wtorek, 11 grudnia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Obwodnica Wałcza później niż zakładano

Obwodnica Wałcza później niż zakładano

Obwodnica Wałcza później niż zakładano
Data publikacji: 2018-06-11 11:05
Ostatnia aktualizacja: 2018-11-11 20:23
Wywietleń: 9149 332429

Obwodnica Wałcza w ciągu drogi krajowej nr 10 nie zostanie oddana do użytku w tym roku. Budowa się wydłuży. Dokłada data zakończenia inwestycji jest obecnie konsultowana z wykonawcą. 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad analizuje obecnie wniosek wykonawcy o wydłużenie terminu zakończenia inwestycji. Wśród powodów opóźnienia są między innymi dwie główne przyczyny: niesprzyjająca pracom budowlanym aura w ubiegłym roku i na początku obecnego oraz opóźnienia w dostawie kruszyw na plac budowy.

Wiadomo, że w trakcie realizacji inwestycji firma Energopol Szczecin S.A. stanęła także przed innego rodzaju wyzwaniami, które wpłynęły na czas realizacji przedsięwzięcia, w tym związanymi z technologią budowy jednej z estakad biegnących po łuku, w trudnym geologicznie terenie. Z wyzwaniem tym – o czym informowaliśmy przed paroma miesiącami, poradził sobie dzięki własnej kadrze inżynierskiej i zastosowaniu unikatowych rozwiązań.

M. Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA nie udzielił nam informacji na temat nowego terminu zakończenia budowy. Wiadomo natomiast, że nastąpi to w pierwszej połowie 2019 roku.

Budowa obwodnicy Wałcza, która będzie w przyszłości fragmentem ekspresowej S10, rozpoczęła się na dobre na początku 2016 roku. Obwodnica będzie drogą ekspresową, dwujezdniową, o długości niemal 18 km. Ominie Wałcz od północnego wschodu. Na trasie powstaną cztery węzły.
W ciągu tej drogi zaplanowano budowę dwóch estakad. Okazało się, że warunki gruntowe w miejscu jednej z nich są wyjątkowo niekorzystne. Nieopodal znajduje się jezioro, a obok torfowiska sięgające miejscami 20 metrów głębokości. Była to geologiczna niespodzianka, nieuwzględniona w przygotowanej dokumentacji. Przeprowadzone wcześniej badania geologiczne w pasie drogowym nie zapowiadały aż takich problemów w trakcie realizacji inwestycji.

Dla Wałcza budowana obwodnica to „droga życia”. Obecnie miasto dosłownie zatkane jest przez ruch tranzytowy. Każdej doby przez Wałcz przejeżdża średnio ponad 15 tys. pojazdów, w tym ponad 2,6 tys. samochodów ciężarowych.

Latem – według danych GDDKiA – natężenie ruchu na tym fragmencie drogi krajowej nr 10 wzrasta nawet do 30 tys. pojazdów na dobę. ©℗

R.K. Ciepliński

Fot. Archiwum

Na zdjęciu: Zaawansowanie prac na budowanej obwodnicy Wałcza wynosi ok. 70 procent. Na zdjęciu: powstający wiadukt na wschodnim odcinku obwodnicy

Komentarze

MB
S5 z gniezna do bydzi już w 2019!!! Wstyd!!! Wielka banda!!!
2018-11-11 19:58:46
lolo
a krzywousty tak się chwalił jak to pis buduje w rok tyle co powiaki przez lata ha ha ha ha
2018-09-30 18:30:10
I co dalej?
Jak można ufać firmie, która nie wykożystuje idealnych warunków pogodowych? Gdzie praca na trzy zmiany? Brak ludzi do pracy? To płaćcie uczciwie. Uciekli nawet ukraińcy? Proszę, nieszczęśliwi. Zlikwidować Energopol. Wiedzieli od początku, że nie skończą w terminie. Zwykli przekręciarze.
2018-08-21 22:33:04
Zdzisław Orłowski
Zęby cierpną, jak się czyta to malkontenctwo, narzekania i agresywne pretensje! Zatrudnij się taki jeden w drogownictwie i popracuj tam trochę, a potem oceniaj! Poślizgi terminów w zakończeniu dużych inwestycji, zwłaszcza drogowych, to taka światowa, niestety, norma, a dużo rzadziej zdarza się, że termin zostaje dotrzymany, no i kosztorys również. Moim zdaniem ta obwodnica, cały ciąg tej trasy krajowej 10 wymaga jeszcze jednego uzupełnienia, jakim będzie wiadukt nad torami kolejowymi w miejscowości Stara Łubianka, krótko przed Piłą. Podobny wiadukt powstał lata temu w samej Pile i dzisiaj nikt tam chyba nie wyobraża sobie, że na trasie do Poznania przez miasto tego wiaduktu mogłoby nie być - przejazd każdego pociągu paraliżowałby ruch w mieście, co działo się już w latach 60. Teraz ta sama sytuacja tworzy się na tej trasie drogi przelotowej na krótkim stosunkowo jej odcinku parokrotnie, bo albo kolejowe szlabany, albo światła na skrzyżowaniach.
2018-07-23 12:32:26
Wałczanin
O obwodnicy w Wałczu zaczęto mówić już o ile dobrze pamiętam w 1936 lub 1932 roku. Jak dobrze pójdzie będziemy niedługo obchodzili 100 lecie budowy, może energopol ma plany oddania jej w setną rocznicę postanowienia jej budowy. A i rekord Guinnessa długości czasu budowy zapewniony. Ciekawe co na to GDDKiA.
2018-06-12 19:03:05
Kosa
To ten trup firmy jeszcze udaje, że istnieje?
2018-06-12 08:57:33
Czyt
Energopol - nie mam więcej pytań. Oni chyba nigdy nic nie zbudowali w terminie.
2018-06-11 20:13:56
???
Ta pseudo firma budowalana kiedkolwiek i gdziekolwiek cokolwiek zrobiła dobrze i na czas? w Szczecinie niszczy miasto juz od lat, ZDELEGALIZOWAC !!!
2018-06-11 17:37:04
motto
"nigdy i nic nie zbudowaliśmy w terminie i zgodnie z pierwotnym kosztorysem"
2018-06-11 16:38:21
Droga śmierci
Każdy pretekst jest dobry,nawet te skrajnie absurdalne jak pogoda czy brak materiałów na czas.To że ta budowa się ślimaczy widać gołym okiem przez każdego kto tam podróżuje.Z góry można było przewidzieć,że na tej budowie nie dzieje się dobrze.Teraz wykonawca wszem i wobec oświadcza publicznie,że ta inwestycja go przerasta i nie odda na czas.W sumie niczego to nie zmienia bo niewielki odcinek obwodnicy Wałcza,bezpieczną drogą "10" nie czyni.Jak była drogą śmierci tak nią pozostanie na długie kolejne dziesięciolecia bo dalej na Bydgoszcz nic się nie dzieje.
2018-06-11 14:42:02
kiedy S10
"która będzie w przyszłości fragmentem ekspresowej S10" - ale się zagalopowali
2018-06-11 13:27:11
O matko!
Skoro z wyzwaniem pt. "budowa jednej z estakad biegnących po łuku, w trudnym geologicznie terenie" Energopol poradził sobie "dzięki własnej kadrze inżynierskiej i zastosowaniu unikatowych rozwiązań" to pewne jest, że ta estakada nie będzie trwałą budowlą podobnie jak torowisko na Basen Górniczy i dalej na prawobrzeże. Ta firma to jakaś kpina: budują byle jak, nawet jak ich oferta jest odrzucana to odwołują się gdzie tylko mogą, a na koniec odwalają popelinę.
2018-06-11 13:11:49
jaki rząd, taka budowa dróg
.
2018-06-11 12:56:42
Quszcz
Energopol.... nie mieli czasu dokończyć Wałcza bo składali dokumentacje do nowych przetargów. Pomyliło się w kalendarzach...
2018-06-11 12:54:40
Ale gdzie indziej
nie jest lepiej. Na południu S3 też leży w nie jednym miejscu, a miało być tak pięknie przed wakacjami 2018 co najmniej do Legnicy.
2018-06-11 12:26:22
rr
pierwszy termin do oddania zakładał czerwiec 2018, drugi grudzień 2018, teraz pewnie kolejne pół roku opóźnienia. Czy firma Energopol Szczecin S.A. miała kiedykolwiek oddanie dużej inwestycji w terminie z przetargu?
2018-06-11 11:53:46
JM
Wszystkich 3 ludzi przesunęli na odcinek S3/6 :) i nie ma komu robić, Tam też przez 3 miesiące plac budowy stał pusty, a teraz opóźnienia. No i kicha. Zimy praktycznie nie było, wykonawcy przeszkadzała pogoda na początku roku, chyba było za ciepło.
2018-06-11 11:41:48
Energopol i wszystko jasne
A6 też nie oddadzą. Kładki w Szczecinie robili 2 lata. Masakra
2018-06-11 11:38:37

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Kawa w roli głównej
Jesień w Szczecinie
Marsz Niepodległości 2018
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy miejski sylwester w Szczecinie powinien odbywać się bez pokazu fajerwerków?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy