Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Pociągiem, bez korków…

Data publikacji: 09 czerwca 2018 r. 10:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:12
Pociągiem, bez korków…
 

Pociągi do Szczecina z Gryfina i Polic co pół godziny albo i częściej? To już było. Połączenia stopniowo wygaszano w latach 90. Do Polic składy pasażerskie nie kursują już od 2002 r., na linii do Gryfina ruch udało się utrzymać. Ostatnio siatka połączeń została zagęszczona i tendencja ta ma być utrzymana. W kierunku Gryfina, Polic, ale także Stargardu i Goleniowa mają kursować pociągi w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ma to być alternatywa dla transportu kołowego, z którym wiąże się coraz więcej problemów.

– Prace nad przygotowaniem projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prowadzone są przez Stowarzyszenie od 2011 roku. Wtedy powstała na zlecenie SSOM „Koncepcja rozwoju transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym” – przypomina Roman Walaszkowski, dyrektor stowarzyszenia. – W następnych latach opracowano kolejne niezbędne dokumenty, czyli Zintegrowaną Strategię Transportu Publicznego SOM na lata 2014–2020, „Studium wykonalności integracji organizacyjnej, taryfowej i biletowej w SOM” oraz „Studium Wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej”.

Jest to pierwszy w Polsce tak kompleksowo przygotowany projekt, który będzie wdrażany przez 10 Partnerów. To PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz jednostki samorządu terytorialnego – Gmina Miasto Szczecin, Gmina Miasto Stargard, gminy: Goleniów, Gryfino, Police, Stargard, Kobylanka, Województwo Zachodniopomorskie oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego – Lidera Projektu. Umowa Partnerstwa nie tylko określa prawa i obowiązki poszczególnych partnerów, ale również stanowi o przyszłym współfinansowaniu i udziale w kosztach eksploatacyjnych SKM po jej uruchomieniu.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 8 czerwca 2018 r.

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot. UM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

czytelnik
2018-06-09 21:34:43
Dzięki temu zrujnowano połączenia z Nowogardu? Jeszcze niedawno pociągi dojeżdżały do Szczecina w 58 minut. Teraz dzięki marszałkowi jeździmy popalić papierosy w porcie lotniczym i podróż trwa 1godz. 22 minuty. Aby zminimalizować liczbę podróżnych pociąg poranny zamias wjeżdżać przed 7.00 na Dworzec Główny obecnie wjeżdża tam tuż przed 8.00. Efekt połowa mniej pasażerów. Gratuluję!!!!
@Do gościa
2018-06-09 14:09:27
Na pierwszym zdjęciu, widok w stronę Niemierzyńskiej.
Adam
2018-06-09 13:56:33
W dalszym etapie warto przedłużyć połączenie SKM na zachód do Löcknitz oraz do Tantow. Coraz więcej ludzi mieszka tam a dojeżdża do Szczecina do pracy.
Do gościa
2018-06-09 13:07:28
Gdzie masz ma grafice Arkońską ?
hm
2018-06-09 12:59:04
Pociągi bez kół będą kursować? "Ma to być alternatywa dla transportu kołowego, z którym wiąże się coraz więcej problemów."
Gość
2018-06-09 11:05:11
Ze grafiki wynika, że niedawno wybudowany most na ul. Arkońskiej zostanie wyburzony i zbudowany ponownie jako most wiszący ze stacją kolei. Naprawdę mamy na to pieniądze?
Mirek
2018-06-09 10:51:47
Po co to pisac non-stop. Niech cokolwiek zaczna budowac lub przebudowywac, wtedy uwierze. Kiedy to bedzie, za 10 lat.
POsPOlici złodzieje i dywersanci zlikwidowali wiele doskonałych instytucji.
2018-06-09 10:23:27
Oczywiście, że taka podmiejska kolej to wyjście z korków i spalin.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA