Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Parkowanie na komisji

Data publikacji: 19 stycznia 2017 r. 18:56
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:26
Parkowanie na komisji
 

Likwidacja płatnych miejsc postoju na kilku ulicach i odcinkach ulic, a jednocześnie objęcie opłatami innych, w tym przywrócenie ich tam, gdzie były przed zmianami w 2012 r., zgodnie ze zgłaszanymi w tej sprawie wnioskami i postulatami. Poza tym pobór opłat wyłącznie tam, gdzie miejsca postoju są oznakowane zgodnie z powszechnie obowiązującym przepisami dotyczącymi wyznaczania ich, tj. wytyczone czytelnie znakami pionowych i poziomymi.  A przy okazji zwolenienie z opłat użytkowników aut z napędem hybrydowy i elektrycznym. Takie trzy poprawki do zapisów uchwały o funkcjonowaniu strefy płatnego parkowania w Szczecinie przegłosowali w swoim stanowisku w czwartek radni komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska. Czy i kiedy korekty staną się obowiązującym prawem?

Teraz ruch należy do prezydenta Piotra Krzystka po tym, jak do kosza trafił w zeszłym roku pomysł megastrefy w wersji przygotowanej wówczas przez spólkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zawiaduje SPP. Przypomnijmy, że w pierwotnym kształcie tamta propozycja przewidywała powiększenie strefy z obecnych niespełna 8 tysięcy do 12 tys. miejsc postojowych, przy wzroście liczby ulic nią objętych (w całości bądź w części) z 80 do 136.

Strefa Płatnego Parkowania to w obecnym kształcie 7905 miejsc postojowych: 4651 w podstrefie A (czerwonej) oraz 3254 w podstrefie B (żółtej). Ze wszystkich tylko 3054 jest oznakowanych znakami pionowymi i poziomymi.

Teraz plan powiększenia SPP byłby ograniczony i dotyczyłby 16 kolejnych ulic, przez co jej nowe granice wyznaczać miałyby ulice: Piotra Skargi, al. Wyzwolenia (od ronda Giedroycia do ul. Malczewskiego), Malczewskiego, Parkowa (od ul. Malczewskiego do ulic Kapitańskiej – Starzyńskiego), Kapitańska, Jana z Kolna (od ul. Kapitańskiej do Nabrzeża Wieleckiego), Nabrzeże Wieleckie, Kolumba (od ul. Nowej do pętli autobusowej za Dworcem PKP), Owocowa, Czarnieckiego, Potulicka (od ul. Czarnieckiego do ul. Narutowicza), Narutowicza, Piastów (od ul. Narutowicza do ul. Ku Słońcu), Ku Słońcu (od ul. Piastów do ronda Pileckiego), Sikorskiego (od ronda Pileckiego do al. Bohaterów Warszawy), al. Bohaterów Warszawy.

- Nasze sugestie odnośnie korekt obszaru strefy, eliminujące ją z pewnych rejonów, a jednocześnie dołączenie w zamian innych rejonów, w ogólnym bilansie oznaczałoby, że liczba płatnych miejsc parkingowych zmalałaby o dwa stanowiska – stwierdził Marek Duklanowski, przewodniczący komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska.

Wśród wskazywanych przez radnych ulic do wykreślenia ze strefy są m.in. ulice Admiralska, Komandorska, Królowej Korony Polskiej, Kuśnierska, Władysława Łokietka i odcinek al. Wojska Polskiego od ul. ks. Piotra Skargi do ul. Zygmunta Felczaka.

©℗

(MIR)

Fot.: Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do radny dzielnicy !!!
2017-01-20 17:09:04
"Kulturę parkowania trzeba rozpocząć od urzędników i od radnych" Żarty sobie stroisz ? Od tych ludzi kultury wymagasz ? Tu wyłącznie o kasę chodzi. 1 256 000 000 długu to z powietrza się wzięło ? Ale ciężar spłaty na ludzi przerzucić trzeba. Kultura w języku tych ludzi nie obowiązuje. Chamstwo, buta i arogancja. Motto każdego dnia.
Radny dzielnicy
2017-01-20 12:38:50
Widać tylko zaangażowanie na swoje dzielnice radnych. Inne dzielnice nie sa ważne. Wpływ układu urzedniczego ma ogromny wpływ na dzialania radnych w komisjach bez konsultacji z Radami Osiedla. Powstaje pytanie po co są powołane te Rady?Najlepsze rozwiązanie strefa pod urzedami, likwidacja abonamentu. Kulturę parkowania trzeba rozpocząć od urzędników i od radnych.
Wkurzony
2017-01-20 11:06:25
No panie Duklanowski, wyżyję sie na panu przed wyborami. Zawsze był pan żałosnym i niekompetentnym samorządowcem, ale przekroczył pan kolejną granicę. Czy macie kasę na budowę nowych miejsc parkingowych, obniżania chodników, zakup parkometrów, zatrudnienie ludzi, odśnieżanie parkingów itp. Czy znowu będą podwyżki? Co to za proporcje 3/2 strefa czerwona, 1/3 żółta. Znowu kolesie szefów NIOL robili badania? Chciałbym upublicznienia tych badań, chyba nie są tajne bo był przetarg.
ciekawe
2017-01-20 10:40:35
urzędnicy UM blokują miejsca parkingowe i czasem chodniki na ulicach: Janosika, Tuwima, Herbowej i Lutnianej oraz na dotąd darmowym parkingu przy P. Skargi, więc wcale nie płacą za strefę... Uważam, że rozszerzanie strefy jest bezsensowne bo z opłat od kierowców wcale nie powstały parkingowce ani kolejne miejsca do parkowania w centrum
taka prawda
2017-01-20 09:22:13
To jakieś chore, strefę chce się rozszerzyć do niebotycznych rozmiarów (chore) a zarazem chce się robić wewnątrz niej jakieś "czarne dziury" typu ul. Łokietka. Trzeba wrócić do strefy trzy stopniowej tj.: czerwonej, żółtej i zielonej (najtańszej, np.: 1 zł / h) aby był bufor między strefą żółtą (nietanią), a przyległymi ulicami już poza strefą. Poza tym rozszerzanie strefy np.: o całą ul. Narutowicza i dalej Sikorskiego, nie wiem jaki ma cel. Chyba rzeczywiście tylko łupienie kierowców / mieszkańców nie dając nic w zamian. Dalej, o rotacji można mówić, gdy np.: pierwszą h daje się nieodpłatnie, ale z drugiej strony, gdy ktoś, dajmy na to, przyjeżdża do lekarza (nie mówiąc już że z dzieckiem do lekarza) to pytam się, jak ma zrobić tą rotację samochodem? Na wizytę można czekać i godzinę, mogą dojść jeszcze zlecone dodatkowe badania na miejscu i z teoretycznie 20 - 25 minut, które powinna zająć ta wizyta robi się 2 albo i więcej h. Samochód ma zaparkować na korytarzu przychodni? Największy problem to przyjeżdżające samochodami osoby pracujące w Centrum miasta..., ale to też rozumiem.
pipi
2017-01-20 09:03:32
- jaki problem z "dymiemiem"? Problemem jest pisownia w "Kurierze" odkąd "pani od polskiego" nie sprawdza. "Parkowanie na komisji" - na komisji można parkować? Dobre są te "komisanty" nawet stary "disel" może im na łbie parkować.
Kuba
2017-01-20 08:56:23
bardzo słuszna uwaga nt. dobrania koloru farby adekwatnie do rodzaju strefy. Teraz trzeba szukać znaków, jaka to strefa.
Magdalena
2017-01-20 08:54:00
Jeżeli prawdziwy cel rozszerzenia strefy ma służyć jedynie rotacji samochodów to niech podniosą cenę do 10 zł za godzinę. Wtedy na pewno cel zostanie osiągnięty. Inaczej zmusi to tylko ludzi pracujących w centrum i w śródmieściu do wykupienia abonamentów czyli będzie to utrwalenie obecnego stanu rzeczy i cel odwrotny niż zamierzony. Przecież nie wezmę samochodu na plecy i nie zabiorę do pracy, a że niby komunikacja miejska albo rower ma być alternatywą ha,ha ha - z dwójką dzieci, które po drodze trzeba zawieźć do przedszkola i do szkoły.
xxx
2017-01-20 08:43:08
W imieniu urzędników magistrackich prosimy użytkownika NX o wskazanie darmowych parkingów dla tychże urzędników, bo na razie ruszamy swoje tyłki i jeździmy komunikacją miejską, z uwagi na brak miejsca do zaparkowania pod naszym zakładem pracy.
Maciej
2017-01-20 08:27:43
Śmieszne z tymi hybrydami, przecież na taki samochód stać tylko bogaczy, więc jeszcze mają z tego tytułu być zwolnieni z opłat.
do nx
2017-01-20 08:25:51
a przepraszam gdzie niby są te darmowe parkingi dla urzędników, proszę mi wskazać, bo chętnie tam zacznę parkować, zamiast teraz płacić za strefę.
$
2017-01-20 07:12:10
Żadna kasa nie śmierdzi, taka prawda.
Mechanik
2017-01-19 20:40:33
Robelt naczytales sie jakis bzdurnych komentarzy i udajsz znawce. Polecam miedzyinnymi ksiazke "A Wajand Tlokowe silniki spalinowe", S Luft podstawy budowy silnika, P Zajac i L M Kolodziejczyk Silniki Spalinowe, i tam jest dokladnie opisany przenieg spalania i jakie substancje pochodza z tego przebiegu. Jest opisana roznica skladu chemicznego paliwa. Zobaczysz czemu silniki diesla sa bardzie szkodliwe. Co to sa zwiazki SOx i NOx, co to DPF lub FAP. Pytanie czy wszystkie hybrydy beda zwolnione czy znowy tylko 1 firmy ustawiajazc emisje CO2 ponizej 100 g/km ktora to spelniaja tylko male auta? Obecnie obowiazuje: opłata zryczałtowana 12 miesięczna dla właściciela pojazdu elektrycznego, hybrydowego, którego emisja CO2 nie przekracza 100 g/km – 10 zł.
nx
2017-01-19 20:23:35
a może tak likwidacja parkingu dla urzędników magistrackich? jak ich się zmusi do ruszenia tyłków i poganiania komunikacją publiczną, to może zainteresują się na poważnie jej punktualnością i niezawodnością
Hybryda
2017-01-19 20:02:14
Zapewne hybryda tylko o niskiej emisji spalin - tak było dotychczas dla zniżki.
Dlaczego
2017-01-19 19:52:44
A dlaczego maluje się miejsca postojowe wszystkie farbą na biało - proponuję aby kolor farby odpowiadał danej strefie i wtedy parkując wiadomo jaka to strefa - proste ?
Robełt
2017-01-19 19:44:07
A dlaczego z(...) "zwolenienie z opłat użytkowników aut z napędem hybrydowy"? Wszak hybrydy to silnik spalinowy + elektryczny. Z ostatnich badań wyszło że nowoczesne silniki benzynowe trują bardziej i groźniej !!! od silników diesla. I kochani poprawcie literówki :(. Piszcie w word'zie - tam jest taka opcja sprawdzania pisowni.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA