Pod napięciem. Radny pyta o stacje ładowania aut elektrycznych
Pod napięciem. Radny pyta o stacje ładowania aut elektrycznych
Data publikacji: 15 lutego 2020 r. 17:14
Ostatnia aktualizacja: 17 lutego 2020 r. 22:55
W obliczu kryzysu klimatycznego i trwającej epoki wymierania świat poszukuje alternatywnych źródeł energii, a przemysł samochodowy żegna się z paliwami kopalnymi na rzecz ekologii. Tymczasem w Szczecinie funkcjonują zaledwie trzy stałe stacje ładowania samochodów elektrycznych.
Właśnie o nie pyta w interpelacji radny Przemysław Słowik (Koalicja Obywatelska). Nie tylko o ich dostępność i wykorzystanie, ale również o blokowanie do nich dostępu przez źle parkujące samochody.
- Miejsca wyznaczone do ładowania pojazdów elektrycznych zostały objęte zwiększonym nadzorem strażników referatu ruchu drogowego straży miejskiej oraz patrolu stałego w rejonie pl. Armii Krajowej 1 - informuje Ryszard Słoka, sekretarz miasta odpowiadając na interpelację radnego. - Straż miejska realizuje interwencje głównie po otrzymaniu zgłoszeń od kierujących lub mieszkańców ulic, na których dochodzi do nieprawidłowego postoju pojazdów. Analizując zgłoszenia w systemie rejestracji zgłoszeń eMandat straży miejskiej, dotyczące blokowania miejsc przeznaczonych do ładowania samochodów elektrycznych - oznakowanych znakiem drogowym D-18a „parking - miejsce zastrzeżone” oraz znakiem P-20 „koperta” - to zostało odnotowane tylko jedno takie zgłoszenie, w drugim półroczu ubiegłego roku, przy ul. Felczaka. Sankcji karnych przewidzianych przepisami prawa jednak nie stosowano.
Może dlatego, że autem blokującym miejsce do ładowania „elektryków" było - jak zwraca uwagę radny P. Słowik - jedno z aut elektrycznej floty należącej do Gminy Miasto Szczecin oraz jej jednostek pomocniczych.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych są dostępne przy ul. Klonowica - przed siedzibą ZDiTM (stacja PL 125) oraz spółek przewozowych, przy ul. Felczaka - przy magistracie (PL 126), a także na Pogodnie - przy ul. Tetmajera (PL 127). Najbardziej oblegana, jak wynika ze statystyk, jest ta przy urzędzie miejskim. Gdzie w okresie od listopada ub.r. do końca stycznia br. odnotowano 652 sesje ładowania, trwające łącznie ponad 458 godzin. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje stacja na Pogodnie - z 408 sesjami ładowania, trwającymi łącznie ponad 425 godzin. Natomiast najmniej popularna jest stacja przy ZDiTM - być może z uwagi na dość obskurne otoczenie. Ale nawet w niej zanotowano 364 sesje ładowania pojazdów elektrycznych, w sumie na blisko 300 godzin.
(an)
Fot. Tomasz Tokarzewski
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
bambo
2020-02-17 22:48:38
Oglądałem niedawno film o wysypiskach w Afryce, na których dzieci wypalają kable, telefony komórkowe i plastikowe obudowy różnych urządzeń z Europy w celu pozyskania metali rzadkich. Metale te poprzez pośredników wędrują z powrotem do wielkich koncernów. Dzieci zapadają na różne choroby i wiele z nich umiera. Piękna afrykańska przyroda jest zatruwana. Podejrzewam, że za parę lat na te hałdy trafiać będą baterie z samochodów. Elektryki to chyba ślepa uliczka.
szofer
2020-02-17 21:12:15
Kochani, wyluzujcie. Jestem zwolennikiem wprowadzania "elektryków". Lepiej niech dymi kilka kominów w elektrowni, niż dziesiątki tysięcy rur wydechowych. Jestem też za zachętami dla kierowców, którzy kupią takie auta. To oni są pionierami, którzy przeobrażą ten rynek i coraz bardziej masowa sprzedaż spowoduje, że pojazdy te stanieją.
dexter
2020-02-17 09:59:01
PSEUDO EKOLOGIA W NAJDROŻSZYM WYDANIU !!!!!!!!! PRĄD W POLSCE TO ELEKTROWNIE WĘGLOWE - TRUCIZNA DLA KLIMATU. PRODUKCJA AKUMULATORÓW - TRUCIZNA DLA KLIMATU. WYMIANA BATERII AKUMULATORÓW NAWET PO KILKU LATACH - KOSZMARNE KOSZTY I TRUCIZNA DLA ŚRODOWISKA!! MIŁEGO DNIA ŻYCZĘ UBOGIM UMYSŁOWO CO WIERZĄ W TĘ EKOLOGIĘ:))) A TAK NA KONIEĆ - CIĘŻARÓWKI EURO6 SĄ TAK SŁABE ,ŻE SPALAJĄ DOŻO WIĘCEJ PALIWA NIŻ EURO 5. ZAKŁADY CHEMICZNE PRODUKUJĄC ADBLUE PRZY PRODUKCJI AMONIAKU KONKURUJĄ Z KATASTROFĄ W CZARNOBYLU:))
Gdzie te elektryczne auta?
2020-02-17 08:25:58
Auta elektryczne w Szczecinie to głównie te "państwowe" i to klika sztuk.
Normalnych ludzi nie stać na takie fanaberie...
wystarczy tyle ile jest
2020-02-16 22:29:17
a ile jest w szczecinie aut na doładowanie na prąd?
?
2020-02-16 17:43:23
Podobno w tym roku ma powstać 200 stacji ładowania elektrycznych pojazdów które ma zbudować enea? ktoś coś potwierdza, to pewne i kiedy ? ktoraś gazeta o tym pisała ,
brawo Słowik
2020-02-16 13:18:16
Stanowisko na Pogodnie wyznaczone za blisko skrzyżowania tam straż powinna karać każdego kto ładuje auto.
A te zielone koperty to jakiś żart. We Wrocławiu wojewoda zakazał stosowania takich kopert bo są niezgodne z przepisami a sądy uniewinniają wszystkich parkujących na nich.
Do zacofanego kalafiora.
2020-02-16 09:43:30
Kalafior, napisałeś „W kraju elektrowni węglowych prąd jest "bardzo" ekologiczny”... a wiesz ile % prądu w zachodniopomorskim pochodzi z elektrowni wiatrowych?
Całe szczęście jest coraz mniej takich zacofanych ludzi jak Ty. Pozdrawiam :)
a może
2020-02-16 07:06:37
Może nie ograniczajcie się do przepisywania dokumentów urzędowych i sami zbadajcie sprawę? Nie ma w tekście nawet próby odpowiedzi na pytanie, co z pisma K. Soski wynika. Powstaną nowe stacje ładowania? Jeśli tak - to ile, gdzie i kiedy? Ile jest w Szczecinie samochodów elektrycznych? Jaka jest perspektywa rozwoju e-floty w regionie (opinia jakiegoś niezaleznego eksperta), bo może nie ma o czym mówić?
nielegał
2020-02-16 06:31:10
A ja zadam pytanie z innej beczki dotyczące aut elektrycznych . Jak wiadomo posiadają one akumulatory litowo - jonowe , i jak każde tego typu urządzenia posiadają swoją żywotność . Czy ktoś już wymyślił ekologiczny sposób ich utylizacji , czy znowu żyjemy chwila obecną i za kilka lat obudzimy się z ręką w nocniku , bo na chwilę obecną jest taka eko - moda ? Czy nikt naprawdę nie potrafi samodzielnie i logicznie myśleć ? Przecież za około 10 lat trzeba będzie poddać procesowi utylizacji kilka milionów tych akumulatorów. I co wtedy wymyślą " światli " i " postępowi " geniusze ? Zakopią w ziemi ? Czy może wyślą do afryki tak jak teraz to robią niemcy ze swoimi problematycznymi odpadami ?
Kalafior
2020-02-15 22:52:09
W kraju elektrowni węglowych prąd jest "bardzo" ekologiczny.
@do ucznia Grety (wyksz. niepełne podst.) Słowika
2020-02-15 22:41:36
Nic dodać, nic ująć - brawo za wpis!
do ucznia Grety (wyksz. niepełne podst.) Słowika
2020-02-15 21:23:58
Jakiego kryzysu klimatycznego? Jakiej epoki wymierania? Nie dzieje się nic, czego w przeszłości by nie było. Jest natomiast epoka ogłupiania i dojenia ciężko pracujących ludzi pod płaszczykiem histerii klimatycznej poprzez pozbawianie ich dostępu do źródeł taniej energii czy jak w opisanej interpelacji radnego zmuszanie do finansowania ładowania bateryjnej fanaberii zamożnych czy dopłat dla nabywców elektrycznych samochodów. Zadbaj człowieku najpierw o równe, wolne od psich g.wien chodniki w mieście, a potem pomyślimy o dalszych zadaniach dla ciebie i nie będą to raczej postawione za publiczne pieniądze ładowarki po 150 tys zł/sztuka.
Piotr
2020-02-15 21:23:47
Ci z koalicji to nigdy nic nie wiedzą
Pietruch
2020-02-15 19:28:29
Czemu większość szczecinian musi sponsorować paliwo bogatym ? Gdy za kilka czy kilkanaście lat na zakup tego typu samochodu będzie stać przeciętnych zjadacza chleba to zostaną wprowadzone opłaty. Póki co biedni frajerzy opłacają przejazdy kierowców tesli i innych marek o wartości małego mieszkania.
Ano
2020-02-15 19:19:13
Radny Słowik rządi miastem ..widać słabo.
Po co komu te stacje, skoro sprzedaż e-aut to margines błędu. Prąd drogi z węgla i się nie opłaca. To żadne eco tylko ecobzdury
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.