Pierwsza z trzech ładowarek pantografowych do ładowania elektrycznych autobusów stanęła przy ul. Owocowej w Szczecinie. Nie została ona jednak jeszcze przekazana do użytku.
Urządzenie jest jednym z trzech, jakie będą zasilać ekotabor z napędem na prąd. Takie same o mocy 400 kW pojawić się powinny jeszcze w tym miesiącu także od drugiej strony dworca PKP Szczecin Główny przy ul. Krzysztofa Kolumba i w rejonie pętli przy ul. Hugona Kołłątaja. Dostawę sprzętu i jego montaż spółka miejska SIM zleciła Ekoenergetyce Polska S.A. Wraz z ładowarkami instalowane są nowe abonenckie stacje transformatorowe. Wykonawca również dostarcza do nich system telemetryczny. Na zakup ładowarek miasto wydało 3 510 445,70 zł brutto.
(m)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
za 5 lat...
2021-12-17 15:48:38
nie wiadomo co będzie z tymi akumulatorami.
NomiS
2021-12-17 15:35:52
Jaka to niby ładowarka jak wiszą z niej kable niczym ze zdewastowanej lampy ulicznej !? Postawiono podstawę ale już odtrąbiono sukces !
Typowa Socjalistyczna ( Szczecińska) Propaganda !! A skąd weźmiecie prąd po wprowadzeniu przez UE pakietów ... ???
Akurat w tym przypadku może ratunek jest , bo i z górki ; ale zaraz ZDITM zamyka ulicę na której można byłoby się rozpędzić.
@Lulka
2021-12-17 12:22:25
W autobusach elektrycznych ogrzewa się olejem napędowym. Takie to eko. Czegoś nie rozumiesz?
klemens
2021-12-17 11:55:08
tam musi być niezłe pole elektromagnetyczne . Ktoś badał jego wpływ na ludzi ?
Lulka
2021-12-16 19:32:27
Jak więcej prądu to może będą grzali w tych autobusach elektrycznych?
Klara
2021-12-16 15:46:21
Teraz widać zaniedbania PO w energetyce. Gdzie elektrownie atomowe i farmy wiatrowe na morzu? Polsce brakuje prądu. Scigamy się z czasem. Dobrze że Baltic Pipe jest już pod wodą
EKSPERT
2021-12-16 14:51:26
węższej zatoki autobusowej nie dało rady zrobić?
@Po co
2021-12-16 13:59:04
Autobusy elektryczne będą obsługiwać linie 75 i linię 87. Pewnie przy wzrastających cenach prądy okaże się to droższe od benzyny. Cóż jak ideologia przeważa nad rozsądkiem to i tak zapłacą mieszkańcy
Licznik Grodzkiego
2021-12-16 13:36:35
To już 270 dni nierozpoznanie przez Senatu kolejnego wniosku, pod identycznym pretekstem braków formalnych, mimo że jego uwagi zostały uwzględnione, świadczy o celowym działaniu, które ma chronić marszałka Tomasza Grodzkiego przed postawieniem mu zarzutu przyjmowania korzyści majątkowych od pacjentów lub ich bliskich, gdy był dyrektorem szpitala w Szczecinie
Po co?
2021-12-16 12:35:47
Po co wydajemy grubą kasę na ładowarkę przy ul. Kolumba? Miasto nie wie, że dostało dofinansowanie na autobusy elektryczne, które za chwilę będą mogly kursować tylko na linii 87 i na Kolumba nie znajdą? Zajmuje tam tylko miejsce, w którym można było na chwilę zaparkować.
sieczka w głowie
2021-12-16 12:14:35
W wyniku ciągłych działań ekoświrów w kierunku zniszczenia polskiej energetyki Polska musiała kilka dni temu importować prąd, a tymczasem wesołe niczym wdówka z Gdańska samorządy budują sobie ładowarki do pseudoekologicznych autobusów (tylko dla nich) o mocy 400kW,a mają być trzy (1,2MW). Skąd weźmiecie szaleńcy prąd do tych elektryków jak już zaczyna go brakować i to nie tylko w Polsce?! Za cenę TYLKO ładowarek moglibyście kupić ok. 740 tys litrów ON (cena hurtowa Orlen). A gdzie jeszcze prąd??
Monika
2021-12-16 12:04:06
Chyba nie najeździmy się tymi super drogimi autobusami elektrycznymi bo na tych wertepach się wysypią im baterie a te ładowarki szybko pomalują nasi streetartyści ;)
Klara
2021-12-16 12:02:54
Ile elektrycznych ładowarek do autobusów postawiono za rządów PiS w Szczecinie w latach 2010-2018?
Babaj
2021-12-16 11:56:19
Zabawna jest ta ekologia.... każą zamykać kopalnie , bo węgiel jest "be"...a prąd do tych ładowarek to pewnie przesyłany jest z hodowli węgorzy elektrycznych.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.