Znany jest już wynik postępowania na dostawy nowych nadwozi i podzespołów do zmontowania dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów. W najbliższym czasie spółka „Tramwaje Szczecińskie" podpisze umowę z firmą Modertrans Poznań.
- Szczecin jest o krok bliżej do powiększenia taboru o kolejne pojazdy szynowe. Będą to kolejne tramwaje dwukierunkowe, które staną się doskonałym uzupełnieniem już posiadanych pojazdów, szczególnie podczas remontów lub przy ograniczonej możliwości utworzenia pętli - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy TS.
Przedmiotem umowy będzie dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe i częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.
- Umowa podzielona zostanie na 2 etapy. W pierwszym z nich wykonawca ma 160 dni na dostawę kompletu do montażu pierwszego tramwaju, w drugim łącznie 220 dni od dnia podpisania umowy na dostarczanie elementów do kolejnego - dodaje Hanna Pieczyńska. - Samo składanie tramwajów to okres około 2 miesięcy.
Poznańska spółka Modertrans zaproponowała za wykonanie umowy kwotę 15 242 160 zł. W szczecińskiej zajezdni Pogodno jest już 8 pojazdów Moderus Beta, bo taki model ma być zmontowany na potrzeby przewoźnika. Cztery z nich to wagony dwukierunkowe, które do zmiany kierunku jazdy nie potrzebują tradycyjnej pętli. Mają kabiny na obu końcach i drzwi po obu stronach. To rozwiązanie przydatne np. podczas remontów czy skróconych tras. W Szczecinie jednak jak dotąd takie możliwości składów nie były wykorzystywane. ©℗
Tomasz TOKARZEWSKI