Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Oferta wybrana, teraz projekt

Data publikacji: 20 sierpnia 2017 r. 10:54
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:47
Oferta wybrana, teraz projekt
Mapa przebiegu dwóch odcinków budowanej (i rozbudowywanej) drogi. Fot. GDDKiA  

Budimex SA zyskał aprobatę drogowców i to ta firma wybuduje dwa odcinki drogi ekspresowej S3. Chodzi o ciągi od Brzozowa do Miękowa i od Miękowa do Rzęśnicy. Przyszły wykonawca zaproponował najkorzystniejsze warunki.

Jeżeli pozostali oferenci w ciągu 10 dni nie odwołają od wyniku przetargu, to zwycięzcę czeka jeszcze kontrola Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po tych procedurach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - będzie mogła podpisać z Budimeksem umowy, co jest planowane na październik br. 

- Oba zadania będą realizowane w formule "projektuj i buduj" - informuje Mateusz Grzeszczuk, starszy specjalista ds. komunikacji społecznej w szczecińskim oddziale GDDKiA. - Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - red.). W związku z tym roboty budowlane będą mogły ruszyć na wiosnę 2019 roku. Sama budowa potrwa 19 miesięcy, ale z czasu trwania robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca.

Realizacja S3 od Brzozowa do Rzęśnicy będzie podzielona na dwa zadania. Pierwsze - patrząc od północy - prowadzone będzie na odcinku 22,4 km. Obejmuje ono budowę drogi ekspresowej pomiędzy istniejącymi obwodnicami Troszyna, Parłówka i Ostromic oaz obwodnicą Miękowa.

- Budowa drogi S3 będzie prowadzona na tym odcinku głównie poprzez dobudowę drugiej jezdni do istniejącej DK nr 3 (droga przebiega głównie przez tereny leśne) - wyjaśnia M. Grzeszczuk. - Nowym przebiegiem będzie obwodnica miejscowości Brzozowo.

Drugim zadaniem będzie rozbudowa istniejącej drogi S3 na odcinku od obwodnicy Miękowa - a dokładniej od węzła Goleniów Północ - do węzła Rzęśnica.

- Droga ta powstała w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku i wymaga dostosowania do obecnych parametrów drogi ekspresowej - tłumaczy drogowiec.

Ten odcinek ma długość 19 km, jednak prace zostaną skoncentrowane na długości 3,8 km. Roboty obejmą budowę nowego węzła drogowego Kliniska, który zastąpi obecne skrzyżowanie. Zupełnie przebudowany zostanie węzeł Rzęśnica, który łączy drogę ze Szczecina na Chociwel (DW142) z S3 w kierunku Świnoujścia. Zlikwidowane zostaną istniejące leśne parkingi i zjazdy do lasu. Powstaną przejścia dla zwierząt, a cała droga zostanie wygrodzona siatkami.

(kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Trzezwo myslacy
2017-08-22 06:17:23
PISiory musza szybko wykorzystac unijne fundusze bo za nasza polityke w obec uni nastepne rozdanie pieniedzy bedzie o 80% mniejsze i skoncza sie wszelkie inwestycje drogowe w naszym pieknym kraju. Ot do tego doprowadzi polityka PIS
jojo
2017-08-21 21:14:53
Prostuję błąd - było - On nawet wie znaczy słowo realista. Winno być - On nawet nie wie co znaczy słowo realista.
jojo
2017-08-21 18:31:27
Nie raegujcie na wpisy niejakiego Realisty. On nawet wie znaczy słowo realista. Zmień je na fundamentalista.
Jazzon
2017-08-21 10:15:25
...a kiedy remont wertepów od Rzęśnicy w kierunku Dąbia? Czy może ten odcinek został jako zabytek historyczny żeby kierowcy nie zapomnieli jak źle mogło by być? ;-)
Realista
2017-08-20 17:30:55
@REALISTA II - O to właśnie rządom pruskim chodziło, żeby jedynie markować rozwój. Droga łącząca porty w Świnoujściu i Szczecinie z południem Europy nie mogła być kompleksowo ukończona i bezproblemowo przejezdna. Za duża konkurencja dla NRD-owskich portów. My mieliśmy wegetować, a oni się rozwijać i przy piwku opowiadać niewyszukane dowcipy na temat polnische Wirtschaft. U nas rozwijano głównie szlaki wschód-zachód (Niemcy-Rosja), ale to było związane z potrzebami deutsche Wirtschaft. Dobrze, że rząd Prawa i Sprawiedliwości kieruje się wyłącznie polskim interesem. Dziękuję i również pozdrawiam! @T - Rząd Prawa i Sprawiedliwości realizuje inwestycje drogowe na S6 w zakresie potrzebnym naszemu regionowi. W chwili obecnej połączenie Berlin - Danzig - Kaliningrad nie zostało uznane za priorytetowe (jak to uważali PO-przednicy) i musi czekać na swoją kolej w zalewie innych pilnych inwestycji w zaniedbanym infrastrukturalnie przez PO-przedników kraju.
Arek Szczecin do realisty
2017-08-20 17:04:28
Człowiecze piejący widzę z zachwytu nad pisem. Wymieniaj resztę plusów!
T
2017-08-20 16:33:29
Realista - jeszcROCADEze napisz , że S6 to PiSiory kazały budować !!!
REALISTA II
2017-08-20 16:24:33
Oby kazdy rzad cos pozwolil wybudowac w infrastrukturze to region na pewno zyska.A za PO-PSL wybudowano S3 w kierunku poludniowym i niestety niekapletna S10 do Stargardu. Tak ku przypomnieniu dla Realisty Pozdrawiam
Realista
2017-08-20 14:55:13
Za rządu Prawa i Sprawiedliwości mamy konkretne działania. Budowanie i rozwój. Dotrzymywanie zobowiązań. Za rządu PO/PSL mieliśmy "umowy z rządem" Geblewicza i wpisywanie S3 na listę rezerwową. Z PO-dziwu nie mogę wyjść, że w naszym regionie ktoś jeszcze głosował na tych PO-zerów!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA