Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Od dziś jeździmy drogą nr 142. Berlinka jak nowa

Data publikacji: 09 lipca 2018 r. 10:16
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:14
Od dziś jeździmy drogą nr 142. Berlinka jak nowa
 

Klawiszujące betonowe płyty nieskończonej przed wojną autostrady Berlin – Królewiec zastąpiła nowa komfortowa nawierzchnia. Przebudowane zostały wiadukty, skrzyżowania i mosty. Od poniedziałku (9 lipca) możemy jeździć berlinką.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 142 to najdroższe z tegorocznych zadań na drogach wojewódzkich realizowanych przez samorząd województwa. Jak się okazało, konieczne było rozkruszenie betonowych płyt, z jakich wykonana była ta nieukończona autostrada. Kruszywo powstałe z tzw. rubblizingu wykorzystano jako podbudowę nowej drogi. Na tak przygotowanym podłożu położono nową nawierzchnię bitumiczną. Inwestycja sfinansowana została przy wsparciu środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

Drogę planowano otworzyć do końca czerwca. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie realizujący inwestycję ukończył ją zgodnie z założeniami. Z otwarciem jednak wstrzymano się do czasu, aż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończy pracę na węźle, który pozwoliłby na przyłączenie wyremontowanej drogi do S3. Tak też się stało.

Droga wojewódzka nr 142 była przebudowywana od marca 2017 roku na 22-kilometrowym odcinku. Znajduje się tam szereg obiektów inżynierskich: wyremontowano wiadukty oraz dwa mosty – nad rzeką Małką w pobliżu Warchlinka i nad rzeką Iną w pobliżu Sowna. Dwa nieczynne wiadukty i jedno przęsło mostu zostały rozebrane. Przebudowane zostały również niebezpieczne skrzyżowania. Na skrzyżowaniach z drogą gminną na Strumiany i drogą gminną do Warchlina odsunięto zjazdy z wiaduktów, tak by przęsła nie przysłaniały kierowcom widoczności w momencie zjazdu na drogę nr 142.

To drugi etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 142. W pierwszym, realizowanym w ramach RPO WZ na lata 2007-13, przebudowano 13-kilometrowy odcinek Krzywnica – Lisowo.

(r.c.)

Fot. UMWZ

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Piotr
2018-07-10 09:03:51
Urząd Marszałkowski i Geblewicz zawstydzają innych „inwestorów”, inwestycja wykonana perfekcyjnie.
jajo
2018-07-09 18:06:23
To teraz na tym odcinku będzie się działo.Mistrzowie prostych do boju!
@ zibi
2018-07-09 16:25:36
Ja spróbuję. Chodzi o to, że jak jedziesz DW 142 w stronę Szczecina, to w pewnym momencie dojeżdżasz do S3 (czy jak kto woli A6). No i wtedy jest dobrze, żeby te drogi były połączone. No i mam dobrą wiadomość: są! 😁
Viola do Sedina2008
2018-07-09 16:22:11
Jeśli to "minimalny wzrost kosztów" to zapłać.
Zibi
2018-07-09 15:13:19
Przyłączenie DW142 do S3? Może mi to ktoś wytłumaczyć?
berlinka
2018-07-09 13:56:42
Generalnie jest to 'berlinka', choć ten odcinek określany jest mianem 'chociwelki'. Berlinka to zwyczajowa nazwa dla całego projektu drogi Berlin-Królewiec.
do "???" Stary oczywiście masz rację, pozdrawiam.
2018-07-09 12:31:20
Ale ciesz się, że nie nazwali Hitlerka.
Sedina2008
2018-07-09 11:56:57
A dlaczego nie odbudowano bezkolizyjnych skrzyżowań z wykorzystaniem wyremontowanych wiaduktów? Wzrost kosztów byłby minimalny.
???
2018-07-09 10:36:50
Chyba Chociwelka

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA