Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Polowanie na kanara

Data publikacji: 01 sierpnia 2016 r. 13:29
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:11
Polowanie na kanara
 

W autobusie linii nr 1, kursującym na trasie Szczecin – Gryfino – Dolna Odra pani K. przyłapana została bez ważnego biletu. Razem z kontrolerem wysiadła w Szczecinie-Zdrojach, gdzie wypisano jej mandat. Kontroler jednak – jak twierdzi kobieta – zaproponował jej niższą opłatę, bo zaledwie 80 złotych pod warunkiem, że zapłaci mu w ciągu 3-4 dni. Podał jej nr telefonu. Pasażerka „na gapę” uznała to za próbę wymuszenia łapówki. Razem z koleżanką, którą ten sam kontroler przyłapał bez ważnego biletu i „potraktował podobnie”, nagłośniły sprawę w Internecie. Informacja o incydencie dotarła także do redakcji KURIERA. 

- Wybrałam się do rodziców mieszkających w Gryfinie. Nie miałam drobnych, więc jechałam bez biletu. Mnie złapano w Szczecinie-Zdrojach, koleżankę w Szczecinie-Podjuchach – opowiadała nam pani K. – Ten pan o charakterystycznym wyglądzie dał mi swój numer telefonu i powiedział, że mogę zapłacić tylko 80 złotych jeśli skontaktuję się z nim w tej sprawie w ciągu 3-4 dni. Uważam, że to próba wyłudzenia łapówki. Wiem, że były skargi od innych osób na tego pana. Moja koleżanka zgłosiła tę sprawę do przewoźnika (PKS Szczecin, który obsługuje linię nr 1 - przyp red.) i tam poinformowali ją, że otrzyma odpowiedź w ciągu 7 dni – dodała. 

[..]

Szybko uzyskaliśmy numer telefonu do samego kontrolera. On sam bowiem zareagował na „nagonkę w Internecie” i skontaktował się z jednym z internautów, którzy na niego „polowali”. 

- Trudno mnie pomylić z kimś innym, bo jestem jedynym kontrolerem na tej linii od prawie 10 lat – powiedział nam w rozmowie telefonicznej pan D., kontroler z autobusu linii nr 1. – Zgodnie z przepisami daję szansę przyłapanym bez ważnego biletu, by mogli zapłacić o 30 procent mniej czyli zamiast 110 złotych – 78 złotych plus koszt samego biletu czyli w sumie 82 zł. pod warunkiem, że opłata nastąpi w ciągu kilku dni. Wypisuję wówczas rachunek – potwierdzenie wpłaty. Wszystkie rachunki KP są ponumerowane i nie ma tu żadnego „przekrętu”. Dziennie wypisuję około 300 mandatów więc moje dochody są adekwatne do mojej pracy. Nie musze brać łapówek – żartobliwie kończy pan D. 

R.K. CIEPLIŃSKI

Więcej w poniedziałkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z dn. 1.08.2016 r.

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Fhhhj
2016-12-21 00:12:18
Ten kontroler Dawid zmarł na serce w bieżącym roku.
Iza
2016-08-04 09:50:53
Masz racje i zasilil szeregi bezrobotnych.maja byc i dobrze ze sa ale niech pracuja uczciwie ....... I po co ten capslock? Nie musisz krzyczec.facet jest chachmentem- swoją wypowiedzią to potwierdził. Pracodawca powinien go wylac z pracy bo naruszyl dobre imie firmy zarowno PKS jak i kontrolujacych bilety.
Pasażerka
2016-08-03 20:56:26
Ja również byłam kontrolowana i nie spotkałam się ani z szarpaniem ,ani z chamstwem.Po prostu MIAŁAM BILET....Pan sprawdził ,oddał .podziękował i na tym koniec.A pewnie gdybym jechała na gapę to też robiłabym z tego gównoburzę jak co niektórzy.... JAKBYŚCIE NIE JEŻDZILI BEZ BILETU TO KANARY ZNIKŁY BY I Z KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ.
wlo_lew
2016-08-03 12:27:04
Dziwne że taki służbista ma jakieś skrupuł.Ponadto daje nr telefonu?Nie wierzę mu.Ja jeżdżę zawsze z biletem ale widziałem jak się zachowuje.Jego bezwzględność w czasem bardzo błahych sprawach jest okropna.Dobrze że ktoś o tym napisał,niech czuje wzrok i myśli podróżnych na sobie.Przecież wypisanie KP jest proste i są stawki.A na zapłacenie 7 dni więc nie rozumiem zniżki.Śmieszne i głupie tłumaczenie.
Iza
2016-08-03 10:27:00
Rozumiem doskonale pojecie kradziezy nie musi mi wujek tlumaczyc czegoś co jest ocztwiste. A wujek nie rozumie ze praktyki kanara to tez zlodziejstwo? Jak zostane przyłapana na jezdzie bez biletu to pytam mam zaplacic kare przewoznikowi czy umawiac sie z kanarem zeby mu nabijac kieszen? Wujek jazda bez biletu to zlodziejstwo i praktyki Twojego kanara to tez zlodziejstwo . trafil zlodziej na zlodzieja. Przestan bronic przestepce
Wujek dobra rada
2016-08-03 07:43:25
Nie rozumiesz Izo, że nie płacąc za bilet kradniesz? Naprawdę? Sukienki ze sklepów też sobie bierzesz bez płacenia? Ile Ty masz lat?
Iza
2016-08-03 06:15:10
Wujek dobra rada zawsze go mam, okrada zupelnie kto inny-czytaj kontroler:)Nie odbiegaj od tematu bo to i tak nie zmienia faktu nieuczciwych praktyk Twojego kanara chachmenta .Kanarze D, po co ukrywasz sie pod nickiem Wujek dobra rada??????
Wujek dobra rada
2016-08-03 00:14:55
Iza, kupuj bilet to nikt Cię nie będzie szarpał. Proste jak drut. Jak ktoś nie lubi szarpania, nie kradnie. Jak ktoś lubi szarpanie, kradnie.
iza
2016-08-02 13:50:27
I nie gadajcie ze to pasazer jest złodziejem, bo pasazer nie mowił nic o nalozonej na niego karze ale o dziwnej i bardzo podejrzanej praktyce kanara.. No strasznie dobre 'serduszko' ma Dawidek- chachment jakich wiele na polskich ulicach
Iza
2016-08-02 13:48:10
Home Mleczko skuszony gangster(http://www.facebook.com/galeria.mleczko) Wybór orzecznictwa na podstawie orzeczeń do art. 205 k.k. z 1969 r.: oraz art. 286 k.k. z 1997 r. Art. 205 k.k. z 1969 r. (obowiązujący do dnia 1 września 1998 r., a co do czynów popełnionych przed datą – musi być uwzględniony przy orzekaniu na zasadzie art. 4 § 1 k.k. z 1997 r.) § 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.
Iza
2016-08-02 13:46:33
Panie dobra rada.......... Panu juz dziekujem i te rady moze pan sobie włożyć w buty jak przemokną
iza
2016-08-02 13:44:21
panie Bolek jesteś faktycznie Pan cienki w rozumowaniu. A kto się czepia ze Kanar wystawił mandat???? NO KTO????? ten sam niższy mandat placi się bez koniecznosci ponownego spotkania z kanarem.. Pan rozumiesz w czym jest sedno???Jak ekspedientka jest w sklepie dla pana chamska bo dzień dobry pan jej nie odpowiedział to też ją pan usprawiedliwi????moze tez powinna panem szarpnąć bo jestes pan bez kultury? W każdym zawodzie trzeba byc profesjonalistą do tego uprzejmym, sa inne metody jak szarpanie i tyranie słowne ludzi badz dziwne propozycje nieadekwatne do sytuacji.. A gdzie są jego wyniki??? kto je podał??? O zadnym kanarze nie jest tak glosno jak o tym prostaku. Jeżdzę MZKiM i tam też kontrolują i tez lapią ale jak widzialam zaden nie pozówa się do takich praktyk..pt zadzwon do mnie to sie dogadamy.. Zgadzam się ze powinno byc tych kontrolerow wiecej tylko uczciwych, ktorzy swoja trudna prace wykonuja uczciwie i rzetelnie a nie na zasadzie jak ją wykonuje p.D..
Bolek(cienki)
2016-08-02 08:56:31
Jak czytam komentarze to nie wiem czy Szczecin to sami złodzieje czy kretyni, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Każdemu się może zdarzyć że zapomni biletu czy go zgubi i musi się z tym liczyć, że przy kontroli będzie kara. Narzekanie na to że po wpadce facet chce delikwentowi zmniejszyć jej wymiar to szczyt chamstwa lub głupoty. Kontroler wybrał sobie taki zawód jaki wybrał i jak widać pracuje bardzo dobrze.Po jego wynikach PKS Szczecin, który obsługuje linię nr 1 powinien dodać jeszcze paru kontrolerów by wyeliminować tych "poszkodowanych" za których reszta mieszkańców musi płacić.
Wujek dobra rada
2016-08-02 08:51:29
Kasujcie bilety. Ja tak robię i jeszcze żaden kanar mnie nie szarpał. Pokazuję bilet poproszony i jest OK. Pomyślcie o tym. Płaćcie też za towar w sklepach.
Gala
2016-08-02 08:04:53
Pytanie> ci można siatkówki na jedną linia korzystać na linę w ten samym kierunku.Nikt nie może mnie powiedzieć konkretne. Dziękuje.
myślący
2016-08-01 20:37:17
Kanar narusza godność złodziei! Kabaret.
Do Aneczki
2016-08-01 20:20:08
Zdecyduj się jaką masz płeć:-)
Koles
2016-08-01 20:00:40
Dziwne metody kontrolera umawianie sie na zaplacenie przez telefon ciekawe gdzie i jacy inni kontlorerzy maja takie metody zresztą jest prosta metoda sprawdzenia czy ów kontroler ma tak wysokie dochody o ktorych sie tak przechwala w artykule ze nie jest łasy na przyjmowanie kasy bez potwierdzenia niech sprawdza jego dochody i firmę duet w urzędzie skarbowym jakie ma wynagrodzenie
Siwa
2016-08-01 19:57:07
IZA dziękujemy, no chyba lepiej się tego wyjaśnić nie dało ;-)
Aneczka
2016-08-01 19:55:18
Ja również wypowiem się negatywnie na temat P.D. Kiedyś jechałam bez biletu i owy Pan zaproponował mi ze nie wystawi mi mandatu w zamian pójścia z nim na kawę ... Oczywiście nie zgodziłem się! Ten kanar jest bardzo nie miły i nie uprzejmy. Byłam świadkiem jak szarpal młodych ludzi oraz był wredny dla osób starszych. Jeżeli nie potrafi obcować z ludźmi to niech zmieni pracę...
iza
2016-08-01 19:18:49
do jch to mam nadzieję za na takiego jawnego ch..... a pan trafisz i przeciągnie pana jak rzecz i nikt się nawet za panem nie wstawi.. Piękne podejscie pozazdrościć rozumu
do Konrad
2016-08-01 19:09:15
Jak czytam to nie wierzę że można nie rozumieć o czym w tym wszystkim chodzi.. Przecież te kobiety nie opisują lamentu przyznania im kary za jazdę bez biletu a SPOSÓB WYEGZEKWOWANIA PRZEZ KANARA TEJ KARY... Wytłumaczę to jaśniej... Kiedy jadąc autem przekraczasz dozwoloną prędkość masz tego świadomość i liczysz się z tym że policjant może cię namierzyć i zapłacisz mandat- tak samo ryzykuje gapowicz-.. Policjant wystawi Ci druczek i za swój błąd będziesz musiał zapłacić, ale gdyby policjant powiedział dobra u mnie ten mandat kosztuje 200 a na blankiecie 400 plus 5 punktów to juz ze strony policji jest to łamanie prawa.Ty złamałeś prawo przekraczając prędkość ale policjant złamał je jeszcze bardziej bo na twoim złamaniu prawa oraz jego znajomością i nadzorowaniu porządku na drodze dał ci do zrozumienia że potrzebuje np na bombonierę dla teściowej.Karanie kogoś ma na celu wyrobieniu w nim dobrego nawyku a nie złego u ludzi uprzywilejowanych.. Serio uważasz Konrad , że KANAR powinien sobie za swoją pracę zbierać od innych ludzi premię???? Licząc.. Jeśli kursów do gryfina jest ok powiedzmy 60 w obie strony , w każdym kursie będzie łapał po 5 gapowiczów i tylko 4 wpisywał do ewidencji a jeden to jego premia czyli 80 zł to mnożąc te 80 razy tylko polowę tych kursów czyli 30 to jest dziennie 2400, niech to będzie tylko 5 gapowiczów dziennie to jest 400zł a mnożąc razy 20 dni pracy to jest 8000 zł/// Ty się walni i pomyśl kogo ty bronisz i za kim się wstawiasz .. nawet jak sobie 160zł( dwóch nieuczciwych) zgarnie dziennie to przez 20 dni ma 3200. i to bez placenia podatku... Opamiętaj się i zrozum w czym jest problem a nie Kobiet się czepiasz za 12 zł..chociaż też tego nie pochwalam.. IZA
Siwa
2016-08-01 18:48:39
Zauważmy też fakt, iż jego koleżanki i koledzy po fachu nie mają takich problemów, tylko na "biednego" P.D. "wszyscy się uwzieli".
jch
2016-08-01 18:35:41
jak Panie nie miały drobnych a tylko grube to trzeba było rozmienić, choćby u kogoś na przystanku w sklepie itd... a jak nie miały pieniędzy, to mogły jechać stopem albo iść z buta. Nie rozumiem, nie miały biletów, jechały i mają pretensje do kogo ? Przecież to czyste złodziejstwo, przez takich ludzi reszta płaci więcej. Tych najbiedniejszych stać na bilety a młode chcą wszystkiego za darmo ? za nic ? bez pracy ? W ogóle nie obchodzi mnie jak się z nimi obchodzą, skoro one mają cały autobus ludzi za nic a raczej za naiwne barany. Niczym nie różnią się od pijanego menela co podchodzi i chce 5 złotych a jak mu nie dasz, to wielce obrażony. Paranoja, pokazać ich twarze, żebym wiedział kto następnym razem może mnie okraśc na ulicy. Zaczyna się od drobnych rzeczy a potem apatyt rosnie
Siwa
2016-08-01 18:31:15
Konradzie nie usprawiedliwiając gapowiczów, ale próbuje bronić tych też mniej winnych, którzy mieli bilety lecz usnęli lub coś się stało że nie wyszli na swoim przystanku. Tak niestety ten Pan posuwa się do takich propozycji na tel, bądź też wybrania/ pożyczenia od kogoś na miejscu pieniędzy, a nawet wyrwania portfela z ręki w celu wyjęcia i zabrania całej zawartości. Za każdym razem karze wysiadać z autobusu (i wtedy zaczyna się cyrk) zamiast po ludzku wystawić mandat w autobusie. Zdarza się że sumy bywają nawet w granicach 200 do 350 zł. Cennik obowiązujący podałam poniżej. Jest to zachowanie nagminne od wielu już lat. Razi w oczy. Nie mówię że ludzie są niewinni, nie mówię że ten jeden mój raz przejechania przystanku, nie było moją winą. Jednak trzeba wprost powiedzieć, mimo to powinien zachowywać się po ludzku.
Ruda
2016-08-01 18:25:49
Czytając to, aż się prosi o komentarz. Jakieś parę lat temu wstecz Pan D. był kontrolerem lini nr 5. i też nie zachowywał sie fair wobec podróżnych. Miałam z nim dwa dziwne incydenty. Jadąc w stronę Szczecina wsiadł na Unii Lubelskiej i starał się mi oraz mojej mamie wmówić, że jej torebka to bagaż podróżny domagając się okazania biletu bagażowego co było nonsensem. Druga akcja rozegrała się kiedy wracałam do domu w kierunku Dobrej. Miałam bilet miesięczny, który niestety przez moją nieuwagę stracił ważność. W lesie pomiędzy Dobrą, a Wołczkowem wsiadł Pan D. i poprosił o okazanie biletu. Był nieważny. Myślałam, że poprosi mnie o legitymację szkolną lub inny dokument lecz on na to "telefon, albo do lasu". Odparłam śmiechcem i żeby wypisał mi mandat. Do tej pory poruszając się liniami PKSu, gdy go widzę mam ochotę dać mu w twarz, bo jak można proponować takie rzeczy dziecku? Nie raz słyszało się, że od małoletnich w zamian bierze telefony. Pozdrawiam. R.
Siwa
2016-08-01 18:22:09
Akurat pomijam gapowiczów w tym momencie, jednak cieszę się że sprawa tego Pana jest nagłośniona, jego kultura osobista i łamanie praw jest niestety nagminne od wielu lat. Nikt tego nie nagłaśniał lecz patrząc i słuchając P.D. Na bank nie raz ludziom wrzało w głowie. Nie trzeba być gapowiczem by np. Usnąć i spotkać się z P.D. Wtedy niestety ukaże się jego całkowita kultura osobista i podejście do człowieka. Zapewne takiego zachowania uczyli go na kursie, a ni wynika to wcale z braku szacunku i wychowania. Czytajmy ze zrozumieniem.
Siwa
2016-08-01 18:15:47
Aniu chociażby dlatego że tego nie widziałaś na własne oczy, nie oznacza że takich sytuacji na trasach nie było. Niestety byłam świadkiem jak Pan D. I kolega szarpali Pana w pewnym wieku o lasce. Tyle że zapewne ten Pan tutaj się nie udziela. Ja nie chcę się kłócić, tak jak napisałam ci którzy zostali źle potraktowani to nie zawsze gapowicze. Są osoby które usnęły na trasie, są też osoby w pewnym wieku (które nie napiszą w większości za siebie). Ja osobiście ze wg. Mam uczulenie na tego Pana przestałam korzystać z PKS, przeszłam na PKP. Nigdy nie byłam i nie jestem gapowiczką, raz przejechałam przystanek mój błąd. Jednak razi.mnie zachowanie tego Pana.
Konrad
2016-08-01 17:14:46
I dla mnie jest to dość dziwne, że te Panie nie zapłaciły za bilety, bo w ogóle ich nie miały. Nie bardzo wiem, kto tu ma rację, ale jeżeli pasażer wsiada do jakiegokolwiek pojazdu publicznego i nie ma biletu, to zachowuje się nie w porządku wobec państwa. Tylko podróżowanie rowerem jest bezpłatne, a za każdy inny transport trzeba zapłacić. Każdy uczciwy człowiek za coś płaci jeżeli z czegoś korzysta. Tutaj, być może ten kontroler chciał coś sobie "ugrać" jeżeli chciał od tej Pani zapłaty 80 zł. za brak biletu, i te pieniądze chciał zabrać dla siebie, jako dodatkowy zarobek za swoją pracę. Czy od wszystkich pasażerów bez biletu ten kontroler daję taką propozycję płatności, którzy nie posiadają biletów za przejazd? Nie chce tu oceniać tej sytuacji, bo nie wiem jak to wygląda, a tylko tak wnioskuje. W każdym razie, te Panie miały obowiązek kupić bilet skoro jechały autobusem. Gdyby miały normalnie bilet, tej sytuacji by nie było. Jeżeli ktoś nie chce płacić za przejazdy transportem publicznym, to powinien wsiadać na rower ( o ile go ma ) i przemieścić się rowerem do celu. Akurat, Gryfino jest bardzo blisko Szczecina, jakieś pół godziny drogi i można sobie tam jeździć rowerem ze Szczecina. Ja bym wolał tam jeździć rowerem, jak miałbym płacić za autobusy i latem nimi jeździć. Ja na rowerze dużo jeździłem.
Do Siwej
2016-08-01 16:59:47
Przyłapane przez kanara oszustki nie były stare. Dlaczego więc mówić w tym miejscu o ludziach starych? Były młode, zdrowe
Siwa
2016-08-01 16:29:51
Anka rzecz w tym i nie wiem co do niektorych ludzi nie dociera, zastanawiam się czy umieją czytać, że sprawa nie dotyczy tylko gapowiczów. Życzę ci dziewczyno byś nie usnęła, nie przegapiła przystanku albo by twój najbliższy starszy nie miał takiego przypadku. Wtedy poznałabyś i mogłabyś zrozumieć o co tutaj chodzi.
iza
2016-08-01 16:19:23
Anka, ty uczciwie ze zrozumieniem czytaj tak bedzie prosciej
Siwa
2016-08-01 16:14:32
Obowiązujące wysokości opłat dodatkowych - mandatów: za przejazd bez ważnego biletu - 110,00 zł za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu - 88,00 zł za nie uiszczenie opłaty za przewóz bagażu albo zwierząt, za przewóz, których taryfa przewiduje opłaty lub za zabieranie ze sobą do autobusu rzeczy wyłączonych z przewozu albo rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych bez zachowania tych warunków - 44,00 zł w wypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub najdalej w ciągu 7 dni od daty wręczenia wezwania do zapłaty wysokość opłaty obniża się o 30 % i wynosi: ze 110 zł na 77,00 zł, z 88,00 zł na 62,00 zł, z 44,00 zł na 31,00 zł. Niezależnie od opłaty dodatkowej podróżny obowiązany jest do uiszczenia należności przewozowej za bilet lub bagaż za uszkodzenie lub zniszczenie autobusu – w wysokości kosztów obowiązujących w chwili powstania szkody, nie mniej niż - 50,00 zł za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy autobusu /np. w celu dowiezienia na policję/ - 330,00 zł za dowiezienie samochodem służbowym na policję w celu ustalenia tożsamości - 120,00 zł... Zastanawiam się co takiego zrobiły osoby, które zapłaviły jemu po 200 i 300 zł, wystaczy poczytać posty na fb pod tą sprawą, a tych osób jest mnóstwo, chyba zmienili jazdę autobusu w celu dowiezienia na policję (naprawdę niech przestanie się sam ośmieszać. A my nie dajmy się zwariować i robić z siebie kretynów). Po 1) o ile wiem nie ma zadnego obowiazku wysiadac z autobusu, on moze wystawic mandat w nim, a my jechać dalej (robi to celowo - wystarczy wpisać w google: kary pks szczecin), po 2) poszukajcie w prawach, że nie ma prawa dotykać osoby (można go za to podać na policję, a on lubił szarpać starszych, z tego co widziałam) - tym bardziej jej szarpać ani wyrywać jej z ręki jej własności (ustawy znajdują się na www.mamprawo.pl
Anka
2016-08-01 15:54:50
Nie prościej było zapłacić za bilet? Ja płacę i nikt się mnie nie czepia. To jest dla Polaków za trudne? Uczciwość?
Siwa
2016-08-01 15:46:09
Dziwie się że mówi się tylko o "gapowiczach", ale nie mówi się o ludziach starczych czy ludziach wracających z pracy, którzy zostali potraktowani nie godnie, bo się zamyślili, zaspali czy nie zdąrzyli, lecz mieli bilet. Oczywiście ten Pan to istny "anioł", taki "wspaniałomyślny", "grzeczny", "miły" i "wyrozumiały". Pan albo kumpluje się chyba z tym "cudem przyjaźni i zrozumienia" lub chyba podstawiony jest.
Krzysztof
2016-08-01 15:30:40
Szanowna Redakcjo, sprawa wydaje się bardzo rozwojowa.. Po przestudiowaniu całej procedury dotyczącej opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu, bez opłaconego bagażu na stronie PKSu nie ma wzmianki iż aby zapłacić o 30% mniej kary należy skontaktować się z kontrolerem.. Jest za to podany nr rachunku na który takowe opłaty należy wnosić.. Zaintrygowała mnie również sprawa opłaty za bagaż i po przestudiowaniu regulaminu PKS odnośnie przewozu bagażu jest on na tyle niejasny, że na jakiej podstawie określa się bagaż podręczny od bagażu , który powinien zostać opłacony. Jak ma się to tyczyć podmiejskiego PKSu???? Bez luku bagażowego?? Czytając tłumaczenie p Kontrolera mam wrażenie , że wszystkich w koło ma za idiotów ponieważ tak dziecinnych tłumaczeń nie słyszałem dawno.
pasazerka
2016-08-01 15:01:04
Przestan Pan bronic szubrawca , bo on jest znany nie od dzis.. Jakos w ZDiM nie maja takich przypadkow a tam tez konrtoluja , i jak nawet kare wypisuja to nr telefonow nie daja wlasnie tylko dlatego aby nie bylo podejzenia kradzież.. Z Pana logiki wychodzi ze ten kanar to tez ...... bo nie wypisuje blankietow tylko umawia sie na tel na wplate u niego...Dziwna ta pana logika.........zachowanie tego kanara jest niewytlumaczalne i godne potepienia i powinien ktos mu sie ostro do dooo.ooopy dobrac
hmyyyyy
2016-08-01 14:54:43
ja powiem więcej .......... on jest większym złodziejem jak ci nieuczciwi gapowicze
I dlatego nas mają za złodziei
2016-08-01 14:52:37
Nie wiem skąd w polskim narodzie tyle przyzwolenia dla złodziejstwa. Kto wychodzi ze sklepu z towarem, nie płacąc za niego - kradnie, kto ucieka przed zapłaceniem rachunku w restauracji - kradnie, kto nie zapłaci fryzjerowi, taksówkarzowi, robotnikowi – kradnie. Ten, który jedzie nie płacąc też kradnie. A w Polsce zły jest ten, kto kradzież ujawnia, kto żąda zapłaty... Wszystko postawione na głowie. Życzę wszystkim tym, którzy bronią złodziejów bez biletów, żeby im też nie płacono za usługi, pracę, itp. I niech broń Boże nie zawiadamiają policji. Bo złodziejom będzie przykro i uważają to za chamstwo.
hmyyyy
2016-08-01 14:52:03
a dlczego ten pan daje numer tel i gada idiotyzmy publicznie skoro na stronie PKS-u jak wół stoi iż ............w wypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub najdalej w ciągu 7 dni od daty wręczenia wezwania do zapłaty wysokość opłaty obniża się o 30 % i wynosi: ze 110 zł na 77,00 zł, z 88,00 zł na 62,00 zł, z 44,00 zł na 31,00 zł. ... Pan chyba powinien wypisac mandat czy kare za jazde bez biletu poinformowac o ewentualnej zniżce i dac wybór pasazerowi a nie robić smierdzący kwas z telefonem... Jego zachowanie jednoznacznie swiadczy ze bierze i kasy nie wplaca na konto przewoznika... .. Panie najgłośniej krzyczy, a jak nazwałby pan kogoś kto ma obowiązek poinformowac ze istnieje mozliwosc znizki jesli zaplaci sie owa kare do 7 dni a w zamian za to daje nr telefonu???? Taki sam złodziej jak jadący bez biletu ...
Siwa
2016-08-01 14:47:25
Co do jego tłumaczenia typu bloczki, może być tysiąc sposobów. Zakup takich na boku, tłumaczenie w stylu bo zamokły itp itd.... Do mnie to nie trafia
Siwa
2016-08-01 14:40:19
Byłam świadkiem takich zachowań niestety i sama raz w życiu mi się zdarzyło (i tu się nie zgodzę, że kara tak tylko nieuczciwych) przejechałam jeden przystanek. A stało się jak stało zostałam potraktowana karygodnie. Groźby, zastraszanie, zabranie do prywatnego auta, wyrwanie z ręki portfela i przegrzebywanie, dobrze że jeszcze mnie nie obmacali. Ciekawe czy by chciał by ktoś potraktował tak jego córeczkę czy ojca. A byłam świadkiem jak szarpali dziadka, nie przyjmuje jego niby logicznego tłumaczenia. Było to dawno temu, ale bardzo żałuje że sytuacji nie nagrałam.
Siwa
2016-08-01 14:27:36
Proponuje nagrywać tego Pana, jego odzywki i zachowania, nie jest to nie dozwolone, za każdym razem gdy się pojawia, jak również przy ewentualnym wystawianiu mandatu. Jak uszkodzi sprzęt to na policje.
Siwa
2016-08-01 14:25:41
Aaaa wg. Jego odpowiedzi rozumiem że szarpania ludźmi, mimo iż nie uciekają i nie atakują, w tym ludźmi starszymi jest normalne. Zresztą tak samo jak zabieranie ludziom ich portfeli i przegrzebywanie, mimo iż człowiek właśnie wyjmuje dokumenty. Brawo oto mamy prawo.
Najgłośniej krzyczy
2016-08-01 14:06:19
Jeżeli ktoś idzie na zakupy, bierze towar z półki, wychodzi ze sklepu nie płacąc za niego, to jak taką osobę nazywamy...? A jak nazwać kogoś, kto korzysta z usługi (w tym przypadku transportu zbiorowego), a nie płaci za nią....? Poza tym, dziwne, że akurat te dwie panie jechały razem i jednocześnie nie skasowały biletu. Każdy uczciwy obywatel zawsze płaci za towar lub usługę i nie ma potem żadnych nieścisłości.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA