sobota, 25 maja 2019.
Strona główna > Wiadomości > Pociągi nie wrócą

Pociągi nie wrócą

Pociągi nie wrócą
Data publikacji: 2015-09-13 20:56
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-13 00:07
Wywietleń: 1704 20186

Ostatni pociąg odjechał ze stacji Myślibórz 15 lat temu. Wszystko wskazuje na to, że było to definitywne pożegnanie tego miasta z koleją. Linia kolejowa została zlikwidowana nie tylko jako używany szlak kolejowy, ale wręcz dosłownie – zlikwidowano torowisko. W przyszłości w pasie dawnego szlaku kolejowego powstać ma drogowa obwodnica Myśliborza.

– Decyzja o likwidacji linii kolejowej do Myśliborza podyktowana była brakiem zainteresowania przewoźników pasażerskich realizacją usług na tej trasie –  poinformowała nas Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP S.A. w Warszawie. – Przywrócenie ruchu kolejowego na dawnej linii zależy w dużej mierze od zainteresowania przewoźników, a także od ich porozumień z zarządcą infrastruktury oraz samorządem. ©℗

Więcej w poniedziałkowym Kurierze szczecinskim i e-wydaniu

Tekst i fot. R.K. CIEPLIŃSKI

Na zdj.: Budynek dworca kolejowego w Myśliborzu kupił prywatny inwestor. Z nasypu kolejowego zniknęło torowisko, szyny wypruto. Ostatni pociąg odjechał stąd 15 lat temu.

Komentarze

Jan
Myśleli i zburzyli ;)
2015-09-15 06:17:00
Vice -burmistrz przywieziony w teczce z...
z Warzymic pod Szczecinem "zadbał" o Was...
2015-09-14 09:44:13
Grest
Całe szczęście że polskich "ekonomistów" nie ma na saharze, bo po tygodniu zabrakło by piasku.
2015-09-14 07:48:36
Bod
Mieszkańcy Myśliborza i sąsiednich miejscowości za destrukcję linii Stargard - Kostrzyn mogą podziękować burmistrzowi i władzom Myśliborza, które zapragnęły drogowej obwodnicy miasta przez teren stacji kolejowej. To przypieczętowało likwidację linii i w efekcie PLK pozwoliły na przecięcie linii przez drogę S3 w poziomie, tj. bez budowy wiaduktu. W normalnym kraju by to nie przeszło, ale w Polsce wiadomo - tu liczą się tylko samochody. W Czechach i Niemczech na tego typu, a nawet bardziej lokalnych liniach pociągi kursują co godzinę, ale tam władze naprawdę dbają o wysoki poziom transportu publicznego, a u nas tylko o tym mówią.
2015-09-14 07:01:23
TZ.
W strategiach rozwoju transportu, czy to krajowych, czy wojewódzkich, od dwóch dziesięcioleci pisze się, że kolej będzie rozwijana ze względów ekologicznych i gospodarczych. Praktyka jest zupełnie odwrotna. Polska jest jedynym krajem w Europie, który systematycznie i konsekwentnie likwiduje linie kolejowe. Wg zapowiedzi PLK do likwidacji jest jeszcze ok. 5 tys. km. Zostaną tylko linie łączące duże miasta. PLK przewiduje likwidację m.in. linii Stargard Szcz. - Piła, niedawno zmodernizowanej i na nowo oddanej do użytku. Linię Runowo - Szczecinek z trudem uratowano przed likwidacją. Na razie. Myślibórz sam sobie jest winien. Samorząd nie był zainteresowany odbudową linii; uchwalił, że po jej śladzie będzie przebiegać obwodnica drogowa. Burmistrzom i radnym nie jest potrzebna kolej, oni jeżdżą wypasionymi samochodami.
2015-09-14 06:34:28
Wawrzek
Zlikwidowanie tej Linii kolejowej to błąd i pozbawienie wielu miejscowości łączności ze Światem - to zapaść cywilizacyjna. Z Kostrzyna do Dębna Linia jest czynna ze względu na transport ropy. Do Myśliborza, Głazowa, Barlinka, Choszczna torowiska w większości rozkradziono. W głupim pędzie bez zastanowienia likwidowano wszystko a dzisiaj Infrastruktura decyduje o lokalizacji Inwestycji - zresztą zawsze decydowała za wyjątkiem rządów korowskich speców od gotowania Polakom zupy. Ta Linia powinna być odbudowana i uruchomiona na całej bo jest potrzebna. W Barlinku transport samochodowy kloców niszczy ulice i infrastrukturę pod nimi to samo dotyczy innych miejscowości. Transport kolejowy jest tańszy, chyba, że zatrudni się "ekonomistę" który spowoduje nieopłacalność wszystkiego dla wszystkich - co przechodziliśmy za wyjątkiem wysokich apanaży dla niego i jego grupki przyjaciół.
2015-09-13 19:43:08

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
12
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny
Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Poprzedni Następny

Sonda

Czy będziesz głosować w wyborach do europarlamentu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie