Linie Ryanair, tłumacząc się podwyżką opłat na Lotnisku Chopina, likwidują połączenie Szczecin-Warszawa. Pasażerowie z tym się nie godzą i zbierają podpisy pod petycją. Natomiast marszałek województwa zachodniopomorskiego zwrócił się do prezesa PP „Porty Lotnicze” o wyjaśnienie uwag przewoźnika oraz uwzględnienie konieczności utrzymania połączenia.
Ryanair uruchomi w letnim rozkładzie (od 2 kwietnia) nową trasę krajową ze Szczecina do Krakowa. Jednocześnie jednak likwiduje od 7 stycznia 2019 r. rejsy z podszczecińskiego lotniska do Warszawy, uruchomione pod koniec marca ub.r. i jego jedyne krajowe z Lotniska Chopina.
Pasażerowie z tą decyzją nie chcą się pogodzić. Zbierają podpisy pod petycją do: Ryanair, PP Porty Lotnicze, lotniska Modlin, marszałka i prezydenta Szczecina. "Połączenie to znacznie ułatwiło poruszanie się pomiędzy stolicą naszego kraju, a najdalej położonym od Warszawy miastem wojewódzkim. (...) podróż PKP na trasie Szczecin-Warszawa uległa znacznemu wydłużeniu. (...) istniejące połączenie oferowane przez LOT nie jest w stanie pokryć potrzeb pasażerów.(...) dla wielu niezamożnych osób lot samolotem Ryanair był jedyną i najtańszą opcją podróży na trasie Warszawa-Szczecin. (...) apelujemy o rozważenie realizowania tego połączenia alternatywnie z lotniska Warszawa - Modlin". Pod petycją 9 grudnia było 1231 podpisów.
Natomiast marszałek Olgierd Geblewicz (samorząd województwa ma 18,41 proc. udziałów w spółce Port Lotniczy Szczecin-Goleniów) zwrócił się do PP „Porty Lotnicze” o wyjaśnienie uwag wskazywanych przez Ryanair, a także o uwzględnienie konieczności utrzymania połączenia.
- Informacja o likwidacji połączenia Ryanair z Lotniska Chopina w Warszawie do Goleniowa mocno nas zaniepokoiła. Tym bardziej że jak podaje przewoźnik – głównym powodem są drastyczne podwyżki opłat lotniskowych pobieranych przez PP „Porty Lotnicze”. Mieszkańcy Pomorza Zachodniego potrzebują tego połączenia - mówi Olgierd Geblewicz.
(mag)
Fot. PL Szczecin-Goleniów
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Chwilkowski
2018-12-11 23:05:20
Miejsca na Okęciu jest wystarczająco nawet dla dużo większej ilości samolotów i nowego pasa równoległego. Pasy startowe lotniska w Lipsku są podzielone autostradą samoloty koluja na estakadach nad autostradą
chwilkowski
2018-12-11 21:33:24
35.000.000.000 na CPK,,,,,CPK nie bedzie przynosic zadnych zyskow -wszyscy to podkreslaja -pachnie Moskwa -u nas wsio balszoje i nie wazne ile kosztuje. Lotnisko w Istambule jest prywatne. Obnizmy ZUS na prace by ludzie nie musieli korzystac z CPK jadac na wyspy
chwilkowski
2018-12-11 20:49:16
Pytam skad 35.000.000.000 na CPK???, skad 100 mln ludzi. Poza tym CPK szkodzi Szczecinowi Poznaniowi i Wroclawiowi
@chwilkowski
2018-12-11 16:57:24
rzecz jasna z naszych podatków o ile nie będą wyciekać za granice i trafiać w ręce przestępców... Jeśli Polska przestanie być państwem teoretycznym i będzie miała w końcu propolski rzad to jak myślę inwestycje typu CPK nie będą wielkim problemem - niestety "piniendzy nie będzie" jak będą Polską rządzić ci którzy będą myśleć "po co nam CPK jak jest Berlin".
Nie potrzebujemy syndyków masy upadłościowej czy administratorów ciepłej wody w kranie którzy biorą za to wynagrodzenie jakby byli szejkami Arabii Saudyjskiej tylko ludzi chcących budować Polskę... Chciałbym by Polska w 2018 roku znajdowała się w lepszym miejscu niż to gdzie były Niemcy 30 lat po 1945 (czyli by PKB Polski nie było na poziomie PKB Niemiec z 1975 roku).
juju
2018-12-11 11:38:57
gdyby wybudowac to CPK to nie byłoby takich problemów jakie są teraz z zatłoczonym lotniskiem :)
wronakracze
2018-12-11 09:04:57
To wszystko wynik zatłoczonego Okęcia i innych lotnisk. Dowód na to, że Centralny Port Komunikacyjny powinien dawno powstać. Dobrze, że w końcu się za to biorą. popieram tę inicjatywę całym sercem.
stalone
2018-12-11 08:58:11
Okęcie zawalone jak cholera, linie Polski uciekają. Regres totalny! Budować CPK i będzie po problemach.
Karolek
2018-12-11 08:56:38
Też jestem za CPK. Wnerwia mnie, że jak lecę poza Europę, to najlepsze połączenia mam z Niemiec czy z Anglii i muszę tam zostawiać kasę. A wolałbym zostawiać ją w Polsce, żeby zyskały polskie firmy.
Pan Mądry
2018-12-11 08:53:48
Kolejny głos za CPK! Teraz to połączenie, a wkrótce będą kolejne. CPK powinno powstać jak najszybciej bez zwłoki. Nie wspominam, że nie tylko zyska lotnictwo, ale też kolej, czy drogi.
kierowniklotu
2018-12-11 08:51:35
Do czego to dochodzi, żeby tak ważne krajowe połączenie zostało zlikwidowane ? Kompromitacja!! Właśnie dlatego potrzebujemy CPK w Baranowie !!! Inaczej staniemy się komunikacyjnym zadupiem z trzeciego świata.
latamduzo
2018-12-10 21:43:59
Sporo latam po kraju - praca tego wymaga. Bardzo mnie martwi odchodzenie różnych linii z warszawskiego lotniska :/ Nie ma się niestety co dziwić: jest bardzo tłoczno i "slot" coraz więcej kosztuje, brakuje po prostu miejsca, a zapotrzebowanie jest większe i większe. Nowy projekt CPK jest dobrym rozwiązaniem tego problemu, zapewni bardzo dużo nowego miejsca ;)
chwilkowski
2018-12-10 14:36:45
@marian -a skad kasa 35.000.000.000 zl na CPK???
chwilkowski
2018-12-10 14:26:25
Wzorst oplat jest potrzebny na lotnisko SZALENSTWA CPK za 35.000.000.000zl. Takie marxistowskie firmy jak PPPL i LOT to zakala majaca niby sluzyc, a w rzeczywistosci to czystej masci socjalistyczny pasozyt. Bez ich usuniecia nie pojdziemy do przodu
Marian
2018-12-10 11:59:42
I dlatego potrzebne jest prawdziwe lotnisko centralne, nie ma na co czekać. Port w Baranowie musi powstać
Do płaczków
2018-12-10 10:14:07
Do wszystkich pseudo "analityków" wyliczających opłacalność takiego połączenia i obłożenie pokładu.Albo pracujecie na rzecz PL LOT,albo nie macie bladego pojęcia o analizie gospodarczej.Czy taki rekin jak Ryanair otwierałby siatkę połączeń do miasta,czy regionu bez stosownych wnikliwych analiz rynku i potrzeb-? Skoro zdecydowali o takim połączeniu to ekonomia i zapotrzebowanie się bilansują.To tylko LOT nie potrafi właściwie ocenić potrzeb i tylko im nigdy nic nie wychodzi,bo jest źle zarządzany.Berlin ma połączenia z Krakowem,Gdańskiem Katowicami.Im się opłaca-LOTowi w Polsce nie.Ja chcę latać ze Szczecina bezpośrednio w 45 minut a nie przez Warszawę w 8-9 godzin.To są jakiejś jaja.Ciesze się zatem na takie i jak sądzę inne w późniejszym czasie lokalne połączenia.Politycy rzeczywiście się pewnie burzą i mają teraz problem.Ale jest wyjście-możecie latać do Warszawy...przez Kraków ;-) tak "po Waszemu" zobaczycie jak to super wygląda podróżując 8-9 godzin samolotem na dystansie 700 km.Więc nie płaczcie nie lamentujcie bo jest połączenie bombardierem oraz PKP.Diety i bilety rozliczycie i tak" po swojemu" więc kasy się będzie zgadzać.
Sylwek
2018-12-10 08:53:47
Wy tu sobie możecie popisać tylko. Znawcy
@politycy
2018-12-10 01:42:45
Polaczenie do KRK i RZZ juz byly w ofercie.
Oblozenie tych polaczen latwo mozna wyliczyc ze statystyk oficjalnie podanych na stronie portu. Jesli bedzie faktycznie taka potrzeba, to one sie pojawia, tak jak
pojawia sie polaczenie do KRK, czy uruchomiono po latach polaczenie do CPH. Mam jednak nadzieje, ze nie bedzie ono subsydiowane, jak to bywa z "tanimi" polaczeniami prywatnej irlandzkiej firmy. Mnostwo Szczecinian i mieszkancow regionu podruzuje samolotami, ale ich glownym portem jest port tanich lini lotniczych w Niemczech Wschodnich, drugim port lini regularnych w Niemczech Zachodnich... a dopiero potem Goleniow, ktory jest tylko portem regionalnym.
zołza
2018-12-09 21:44:56
@politycy pieszo.... Trzeba było latać do Krakowa, kiedy była linia Eurolotu. Tylko nawet 8 miejsc w Szczecinie nie dało się zapełnić, choc wszyscy piali, że loty do Krakowa są konieczne. "Obłożenie" robił Poznań. Wizz air korzysta z "Okęcia" - Chopina. Ryanair ma suuperumowę z Modlnem,płaci grosze, a straty lotniska pokrywa samorząd Mazowsza. Chcą pisać petycję na Berdyczów, niech sobie piszą.
Miś
2018-12-09 21:38:39
Nie interesuje nas Warszawa a radni i inni "oficjele" niech sobie tym warczącym młynkiem (Bombardier)latają. Stać ich bo i tak podatnik płaci za ich wojaże. LOT w zupełności wystarczy na te zabawy w niezbędne "wizyty służbowe". Ryanair jest dla ludzi, nie dla waaaadzy.
Misiek z lotniska
2018-12-09 21:29:04
Tu jest bardziej obiektuwny tekst.
http://goleniow.online/co-z-tymi-lotami-do-warszawy/
politycy pieszo do Warszawy
2018-12-09 20:45:09
Bzdury,kłamstwa i manipulacja.Tymi "niezadowolonymi" to pewnie politycy którzy na krzywy ryj podróżują nie płacąc za przeloty do Warszawy.Takie połączenia gwarantuje im rządowa spółka PL LOT więc gorzkie żale miejcie do monopolisty i głównego winowajca wszystkich lokalnych połączeń w Kraju.Ja i setki innych chcę mieć wybór i możliwość np.podróżowania bezpośrednio do innych portów lotniczych w Polsce.Dlaczego Lot nie uruchomi lub inaczej-nie zezwoli lokalnym portom na bezpośrednie połączenia-? np.dlaczego nie było do tej pory połączeń Szczecin-Kraków,Szczecin-Katowice Szczecin Rzeszów itd itd.No proste pytanie dlaczego-? Bo co...bo warszawa w swoim dyktacie narzucać mi będzie trasę i zmuszać do tego bym do Krakowa latał z przesiadką w Krakowie a czas podróży był dłuższy niż jazda na tym odcinku samochodem-? Ryanair jest prywatną firmą i sam decyduje o swojej polityce finansowej i rozwojowej.Czyta,obserwuje i reaguje w odróżnieniu od PL LOT jakie są oczekiwania na lokalnych rynkach pasażerów.Dlaczego LOT ma problemy finansowe-? właśnie dlatego,że kompletnie nie dostrzega potrzeb lokalnych portów i potrzeb pasażerów.Loty do Warszawy mi zwyczajnie"wiszą" i na pewno nie będę tego ani wspierał ani popierał,bo krzyk głównie podnoszą polityczne elity,którym Ryanair ukrócił patologię żerowania.Teraz podnoszą głos zasłaniając się "głosem pasażerów" Kłamstwo i łgarstwo.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.