Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ostatnie szlify na węźle przy moście Długim

Data publikacji: 30 listopada 2020 r. 08:31
Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2020 r. 12:20
Ostatnie szlify na węźle przy moście Długim
 

Wielkimi krokami do finału zmierzają prace przy przebudowie węzła drogowo-tramwajowego z nowymi odcinkami torowisk u zbiegu ul. kard. Stefana Wyszyńskiego z ul. Nabrzeże Wieleckie w rejonie mostu Długiego. Kosmetyka zajmie jeszcze najwyżej dwa nadchodzące tygodnie. Na ten czas jednak ponownie od dziś, 30 listopada, nastąpi blokada przejazdu dla aut tzw. uchem Sternickiego. A najpóźniej w połowie grudnia na swoją stałą trasę powinny wrócić także tramwaje linii 6. 

W miniony czwartek pomyślnie zakończyły się przejazdy techniczny na wyłączonych do tej pory z użytku relacji tramwajowych w obu kierunkach nowymi torami wzdłuż ul. Nabrzeże Wieleckie i na nowych łukach z rozjazdami, które łączą trasy w obu kierunkach zarówno w opcji Brama Portowa-dworzec PKP Szczecin Główny i dalej do Pomorzan oraz tymi dobudowanymi w relacji Brama Portowa-ul. kard. Stefana Wyszyńskiego-ul. Nabrzeże Wieleckie-ul. Jana z Kolna-stocznia-Gocław.

- W połowie grudnia możliwe będzie zatem przywrócenie docelowych rozwiązań w komunikacji miejskiej - zapowiada Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki komunalnej Tramwaje Szczecińskie, - Zanim to jednak nastąpi potrzebne jest między innymi zakończenie prac w strefach przyszynowych, co będzie powodowało dodatkowe utrudnienia dla kierowców.

Na około 2 tygodnie zostanie wprowadzona po raz kolejny czasowa organizacja ruchu w rejonie zjazdu od strony prawobrzeża z mostu Długiego. W praktyce oznaczać to ma zwężenie do jednego pasa jezdni ul. kard. Stefana Wyszyńskiego w kierunku centrum oraz czasowe wyłączenie z ruchu tzw. ucha Sternickiego. Po zakończeniu prac w strefie przyszynowej, przystanków oraz dojść do nich, możliwe będzie uruchomienie tramwajów we wszystkich relacjach oraz zniesienie utrudnień dla kierowców.

W ramach kontraktu z wykonawcą pozostało jeszcze prac przy nowych nasadzeniach zieleni, uporządkowanie pasa torowiska, utwardzenia przy peronach oraz wykończenie stref przy torowisku. Przy okazji wymiany infrastruktury torowej wraz z siecią trakcyjną, wymianą uzbrojenia podziemnego, przebudową odcinków pasów jezdni, chodników i dobudową łączników ścieżek rowerowych w tym węźle komunikacyjnym, zamontowane zostały urządzenia automatyki do sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz system ich smarowania. Długość zbudowanych od podstaw torów to prawie 1150 metrów toru pojedynczego.

Wykonawcą inwestycji za ponad 25,8 mln zł jest ZUE SA z Krakowa. Ta sama spółka - przypomnijmy - wiosną zakończyła prace przy przebudowie węzła komunikacyjnego na pl. Szarych Szeregów, gdzie wymieniony został jednocześnie odcinek torowiska w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego do wysokości pl. Odrodzenia. Tamto zadanie kosztowało z kolei nieco ponad 19 mln zł. W sumie na realizację obu zleconych w ramach tego kontraktu projektów modernizacyjnych miasto powinno zapłacić ponad 44 mln 984 tys, zł. Część pieniędzy na ich sfinansowanie pochodzi z puli środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, która przeznaczona jest na rozwój niskoemisjynego publicznego transportu zbiorowego w miastach. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jakaś kiełbasa
2020-11-30 18:18:55
krzywo poprowadzili te tory.
spawacz
2020-11-30 12:56:06
Wypada kibicować aby szyny nie pękały :))
Ach te wiaty...
2020-11-30 12:17:20
Znowy w deszczowy dzień trzeba będzie stać pod nimi z parasolem. A nie daj Boże jeszcze zacznie wiać.
Brawo
2020-11-30 11:33:58
Wzorcowo przeprowadzona modernizacja węzła.
Z rynny
2020-11-30 11:06:27
Najpierw Energopol sp,,,,,,,,,,, l szyny tramwajowe w Szczecinie a teraz ta firma z Krakowa zaczyna to rbic podobnie na ul Wyszynskiego a teraz pytanie gdzie te du,,,, ki z strony miasta co powinni sprawdzać codziennie kazdego wykonawcę jezeli chodzi o jakosc i terminy wykonania przrciez to sa pieniądze placone tym firma z podatków mieszkancow Sxczecina
Proste jak drut
2020-11-30 11:00:01
.
Do po krakowsku
2020-11-30 10:49:17
Najlepsza firma ZUE która pracowała w Szczecinie.Przypomne partaczy z Energopolu czy też aktualnie wykonująca prace przy sieci trakcyjnej PKP ENERGETYKA,która nie ma pojęcia o sieci tramwajowej,może kolejowej tak??? A to zupełnie co innego.
Dramatos
2020-11-30 10:38:10
Co to za moda, by każde skrzyżowanie nazywać węzłem? To nie jest węzeł. Nie ma tutaj dwóch poziomów dróg. Dziennikarstwo w PL osiąga poziom kreta. A jeszcze to zdanie "W ramach kontraktu z wykonawcą pozostało jeszcze prac przy nowych nasadzeniach zieleni," to już w ogóle jakiś dramat.
W.
2020-11-30 09:54:08
W tym tekście jest tyle błędów (literówki, niewłaściwa odmiana wyrazów, itp.), że zastanawiam się, czy ktoś to w ogóle czyta przed publikacją. Tak jest często, czyżby w redakcji był wakat na stanowisku korektora?
po krakowsku
2020-11-30 09:29:03
Nie wyszła im ta błyskawica, ale co się dziwić, firma z Małopolski
hhhhhheee
2020-11-30 08:53:12
a te tory do miasta to muszą być takie krzywe , ędzie rzucanko pasażerami. za jakiś czas będzie remont i prostowanie

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA