Wtorek, 07 października 2025 r. 
REKLAMA

Obwodnica Mierzyna, przedłużona linia tramwajowa, Most Kłodny. Te inwestycje mają zmienić Szczecin

Data publikacji: 07 października 2025 r. 15:37
Ostatnia aktualizacja: 07 października 2025 r. 15:37
Obwodnica Mierzyna, przedłużona linia tramwajowa, Most Kłodny. Te inwestycje mają zmienić Szczecin
We wtorek radni debatowali nad ważnymi projektami infrastrukturalnymi.   

Nad obwodnicą Mierzyna, przedłużeniem linii tramwajowej poza Centrum Handlowe "Ster" oraz Mostem Kłodnym, czyli realizowanymi i dopiero planowanymi inwestycjami istotnymi dla rozwoju Szczecina, we wtorek pochylili się radni miasta. Zmiany w infrastrukturze omawiano na wspólnym posiedzeniu miejskich komisji.

Obwodnica Mierzyna ma odciążyć ruch tranzytowy przez Mierzyn, a co za tym idzie - zwiększyć bezpieczeństwo na drogach w tej części miasta. Zapewni również dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Łukasz Lendner, dyrektor regionalnego oddziału GDDKiA, przypomniał, że przetarg ogłoszono w maju tego roku. Aktualny etap to badanie ofert. W postępowaniu wzięło udział 10 wykonawców, a zadeklarowane kwoty wynoszą od 139,9 do 227,2 mln zł.

Najlepsza propozycja ma zostać wybrana na przełomie października i listopada. Podpisanie umowy zaplanowano na połowę grudnia tego roku. Zakończenie budowy obwodnicy z łącznikiem do DK 10 to 2028 rok. Zakończenie budowy obejścia Szczecina – drugi kwartał 2029 roku.

Podczas posiedzenia okazało się, że na dobre wraca temat tramwaju w stronę Mierzyna. Ale w innej formie niż ta, która była planowana w poprzednich wersjach tego pomysłu. 

- Tramwaj ma ruszyć z ronda Gierosa, jechać ulicą Ku Słońcu, mijać pętlę na ulicy Kwiatowej, pojechać do obszaru, który teraz jest przeznaczony na pętlę, a potem przebić się przez jezdnię ulicy Ku Słońcu w kierunku tyłów Centrum Handlowego "Ster". Tam jest firma "Metro", skrzyżowanie ulic generała Maczka i Polskich Marynarzy. Tam będzie specjalna pętla dla tramwaju dwukierunkowego - informował Michał Przepiera. - Klasyczna pętla pojawi się w tym na obszarze wysokości Mierzyna. Pętla Kwiatowa zostaje. Ciekawostka: tramwaj wzdłuż ul. Ku Słońcu będzie mógł jechać w dwóch kierunkach, w kierunku centrum handlowego i od centrum handlowego, i nie będzie musiał wjeżdżać na pętlę Kwiatowa. 

Główne zmiany w stosunku do poprzedniego projektu to przedłużenie linii nie do samego "Steru", ale także za to centrum, do krańcówki "Maczka" - oraz przesunięcie osi linii tramwajowej, które pozwoli na zachowanie większej ilości drzew na ul. Ku Słońcu. Trzeba będzie wybudować prawie 2 km nowych torów.©℗ 

Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 8.10.2025 r.

 Alan Sasinowski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@OPTYMIŚCI
2025-10-07 17:04:19
Miasto wykorzystało opcje na kolejne osiem Moderusów Gamma wiec będzie ich 12. Przedmiotowa linia jak powstanie to za 5 lat wiec do tego czasu miasto (chyba) coś kupi dwukierunkowego.
Ktoś
2025-10-07 16:56:15
A gdzie inwestycje w innej części miasta niż mierzyn?kiedy tramwaj na Mieszka 1?
Obwodnica śródmiejsk
2025-10-07 16:53:41
A temat obwodnicy śródmiejskiej poszedł w zapomnienie ?
Bardzo dobrze
2025-10-07 16:44:19
Budować jak najszybciej.
Andrzej
2025-10-07 16:42:09
Kiedy tramwaj na 26 kwietnia
OPTYMIŚCI
2025-10-07 16:27:41
Skąd tramwaje dwukierunkowe? Te sześć byle jakich Moderusów i cztery Gamy to za mało.
ccc
2025-10-07 16:22:41
A co z budową stadionu " Świt" bo mówi się że radni PO chcą inwestycję uśmiercić. Taki mają stosunek do Golecina i Gocławia , całej północy Szczecina i ich mieszkańców. Zawsze mieli ich w czterech literach.
Mirek
2025-10-07 16:19:45
Aż żal to czytać. Biedaki do potęgi drugiej. Kiedy te wybory ?
kanarek
2025-10-07 16:05:47
Słowik to niech się już lepiej w żadnym temacie nie wypowiada. Ten szkodnik czego się nie dotknie, to zepsuje.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA