Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Platforma oskarża, stocznia odpowiada

Data publikacji: 18 września 2018 r. 15:25
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:20
Platforma oskarża, stocznia odpowiada
Rafał Zahorski, Norbert Obrycki i Arkadiusz Marchewka mówili o zawiadomieniu do prokuratury. Fot. Dariusz Gorajski  

Politycy Platformy Obywatelskiej oceniają, że używanie nazwy "Stocznia Szczecińska" jest bezprawne, a ponadto zarząd Szczecińskiego Parku Przemysłowego posługiwał się sfałszowanym certyfikatami - i w związku z tym zawiadamiają prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa. Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, odpowiada, że to wszystko pomówienia, pokazuje certyfikaty i retorycznie pyta, komu zależy na tym, żeby w naszym mieście nie było przemysłu stoczniowego. 

- Po stępce bez projektu, po zapowiedziach przywrócenia nowej bandery, a mamy zero statków, po ustawie stoczniowej, z której skorzystało zero podmiotów, po "Gryfii", która miała budować statki, a kończy z 16-milionowym długiem, mamy fałszowanie certyfikatów - stwierdził poseł PO, Norbert Obrycki, podczas konferencji przed bramą stoczni. - Mamy dowody, że tymi certyfikatami posługiwano się od dłuższego czasu, a po tym, jak jakieś certyfikaty uzyskano, to nie na to, na co zapowiadano.

- To ministerstwo (Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - przypis AS) powinno nazywać się ministerstwem rządowej ściemy - wtórował mu poseł Arkadiusz Marchewka.

I pokazał folder SPP przekazywany kontrahentom - na którym, jego zdaniem, certyfikat stoczniowy jest pozorowany przez certyfikat huty ze Stalowej Woli.

- Co więcej: od wielu miesięcy przedstawiciele SPP kreują mit o budowie wielkiej stoczni - dodawał polityk. - W SPP pracuje grubo ponad tysiąc osób. Są to pracownicy w większości firm prywatnych, które prowadzą tam swoje działalności, które się prężnie rozwijają. Z wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego sprzed czterech dni jasno wynika, że to, co jest za naszymi plecami, nazywa się Szczeciński Park Przemysłowy. A więc zarząd wprowadza swoich kontrahentów w błąd. SPP nie jest budką na ryneczku, której szyld można zmieniać jak się chce, to nie jest własność ludzi z PiS, zmianę musi zatwierdzić sąd. W informacjach sprzed czterech dni jasno widać, że po wielu miesiącach używania tej nazwy nie mają do tego prawa.

Rafał Zahorski, pełnomocnik marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej, to, co dzieje się ze stocznią, nazwał "cyrkiem". I powiedział, że zarządcy SPP sfałszowali certyfikaty włoskiej firmy RINA.

W odpowiedzi prezes Andrzej Strzeboński zaprosił dziennikarzy do swojego gabinetu i pokazał im certyfikaty RIN-y wiszące na jego ścianach.

- 29 grudnia ubiegłego roku walne zgromadzenie przyjęło nazwę Stocznia Szczecińska - mówił. - Skutecznie, prawną uchwałą zgromadzenia wspólników w Warszawie taką decyzję podjęto. 18 stycznia tego roku jako zarząd złożyliśmy stosowny wniosek, w pełni kompletny, spełniający warunki - bo gdyby taki nie był, zostałby nam zwrócony. Do dziś nie ma rozstrzygnięcia w tej sprawie szczecińskiego KRS-u, na które z pokorą oczekujemy. Jeżeli dzisiaj obywatel Rzeczypospolitej zawiązuje spółkę i nazwie ją jak nazwie, to od drugiego dnia może się nią posługiwać - a procedura w KRS-ie może trwać. Certyfikaty mieliśmy i mamy w sposób uprawniony. Stocznię wymazywano z mapy gospodarczej i społecznej. W 2008 roku powiedziano rzeszom stoczniowców: "Sio! Wyjeżdżajcie! Pakujcie się i jedźcie do Irlandii, na zmywak". Dziś ci ludzie wrócili. Trzeba zadać pytanie: komu zależy, żeby nie było w Szczecinie stoczni? Komu zależy, żeby nie budowano w Szczecinie statków?

Do sprawy odniósł się także Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości:

- Politycy PO są ostatnimi, którzy powinni zabierać głos w sprawie stoczni, którą zniszczyli na zlecenie niemieckie. W ogóle mam wrażenie, że objawiła się tu niemiecka agentura wpływu. Jak się nie podoba odbudowa stoczni, to won do Stralsundu i Rostocku! A Herr Obrycki niech opowie o swoich powiązaniach z Niemcami. Stocznia Szczecińska działa w sposób uprawniony, pracuje. Będzie też prom. Docelowo zostanie wybudowanych 10 promów. Wraz z ministrem Joachimem Brudzińskim złożyliśmy do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa polegającego na narażaniu na straty skarbu państwa przez polityków PO. ©℗

(as)

Na zdjęciu: Rafał Zahorski, Norbert Obrycki i Arkadiusz Marchewka mówili o zawiadomieniu do prokuratury.

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mario
2024-01-25 23:43:33
Zahorski to nie ten wspólnik Krzysztofa G byłego Dyspozytora ? Widzę temat Piechoty i Kaczmarka. Miał być biznes paliwowy i niestety Orlen nie pozwolił na ten wałek. Piechota przed tymi słowami bal się wyjść na rampę w stoczni, ale kto z tych ludzi wiedział jaka jest prawda. Bio paliwa 30% oleju to mial być hit byłych właścicieli. O co pytać Piotrowskiego ? Układy z ministrami ?
@musti
2018-09-23 10:13:50
Masz rację.
@Jarun
2018-09-23 10:12:06
Idź do tej stoczni i zobacz, jak jest naprawdę, bo dajesz sobie wciskać kit. Pracuje tam już spora grupa fachowców, część wróciła z Niemiec i Norwegii. A w kolejce czekają następni.
@Stocznia Szczecinska
2018-09-23 10:08:25
Nie wypisuj głupot i oszczerstw pod adresem Kaczyńskiego, który zawsze był i jest wielkim zwolennikiem UE. Holding uwalił SLD w 2002 r. i znacjonalizował. A w negocjacjach akcesyjnych "zapomniał" o tym przemyśle. Rządy PiS-u i jego koalicjantów trwały za krótko, by doprowadzić do zmiany. Grabarzem była PO do spółki z PSL.
Jarun
2018-09-19 11:46:53
3 lata rządów pisiorów i nikogo za nic nie rozliczyli ! A to, że krzyczą -to pod publikę! Jaki znaczący zakład pracy, fabryka powstała w ciągu rządów PiS-u ? Ani jedna fabryka ! Propaganda gorsza niż za Gierka!
Najpierw PO-rozliczac...!
2018-09-19 11:29:29
PO-stkomunistow i PO-zostale Lewactwo... za doprowadzenie do Upadlosci Stoczni i wiele innych Zakladow Pracy w calej Polsce - PO-laczone w Wielkimi Finansowymi Affferami !! Czyli dzialajmy Prawnie i Sprawiedliwie wg. kolejnosci...!!!
musti
2018-09-19 10:56:07
NOWOCZESNY przemysł stoczniowy jest przemysłem PERSPEKTYWICZNYM,przynajmniej z trzech powodów: 1) Statki pływały,pływają i będą pływać (nie ma tańszego transportu morskiego i przez najbliższe 100 lat nie będzie !!!!!! ) 2)Kończą się surowce,a szczególnie metale ziem rzadkich na lądzie trzeba będzie eksplorować dno morskie (na pewno nie z samolotu ???? ) 3)Bardzo długo będzie się opierał tzw.robotyzacji stanowisk pracy ( roboty nie połażą kabli,rurociągów i nie zamontują urządzeń ) 4)Miejsca pracy,nowe technologie itd...itd.. KOCHANI Szczecin zasłużył żeby,się ROZWIJAŁ np. jak Poznań,Warszawa,czy Wrocław. Miłego dnia - w jedności siła.
Wstyd
2018-09-19 10:05:29
Stocznia miała być zniszczona raz na zawsze, a teraz ktoś ma odwagę ją odbudowywać?
wruszka
2018-09-19 09:47:16
Szczecin jest wdzieczny PO za katarskiego inwestora oraz za Pana Posla Gawlowskiego i Genialnego Prezydenta Petera Khrystka oczekującego na nieziemski Kult
Realista
2018-09-19 09:16:57
Jak Antoni Macierewicz obiecał że w Szczecinie będą budowane okręty podwodne (sztuk 5)to...obiecał.
Jarun
2018-09-19 08:35:09
Prezes stoczni to pisowska marionetka, pieje jak mu każą. Liczy się stołek i forsa za nic. Nie ma wstydu. Przyjechał Mateuszek-kłamczuszek, pomachał rączkami, "nawciskał kitu" i pojechał. stocznia to nie domek z klocków. Nie powstała i nie powstanie. Z takim potencjałem - to oni kajaki w szopie mogą robić. Musi być tern prawnie uregulowany. Mniejsza o nazwę, np. Stocznia Grabowo (każdy grabił!). Po drugie, muszą być ludzie przeszkoleni, wykwalifikowani Polacy, np.spawacze a do prostych prac Ukraińcy. No i zatrudnić prawdziwych stoczniowców - a nie partyjnych karierowiczów.
Klassa
2018-09-19 07:52:00
Ciekawe, co jeszcze te goownojady z Platformy wymyślą aby cynicznie paskudzić co się da i gdzie się da?
do grabarzy
2018-09-19 07:43:45
grabarzami sa wszyscy po kolei, stocznia upadała dwa razy-czy ktos to jeszcze pamieta? przy okazji upadków stracili drobni przedsiebiorcy którzy finansowali stocznie czekajac cierpliwie na zapłatę. Najwiekszym grabarzem sa ZZ które wiecznie wtracały sie w zarzadzanie, SLD tez kombinowało a PiS nie zrobiło nic aby pomóc, PO zostało posprzatanie tego bajzlu- chociaż mogli sie wysilic i choc troche uratować. Odbudowa stoczni to bedzie trwało wiele lat i kosztowało wiele pieniedzy.
Dajdyche
2018-09-19 07:35:53
Szczurownia szczecińska
Pablo E.
2018-09-19 07:34:11
Po tym artykule stwierdzam, że Niemce są w Szczecinie i zależy im na tym by stocznia nie działała.
poznaniak
2018-09-18 22:16:17
Rafał Zachorski niech się najpierw rozliczy ze swojej inwestycji statku Bamberg a potem niech sie za inne interesy zabiera i je sledzi. To pseudo expert ekonomiczny,pieniacz. Zamiast z PISEM grzecznie wspolpracowac i kolaborować to dziala na szkode Szczecina i ludzi podjudza. w pisie by go docenili i mialby pole do popisu.
Arek
2018-09-18 22:12:34
Grabarze stoczni z totalnej opozycji tylko umiecie pieprzyc farmazony dzialacie na szkode regionu jak sie wam nie podoba to wypieprzac do Gdanska
Ropax
2018-09-18 21:41:20
Nie ma stoczni szczecińskiej i nie ma certyfikatów... Jest propaganda, ściema, pijar... Nie ma kontraktów, nie ma zleceń... Jest kilka listów intencyjnych co ich wartość jest mniejsza od sondaży SLD... jest kilkuosobowa "spółka" cwaniaķów która dzierżawi tereny (nie swoje) wynajmuje sprzęt na warunkach tylko troszkę gorszych od Providenta.
Stocznia Szczecinska
2018-09-18 21:24:09
Pamiętam co powiedział Piechota związkowcom stoczniowym....''weźcie sprawy w swoje ręce, należy wam się , będziecie w zarządzie w radzie nadzorczej ''.... i znacjonalizowali stocznię . Ówczesny minister gospodarki zrobił to , bo stocznia chciała handlować paliwami i ...nie chciała dzielić się profitami z rządzącymi. Właścicielami stoczni nadal są ...jej akcjonariusze i tylko oni mają prawo do nazwy Stocznia Szczecińska. Zapytajcie Piotrowskiego jak to się stało, że nie ma Stoczni Szczecińskiej i kto za tym stał. Przypominam , że stoczniowcy dostali odprawy w zależności od stażu pracy (max roczne odprawy) i przez rok dostawali wypłaty nie świadcząc pracy. Stocznię zgubili pazerni politycy i związkowcy, którzy widzieli się na stanowiskach w zarządach. To wszystko znajdziecie w KRS i archiwach tamtych czasów. Wystarczyło w 2005 lub 2006 wysłać do Brukseli odpowiednio ułożone pismo by stocznia działała nadal . Dlaczego nie zrobił tego Kaczyński ? bo nie chciał rozmawiać z UE , której nie rozumiał i nienawidził ( ma to do dzisiaj ). Rok 2007 to było już za późno .
Inwestor katarski
2018-09-18 21:03:21
Ci panwie mają coś o stoczni do powiedzenia? Serio? Każdy, ale nie oni! Grabarze polskiego przemysłu!
@Agata
2018-09-18 21:00:32
Może na kupie i złomie się znasz, ale na pewno nie na stoczni.
Herr
2018-09-18 19:07:10
Herr Zaremba, gdzie pan był, jak "na rozkaz Niemki Stocznię Szczecińską zamykano"? Mam panu przypomnieć? Jak szczur z tonącego okrętu uciekł pan na "wolny rynek" tworząc kanapową partyjkę Libertas, z którą pan zatonął. I prawie z niebytu Kaczyński i spółka pana wyciągnęli, bo się zawsze przydaje taki "ciekawy" na krańcach zachodnich, których przecież z Nowogrodzkiej nie widać...
XYZ
2018-09-18 18:23:58
Co cudaki z PeŁo mogą jeszcze oprócz zgody guru na zamknięcie wnieść do przemysłu stoczniowego ? Ano nic. Zamknąć wszystko. Beda punkty w UE za przychylność, a polski pracownik moze sie bujać bo to jego problem
gość
2018-09-18 17:52:19
To co się dzieje na stoczni to jest jakiś kabaret.Podobno spawrem coś buduje dla stoczni ale skoro stocznia działa to dlaczego nie buduje sama.A skoro spawrem buduje dla państwowej firmy to tak bez żadnego przetargu.I to powinien ktoś sprawdzić.
Szczecin
2018-09-18 17:52:13
Stocznia Szczecińska - technika i technologia z 19 wieku, ha ha ha...
Daro
2018-09-18 17:47:59
Peło juz dawno Stocznię zaorało aby niemieckie stocznie mialy sie dobrze
@
2018-09-18 16:44:56
Jeżeli pis rządził do 2007 to kto miał po nich posprzątać? Nie szukajcie głupszych od siebie!!!
Zabriske point
2018-09-18 16:42:15
No,Ho, mają rozmach . Już nie jeden a dziesięć promów wybudują. Mają rozmach. A z certyfikatem RINA jest prosta rzecz. Wystarczy zadzwonić do filii w Polsce i zapytać czy został wydany dla Stoczni Szczecińskiej certyfikat o danym numerze. To wszystko.
Agata
2018-09-18 16:35:47
Ta stocznia to poprostu kupa zlomu. Jak mozna nazywac kupe zlomu i rozpadajace sie budynki stocznia?
abc
2018-09-18 16:29:49
@patriota:a gdzie kasa która zbieral ojciec tadeusz na stocznie gdanska w latach 90?,stocznia była nierentowna i przegrała walkę cenowa ze stoczniami koreanskimi i chinskimi,ile trzeba wam to jeszcze tlumaczyc,Najlepiej ze w 2007 r. obecna ekipa sprzedała stocznie gdanska ukraincom a teraz ja odkupili i wmawiaja ciemnocie ze oni ja zrepolonizowali i statki bedo budowac- niewidzialne promy i łodzie podwwodne,to jest k dramat cytujac pana stonoge.
karar
2018-09-18 16:09:59
Nie chcesz, nie umiesz pomóc NIE PRZESZKADZAJ!
kIJ W mrowisko
2018-09-18 16:08:22
Nawet nie czytałem powyzszych łkań ! Może wreszcie partyjne pieski przestaną wyć na tem SS a wezmą sie za prace - KUNDLE ! / A jak przerżniecie wybory , to wezmiecie sie za robotę - na kasie w hipermarkecie ?
Marchewka
2018-09-18 16:05:47
Marchewka, gość nikt...nie potrafił napisać interpelacji. Cały UM śmiał się z jego zapytań...Zamknęli Stocznię na rozkaz niemki, dziwię się że ktokolwiek w Szczecinie chce głosować na tych ........
Patriota
2018-09-18 15:35:41
Cyrk to był, jak Tusk obiecał Katar, a wyszedł zgon stoczni w Szczecinie i Trójmieście.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA