconym wcześniej projekcie mediateki na os. Majowe – na Prawobrzeżu) – napisała radna. Jej zdaniem, to rzecz pozbawiona powagi i głębszego sensu.” Dokładnie takie same zdanie w Szczecinie mamy o PiS, a jednak 🙂 Moim zdaniem to dobry i niedrogi pomysł, z naszych pieniędzy powstają bezsensowne pomniki Kaczyńskiego i ofiar katastrofy smoleńskiej, większość z nas uważa to za żenujący dowcip.
YOGI
2020-04-17 00:31:44
No ba .... Le pomnik Kaczora ze Szczecina to już nie obciachowy ? Sterczy przy biurach ości .... Całe szcęście że choć już kasa na policję która strzegła pomnika na marne nie idzie :/
rozweselmy miasto
2020-04-17 00:27:15
Pani radna, pani się nie napina jak plandeka na Zuku, poluzowac gumę w majtach proponuję , Szczecin to nie tylko miasto zniczy i martyrologii,proponuję wycieczkę po swiecie i zobaczy pani jak ludzie sie potrafią bawić
Tak mysle ze
2020-04-17 00:17:18
Walentynowicz mozesz pslamisto sobie w ogrodku postawic ewentualnie obok kaczego prezydenta
Bielik
2020-04-16 23:41:10
POmnik Jarzyny, Plac Adamowicza to się "spontanicznie" robią,ale np. Anny Walentynowicz nie można było uhonorować. To wszystko świadczy o poziomie moralnym i intelektualnym mieszkańców miasta. Tylko pogratulować
Zgadzam się z panią radną
2020-04-16 23:34:57
Edytą Łongiewską–Wijas - Krzysztof Jarzyna to postać dość obciachowa nawet gdyby była realna i popieram pomysł upamiętniania szczecińskich ofiar niemieckiego nazizmu - Polaków np zamordowanych działaczy Polonii w Niemczech czy np tych wpisanych na "Sonderfahndungsbuch Polen" jak i ofiar pobliskich (Ravensbrück i Sachsenhausen) obozów koncentracyjnych - zabijanych przez nazistów. W tym miejscu pragnę podziękować pani radnej że przywraca pamięć o Polakach zabijanych przez Niemców tylko dlatego że byli Polakami - zbyt często marginalizuje się fakt że to Polacy byli pierwszymi ofiarami planowej, niemieckiej machiny holokaustu (przemówienie Hitlera w Obersalzbergu).
ADM
2020-04-16 23:27:55
Znałem Krzysia ze szkoły i szanuję.
Janek
2020-04-16 23:12:22
To groteskowe, zenujace i nieprzyzwoite,ale pasujace do poziomu intelektualnego pomyslodawcow.Mamy przeciez plac Adamowicza (przeglosowany spontanicznue,sic !) dlaczego nie moze byc nastepny potworek.I tak Szczecin bedzie "najpiekniejszym" zasciankiem w Polsce!Brawo pani radna.Podziwiam pania za determinacje.
rot
2020-04-16 22:59:53
Oczywiście, że ten pomnik to szczyt kretyństwa. I pogardy dla uczciwych ludzi.
szczecinianie decydują
2020-04-16 22:48:06
ludzie zdecydowali i pomnik ma być ! pani już podziękujemy , czy wpisała się już do PISu ?
Juras
2020-04-16 22:47:20
Według Pani Radnej koniecznie trzeba wrócić do naszej narodowej tradycji - martyrologi. Stawiajmy na każdym kroku pomniki użalające się nad naszą biedną historią, aleję fontann przemianujmy na aleję zniczy, wszak to będzie poważne i wypełnione głębokim sensem. Wystarczy już tego, kipi to bokami. Szczecin, jedno z najbardziej kosmopolitycznych i otwartych miast w Polsce, ma prawo budować także takie pomniki jak ten i wola jego mieszkańców została tu jasno wyrażona. Co do samego pomnika i postaci, którą ma reprezentować. Nie ma tu nic gorszącego ani bulwersującego. Pomniki nie muszą być tylko poważne. W wielu miejscach na świecie stoją pomniki zabawne, kontrowersyjne, niekiedy wręcz prowokujące. Jaką to powagę mają choćby sopockie Krasnale, z którymi fotografują się turyści? Postać Krzysztofa Jarzyny jest powszechną groteską dla 2-3 pokoleń. Ileż to razy w Polsce mówiąc, że jestem ze Szczecina słyszałem jakieś żartobliwe nawiązania do tej postaci, której główną tożsamością jest przede wszystkim zwykły rym, okraszony zabawną rolą w filmie. Gwarantuję, że taki pomnik ustawiony w miejscu licznie odwiedzanym przez młodzież, byłby punktem wykonania licznych, pamiątkowych fotek dla młodych (i nie tylko) turystów odwiedzających Szczecin. Bez płaczu, użalania się, składania kwiatów i popadania w głębokie zadumy. Po prostu, dla zabawy, żartu, cytowania tych oklepanych rymów. Szczecinianie też mają mają do tego prawo, o czym zdecydowali w formie, która wymaga uszanowania jak żadna inna. Niech Pani Radna weźmie głęboki oddech, świat za szarym oknem istnieje.
Yarung
2020-04-16 22:34:43
A jak tam z marksistowskimi pomnikami i tablicami jak np. Walter Swierczeswki? Czyje to dziedzictwo?
Jarun
2020-04-16 22:07:22
Ma rację pani Edyta Wijas. Już raz powstała plastykowa Fryga i 200tys. zł leżą na śmietniku i niczego pana Bodnara to nie nauczyło, dalej tępy do bólu. A pan Stankiewicz niech zrobi zrzutkę i u siebie w ogródku to szkaradztwo postawi! Zrozumiano?! Cyt: "Uważam, że coś, co w zamierzeniu inicjatorów miało być żartem za pieniądze publiczne (dość słabym zresztą), w obecnej sytuacji – pandemii koronawirusa – staje się szyderstwem. Realizacja tego niewydarzonego projektu urąga zdrowemu rozsądkowi i poczuciu elementarnej przyzwoitości. Ma charakter żenującego dowcipu w czasach, gdy ograniczamy wydatki na dużo poważniejsze inwestycje (że wspomnę tylko o zarzuconym wcześniej projekcie mediateki na os. Majowe – na Prawobrzeżu) – napisała radna."
xxx
2020-04-16 21:54:35
Naród dokonał wyboru - wykonać.
Od 1951 r. mieszkam w Szczecinie. Kocham Szczecin.
2020-04-16 21:45:48
Kim był Krzysztof Jarzyna?
gg
2020-04-16 21:37:50
Ten pomnik wart więcej niż cała reszta kretyńskich pomysłów i ustawionych przetargów. Gdzie Pani była jak oddawali grunt kościołowi za grosze, to wtedy nie było problemu.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA