Po odbiorach technicznych tramwaje od soboty, 25 lipca, wreszcie pojadą ostatnim przebudowanym odcinkiem ul. Arkońskiej po urządzonym na nim torowisku w kierunku ronda Jana Olszewskiego u jej zbiegu z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. O tyle wydłuży się – na razie – trasa składów linii 3.
Jak poinformowała Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, co drugi kurs „trójki” będzie miał wydłużoną trasę. Wprowadzony zostanie dla nich nowy rozkład jazdy. Od przystanku przy pętli „Las Arkoński nż” ominą ją, pojadą dalej nowym odcinkiem torowiska z przystankami „Stadion Arkonia nż” i „Międzyparkowa nż” przy Polanie Czerwonej nieopodal kompleksu Arkonki do przystanku „Rondo Olszewskiego” (31321), a ich końcowym będzie przystanek „Zajezdnia Pogodno”. I stamtąd po nawrocie pojadą w kierunku Pomorzan także z pominięciem swej dotychczasowej pętli. Mowa oczywiście o kursach tych, które będą wydłużone.
Do końca wakacji w dni powszednie pierwsze z porannych (te w godz. 5-6) i ostatnie z wieczornych kursów (te po godz. 20) na wydłużonej trasie będą z częstotliwością odpowiednio co 24-30 minut oraz 28-40 minut, w pozostałych godzinach z nielicznymi odstępstwami co 24 minuty. W soboty podobnie, z tą jednak różnicą, że w godz. od 18 do 20 wszystkie kursy będą tymi na wydłużonej trasie z podjazdami do Arkonki i dalej do zajezdni Pogodno co 5-12 do 20 minut. Natomiast w niedziele i święta w godz. 9-20 wszystkie kursy będą z częstotliwością 20-24 minut z podjazdem do zajezdni Pogodno. Szczegóły dotyczące rozkładów dostępne są w stosownej zakładce na stronie www.zditm.szczecin.pl.
Przypomnijmy, że kierowcy mogą jeździć wyremontowanym odcinkiem ul. Arkońskiej od lutego br., ale to i tak po zanotowanym na tej inwestycji wielomiesięcznym poślizgu (pierwotny termin ukończenia jej był wyznaczony na 22 lipca, ale ubiegłego roku, a ostatecznie Eurovia Polska SA, jej wykonawca, zgłosił zadanie do odbiorów technicznych dopiero 11 maja br.). Jednym z powodów poślizgu okazał się poniemiecki wiadukt, który według projektu miał być jedynie przebudowany, a koniec końców trzeba było zlecić opracowanie projektu zastępczego, a ten wyburzyć i wznieść w jego miejsce nową konstrukcję. Oddanie do użytku samej infrastruktury tramwajowej trwało jeszcze dłużej, bo trzeba było czekać na wymianę transformatorowni i ułożenie nowych kabli, by zapewnić odpowiednie zasilanie sieci trakcyjnej na nowym odcinku torów. To zadanie zlecone zostało także Eurovii, ale w wyniku odrębnego przetargu. Zasadniczy kontrakt na przebudowę tego odcinka ul. Arkońskiej zamknął się kwotą 95 306 701 zł, a modernizacja samego układu zasilania trakcji kosztowała dodatkowe 8 841 431 zł. ©℗
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK