Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Od czwartku dwie zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie

Data publikacji: 12 listopada 2020 r. 11:23
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2020 r. 10:55
Od czwartku dwie zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie
 

Nowa definicja hybrydy i 12-miesięczny limit dla abonamentów, opłat zryczałtowanych oraz uprawnień ze stawką zerową – od piątku weszły w życie dwie nowelizacje uchwały o Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie.

Przegłosowana 22 września przez Radę Miasta Szczecin uchwała zmieniająca granicę i cennik SPP zacznie obowiązywać 31 marca 2021 roku, ale dwa punkty paragrafu drugiego tej uchwały wchodzą w życie w czwartek (12 listopada), czyli 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Hybrydy samoładujące bez ulgi w SPP

Pierwsza zmiana dotyczy definicji pojazdu z napędem hybrydowym.

- Nowela uściśla, że chodzi wyłącznie o pojazdy z napędem hybrydowym w rozumieniu ustawy o elektromobilności, tj. hybrydy plug-in. Hybrydy samoładujące, których liczba rośnie najszybciej, będą odtąd traktowane w cenniku SPP jak zwykłe pojazdy - informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.

Według dotychczasowych przepisów hybrydą był każdy pojazd o napędzie spalinowym i elektrycznym, a co za tym idzie wszyscy właściciele takich pojazdów mogli korzystać z przywileju zakupu opłaty zryczałtowanej na całą strefę za symboliczną cenę 10 zł rocznie. W 2018 roku właściciele hybryd kupili 1 tys. abonamentów, w 2019 już 1,5 tys.

- Zbyt duża liczba abonamentów i opłat zryczałtowanych spowodowała spadek rotacyjności w strefie niemal do zera. Stąd konieczność ograniczenia dostępności abonamentów na hybrydy. Bez zmian pozostaje standard emisji CO² dla hybryd: do 100g/km - wyjaśnia Wojciech Jachim.

Limit na stawkę zerową

Druga nowela uchwały o SPP limituje możliwość kupowania abonamentów, opłat zryczałtowanych oraz pozwoleń na postój ze stawką zerową. Nowy przepis stanowi, że „Uprawnienia wynikające z nabycia w.w. mogą przysługiwać każdorazowo przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.”

Abonamenty, opłaty czy pozwolenia zakupione przed wejściem w życie uchwały, zachowują swoją ważność.

(k)

Fot. Ryszard Pakieser

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

harst
2020-11-13 10:45:41
Co z zakazem wjazdu do centrum miasta samochodów nie spełniających norm emisji spalin EURO-4? Kiedy to wreszcie zostanie wprowadzone?
@pryk w stołeczek
2020-11-13 09:29:11
W Szczecinie po ostatnich wyczynach geniuszy z zarządu dróg i spp nie osiąga się prędkości przejazdu wyższej niż 17 km/h. najczęściej jest to ok 7-8 km. W ciągu kilku lat z dużego miasta, jednego z najlepiej zorganizowanym ruchem w Polsce, Szczecin stał się jednym z najgorszych. i nie chodzi tutaj o remonty dróg. Podobno w tej chwili kombinują jak przy ul. Ku Słońcu, Mieszka I, Wierzbowej i Dworskiej postawić parkomaty pod pozorem zwiększenia rotacji parkowania przy cmentarzu
pryk w stołeczek
2020-11-12 21:15:52
Można jeszcze trochę inaczej pomajstrować przy opłatach za strefę. Np. inna opłata za pojemność silnika, albo za kolorek ( wiadomo i mniej spotykany tym taniej) ewentualnie za szerokość ogumienia. Czy to jest kombica z Europy czy z Azji, czy to autko dwu osobowe ( są takie które rozwijają prędkość w porywach 40km/h) No możliwości i wariantów jest wiele, bardzo wiele a i pomysłów rodzimym urzędasom nie brakuje jak dokopać podatnikowi. Szota tylko że same urzędasy nie wywiązują się ze swoich obowiązków należycie i NIE ponoszą za to odpowiedzialności. Tak dla przypomnienia. W dalszym ciągu obowiązuje przepis z 1921 roku o karaniu urzędników państwowych/magistrackich i innych ....do kary śmierci włącznie !
No to
2020-11-12 13:43:05
No to teraz będą kupować plug-in aby mieć taniej? Ludzie nie dajcie się nabrać, jak będzie więcej tych aut i elektryków to te zniżki też zmienią. Kasa panie, kasa. A ja mam pytanie ile kosztuje zakup parkomatów i utrzymanie oraz kontrolowanie całej strefy, całej biurokracji? Czy to ma sens ekonomiczny?
Hybryda
2020-11-12 13:39:22
Mam wykupiony abonament na hybryde do końca 2022r .Czyli mam spokój,gdyż uchwała nie działa wstecz. Chociaż 1,5 tyś hybryd ,plug-in i elektryków/na 300 tyś .zarejestrowanych w Szczecinie to ok 0,5%.Śladowe ilości nie mające wpływu na tzw.rotację
Bogdan
2020-11-12 12:49:41
Niedługo płacić będziemy że chcemy mieć auto. Magistrat idzie śladem Warszawy. Nie idźcie tą drogą bo jeszcze jakaś oczyszczalnia padnie.
Debile
2020-11-12 12:38:12
Jak zwykle wasze wspaniałe pomysły doprowadzają społeczeństwo do szukania różnych dziwnych kombinacji, nadużyć, balansowania na ostrzu noża. Z drugiej strony to ciekawe ze włodarze miasta tak wspaniałe tępią inicjatywę dbania o klimat. Gretaaaaa gdzie jesteś? Powiedz debilom z urzędu co o nich myślisz a Trumpa zostaw w spokoju.
Gur Kiericz
2020-11-12 12:25:07
Co robić w sytuacji, gdy parkometry nie przyjmują niektórych monet (20 gr, i 50 gr). Są one prawnym środkiem płatniczym, na każdym parkometrze jest info, że przyjmuje -a NIE PRZYJMUJE ???? !!!!!
Salceson
2020-11-12 12:01:59
Władza chce jeść, potrzebuje środków....Dotacje swego czasu do pieców na olej opałowy jak się skończyły? Podobnie .Dotacje do instalacji gazu ? podobny schemat -napędza władza kase do firm i do kasy gminnej , spędzają ludzi jak bydło do konkretnych projektów A z czasem ograniczają własne wywiązywanie się z obietnic bo te najczesciej nie sa zapisane konkretnie w umowie. Moim zdaniem czy to hybrydy, gaz I jakikolwiek projekt ma zapewnić ruch w interesie w.w grup, przy czym jest to objawione jako prospołeczne działania na rzecz obywateli czy to gminy czy państwa -zwyczajnie organizują spływ w miarę gwarantowanej kasy-jeśli się mylę niech ktoś poprawi.
miał...
2020-11-12 11:36:30
"Miał... Nie chce mi się z tobą gadać..." Nie chce mi się tego komentować. Kolejny niezbyt przemyślany ruch. Teraz czy wcześniejszy? Kupiłem na 3 lata... Mam ale za rok się skończy. Jestem spokojny... Znowu coś wymyślą, np., że dopuszcza się postój wyłącznie na trzech kołach. Więc czwarte trzeba będzie odkręcić i do bagażnika. Po zakończeniu postoju założyć koło i można jechać dalej... Chocholerka, co będzie jak oni to przeczytają i im się mój pomysł spodoba? Spokojnie, jestem przygotowany i na to. Mam koło dojazdowe i będę używał je jako czwarte koło. Jest dużo lżejsze... Pa, chłopaki-myśliciele... I dziewczyny-myślicielki także...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA