Wreszcie znane są oferty firm, spośród których spółka Tramwaje Szczecińskie wybierze wykonawcę przebudów obu tras z torowiskami, które łączą centrum miasta z Pomorzanami. Chodzi o zdegradowany szlak nadodrzański w rejonach od skrzyżowań ulic Nabrzeże Wieleckie, Dworcowej, Nowej i dalej przez ul. Krzysztofa Kolumba, Zygmunta Chmielewskiego, ten w równie fatalnym już stanie w al. Powstańców Wielkopolskich od pl. Jana Szyrockiego i budowę od podstaw nowej pętli u zbiegu ulic Smolańskiej i Budziszyńskiej.
Po kilkukrotnym przekładaniu terminów wobec długiej listy pytań (ostatecznie przekraczającej ponad sto), wyjaśnianiu wątpliwości do dokumentacji przetargowej i kolejnych modyfikacjach zapisów, do otwarcia ofert doszło dopiero w poniedziałek, 29 marca.
- Na sfinansowanie zamówienia zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę 272 135 163,43 zł brutto. Przed nami dokładna weryfikacja ofert, a następnie kontrola uprzednia unijna, zatem na wynik i podpisanie umowy będzie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy - uprzedza Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która odpowiada za realizację tego jednego z pakietu projektów przebudowy torowisk.
Z wyłonieniem wykonawcy całego przedsięwzięcia nie powinno być kłopotów. Aż trzech z potencjalnych kontrahentów wyceniło zadanie na kwoty poniżej budżetuzakładanego przez TS. Najtańszą z ofert złożył poznański TORPOL S.A. na kwotę 259 715 741,55 zł. W limicie wydatku zmieściły się też oferty krakowskiego ZUE S.A. (261 951 993,27 zł) oraz konsorcjum Roverpol sp. z o.o. – Rover Infraestructuras (267 980 100 zł). O nieco ponad dwa miliony ponad limit skalkulował wynagrodzenie za tę inwestycję warszawski BUDIMEX S.A. ( 274 250 468,86 zł). Najdroższa oferta wpłynęła od TRAKCJI S.A. z Warszawy (292 421 878,22 zł).
Nie tylko przebudowa torowisk
Przebudowa torowisk w ulicach: Nabrzeże Wieleckie, Nowej, Dworcowej, Krzysztofa Kolumba, Zygmunta Chmielewskiego, Smolańskiej i w al. Powstańców Wielkopolskich oraz rozbudowa pętli Pomorzany to de facto zlecenie na roboty budowlane dla trzech zamawiających, tj. Gminy Miasta Szczecin (GMS), Szczecińskiej Energetyki Cieplnej oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji powiązane miejscowo, czasowo, funkcjonalnie i organizacyjnie. Ich zakres dotyczy nie tylko wymiany układów torowych z rozjazdami i krzyżownicami, sieci trakcyjnej, ale też układów drogowych, budowy nowych chodników, ścieżek rowerowych, urządzenia nowych wydzielonych miejsc postojowych, nowej infrastruktury podziemnej i zagospodarowania terenu elementami małej architektury. Cała inwestycja powinna być przeprowadzona najpóźniej do końca 2023 r., o ile miasto chce wykorzystać zabezpieczoną na ten cel pulę pieniędzy z funduszy Unii Europejskiej w perspektywie finansowej ustalonej na lata 2014-2020.
Trakcja już odpada bo nie buduje SKM.
A co z otoczeniem dworca PKP bo przynosi wstyd miastu.
Zainteresowany
2021-03-30 10:09:11
A kiedy w końcu tramwaj zostanie wybudowany na Narutowicza od Potulickiej do Piastów? Taka trasa zapewniłaby dojazd do szkół na Narutowicza oraz do osiedli powstałych w rejonie tej ulicy. Poza tym byłby alternatywny przebieg dla wiecznie zakorkowanej Krzywoustego - część tramwajów mogłaby na Pomorzany jeździć od centrum przez 3 maja i Narutowicza a dalej tradycyjnie Piastów.
Można by się też pokusić o nowy odcinek torów od Piastów do Ku Słońcu i uzyskać nowy alternatywny dojazd z centrum na Gumieńce.
@Inxynier torowy
2021-03-30 09:17:52
Złóż wniosek do ZTM w Sxczecinie aby tramwaje wymienili na trolejbusy to wtedy nie bedxie ani hałasu a koszty utrxymania o 50 procent niższe(bo nie wymagają torow rozjazfow itd) , a co wazne moga sxybciej się przemieszczac od tramwajow co by skróciło znacznie czas przejazdów
Chwilkowski
2021-03-30 08:56:15
Cena jak za 1 km autostrady. Na prawdę lepiej budować estakady czy płytkie tunele metodą odkrywkową (pod ul. 3 mają Niepodległości Wyzwolenia) i mieć prędkość handlową 35km/h niż iść torem zakompleksionych prawników Krzystkopodobnych i posiadać sygnalizatory gdzie prędkość handlowa tramwajów spada do 15km/h
@:Inżynier torowy:P
2021-03-30 07:48:17
Oj, słaby z Ciebie inżynier;) może nie miałeś okazji przyjrzeć się budowie nowych torów, to w przypadku technologii ciągłego podparcia na ławie betonowej szyna jest w otulinie gumowej. A obecny hałas nie wynika z ''płyt betonowych'' tylko ze śmierci technicznej torów opartych na podkładach drewnianych lub ramowych wynikającej z wieku i braku utrzymania.
Inżynier torowy
2021-03-30 01:12:06
Czy będzie wymóg konieczny w przetargu na wykonastwo torów, aby wszystkie tory były w gumowej okładzinie?
Nie da się żyć przy obecnym torowisku z płyt betonowych.
Tramwaj tłuczący i łomocący słychać na całej dzielnicy jak jedzie! I tak od 4 rano do 23 wieczorem co 10-15 minut.
Nerwicy można dostać już po pół roku mieszkania na Powstańców! Gdzie tam, już szybciej!
TYLKO BUDIMEX
2021-03-29 23:50:31
do Budimex to cwaniaki! Chyba TY CWANIAK jesteś pewnie z Energopolu albo innych firm które dają ciała po mieście, ZUE jeszcze w czasie robi ale oni tylko tory robią dobrze! Asfalt dalej ćwiczą co widać po Wyszyńskiego!! Zobaczymy jak zrobią kolejne zlecenia! Zapewne lobbujesz :D dlatego takie dramaty wylewają się z Twojej klawiatury bo budimex zapierdala i zostawia jakość! Energopol to była jakaś dywersja!! A Strabag nie popisał się na obwodnicy Kobylanki, zrobił "chyba dobrze" węzeł kijewo, dają ciała na estakadzie pomorskiej, a nie pamiętam czy SST nie budowali ale raczej to był strabag! więc jak jest problem to niech konkretna rozmowa będzie na linii miasto - firma , co z tym zrobić! A nie udawać greka że teraz wyszło!! Budimex wiedział że wtopa będzie na węźle Granitowa i zrezygnował, iiii miał rację!!!
Budimex to cwaniaki
2021-03-29 22:47:12
Budimexy to hiszpańskie cwaniaczki mające gdzieś czy coś będzie dobrze zrobione byle kasa sie zgadzała, cwaniaczki nastawione tylko na zysk, drygujące kierowniczkami z laptopami z Polski którzy myślą że są panami życia bo w budimexie pracują. Takie to pany życia te kierowniki, że spuszczeni ze smyczy, w wyscigu korporacyjnych szczurów pogrążają podwykonawce jednego za drugim, wybierają najtańszego dają do podpisu umowę niewolniczą na 1/3 ryzy a4 i kopią, deptają , byle taniej, byle szybciej, dobrze nie musi być, po gwarancji przecież robota znów będzie... na remontach..... taka to krzak - hiszpańska firma...
TYLKO BUDIMEX
2021-03-29 20:46:54
jest w stanie dać gwarancję że będzie bardzo dobrze wykonane, robione z głową i na czas!!!
nxx
2021-03-29 20:19:30
poznaniakom nie ma co wierzyć - zawsze robili Szczecinowi na poprzek a roverpol daje totalnie plamę na dwóch inwestycjach,
UE
2021-03-29 17:16:33
Dobrze żeby wygrała firma międzynarodowa, to w razie murowanej wpadki z terminem zakończenią, będzie lobbing za prolongatą. Przecież PiS tego w Brukseli nie załatwi.
Do Przetarg
2021-03-29 17:11:41
To ja Tobie przypomnę, że Kolumba, Chmielewskiego j dalej tylko do pętli była przebudowana juz w latach 80-tych ubiegłego wieku i trwalo to jedyne... prawie 4 lata !!! Teraz zakres jest zdecydowanie większy a nie zostało im więcej jak 2 i 1/2 roku. Więc przestań wymyślać...
Antoni
2021-03-29 16:55:40
Ciekawe dlaczego nie zostało podzielone na etapy? @AntoniSzczecin.
ale ceny
2021-03-29 16:22:42
całe szczęście że Trakcja najdroższa bo SKM przez nich leży.
@ Przetarg
2021-03-29 16:02:48
Genialna myśl! W jednym czasie zaorać totalnie wszystko i do Pomorzan przez 8 miesięcy dojeźdźać Ustowską, Szczawiową i Włościańską. Na szczęście czegoś tak głupiego magistrat nie wymyślił !
Przetarg
2021-03-29 15:03:26
Jedna firma bedxie się bawiła dwa lata lub więcej dlatego podzielic to zadanie na trzy firmy w tej cenie co całość i w ciągu np osmiu miesięcy cała przebudowa bedxie gotowa..
Ekspert
2021-03-29 15:00:08
Wiedziałem wizualizacje, po co ta autostrada na Kolumba? I to z możliwością parkowania na jezdni? Znowu powtórka z Niemierzyńskiej i Arkońskiej? A później piesi giną i wypadki są. Nic ci urzędnicy nie uczą się na błędach.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.