W najbliższy weekend miną dokładnie trzy lata realizacji tego węzła drogowego w Podjuchach na styku ulic Floriana Krygiera z ul. Granitową, który miał być gotowy już pod koniec sierpnia 2020 roku. Mamy koniec maja i to wciąż jeszcze nie finał.
Po porannym szczycie komunikacyjnym w piątek (27 maja), tj. najprawdopodobniej w godz. 9-10 po raz pierwszy kierowcy pojadą z Podjuch w kierunku Pomorzan i dalej Gumieniec ul. Floriana Krygiera nowym mostem zbudowanym nad Regalicą między mostem Gryfitów i mostem kolejowym. Na początek ruch odbywać się ma po nim jednym pasem. A od soboty zniknie tymczasowe rondo przy dojeździe do ul. Granitowej. W weekend ma też zacząć działać w tym rejonie sygnalizacja świetlna wraz z wprowadzeniem już stałej organizacji ruchu.
- W piątek 27 maja po porannym szczycie komunikacyjnym rozpoczną się prace przy wykonywaniu najazdów oraz warstwy ścieralnej na Moście Gryfitów. Prace będą prowadzone przy zachowaniu ruchu. Ruch w kierunku wyjazdowym z miasta będzie się odbywał po Moście Gryfitów jednym pasem, natomiast ruch w stronę centrum Szczecina po nowo wybudowanym moście, również jednym pasem. Prace związane z wykonywaniem nawierzchni oraz najazdów potrwają kilka dni - zapowiada Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Z kolei w sobotę (28 maja) około godz. 9 rano zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Floriana Krygiera i Granitowej. Przestanie funkcjonować do tej pory wytyczone skrzyżowanie z ruchem okrężnym, wprowadzone w ramach tymczasowej organizacji ruchu na czas robót budowlanych. Włączony zostanie również program świateł żółtych migających na sygnalizatorach wraz z wprowadzeniem docelowej organizacji ruchu, w tym oznakowania pionowego i poziomego zarówno wlotów podporządkowanych, jak i na relacjach głównych. W niedzielę cały nowy system sterowania sygnalizacją świetlną na tym węźle przejdzie chrzest bojowy, kiedy to po godz. 9 ma zacząć działać już w pełnym zakresie kolorów.
- Wprowadzenie stałej organizacji ruchu i puszczenie ruchu nowym mostem nie oznacza zakończenia robót budowlanych - zaznacza P. Zieliński. Wykonawca realizuje ostatnie prace porządkowe i wykończeniowe.
ENERGOPOL, w porównaniu z tymi "firmami rowerowymi" dwu szwagrów PiSzielczych, był asem ! To co te "firmy"
PiSdzielcze "robią" w Podjuchach to żabi rechot na skalę Europy! Dwa lata po terminie i końca nie widać! 22 mln przekroczenia sumy umownej!!! Kto za trym stoi ? Chyba sam kaczor a może jego "zdolny" wicepremier d/s gospodarki-SASIN? Ech, kacza PRLka , jedyna taka w UE !!!
@PRETENSJE do PiSu.
2022-05-28 10:38:01
Pretensje do PiS a co? Przecież to nie PiS ale UE daje pieniądze, na wszystko i teraz nagle nie dają bo? Chcą zagłodzić Polskę?
,Pretensje do PIS,
2022-05-28 09:56:18
PIS odpowiada za wiele złych rzeczy . Ale za ten projekt i wykonanie ronda i mostu to akurat PIS nie odpowiada. Wydano ponad 120 mln , żeby było tak jak było.To zwężenie do jednego pasa na wiadukcie kolejowym pomiędzy nowym mostem a nowym rondem to przejaw bezmyślności czy wręcz głupoty. Nowa iwestycja i zwężenie z dwóch pasów przy zjeżdzie z ronda do jednego pasa , aby potem na moście znów były dwa pasy. Efekt będzie taki , że ,, przepustowość ,, będzie taka jaka była przed tą budową.
PRETENSJE do PiSu.
2022-05-27 16:36:04
Wszyscy mądralińscy: PRETENSJE do PiSu. To PiS rozdaje nasze pieniądze. PiS zabrał pieniądze samorządom i nie ma na drogi takie jakie sobie wymarzyliście.
Rodi
2022-05-27 13:34:11
Nowy most i juz korki na jeden km . Szczecin to miasto ktore wydało najwiecej kasy w Polsce na modernizację drogowych wezlow Łękno, Granitowa czy Kijewo a efekt zerowy a nawet gorszy niz przed przebudowa. Bo korki i utrudnienia jak byly to pozostały. Np odcinek Podjuchy s3 do ul Krygiera musza byc dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku a na a6 w, Kijewo dwie jezdnie po trzy pasy plus podwojny zjazd i wjazd
.,.
2022-05-27 09:27:39
Kiedy przetarg na budowę estakady panie prezydencie? Serio pytam.
Vivat Piotrek!!
2022-05-27 09:17:42
Czy to nie jest kolejna inwestycja cudownie nadzorowana przez miasto i spółkę inwestycje miejskie ?!! To kolejny syf i skandal, może w końcu CBA ich rozliczy,!! Jaki sens miała ta inwestycja, ? Robi się na raty i to przez lata. Nikt za nic nie odpowiada, a kasa leci! Obok mamy najbardziej debilne rozwiązanie komunikacyjne ostatniego czasu - wezel granitowa.!!! Powinni ich pozamykac i obciążyć kosztami. Kto to ogarnia.? Nikt! Dno i syf- tak po szczecinsku....
ekspert
2022-05-27 08:14:55
bezmyślna inwestycja, urzędnicy powinni zostać zwolnieni z roboty za tak idiotycznie wykonaną przebudowę. 1. zwężenie pomiędzy nowym węzłem a nowym wiaduktem... po co tak to zostawione?! za 30 lat poszerzenie? 2. nawierzchnia asfaltowa na starszym moście się sypie, nie można było jej wymienić w ramach przebudowy? 3. gdzie ta droga się kończy? nie można było pociągnąć do ronda przy autostradzie?! to jest SKANDAL PANIE KRZYSTEK!
Zwrotnicowy
2022-05-27 01:25:42
Mamy za to nadzieję jako mieszkańcy, że ten wykonawca nie uzyska dobrych referencji do następnego przetargu od miasta za to beznadziejne wykonawstwo!
Trzeba patrzeć urzędnikom na ręce, aby ich nie świerzbiło do takich niecnych czynów.
Czemu wykonawca torowej rewolucji może wszystkie roboty kończyć na czas? Bo szanuje miasto i jego mieszkańców, wiedząc już, ze może liczyć na kolejne roboty w mieście, jeśli poprzednie robi na czas i bez komplikacji w przejazdach. Takich warto nagradzać zawsze.
Karne punkty w pracy
2022-05-27 01:18:49
Za wszelkie opóźnienia w wykonaniu poprzednich robót zleconych w przetargach powinny być karne punkty ujemne podczas oceny oferty. Wtedy taki wykonawca płaciłby za pracę także nocą swoim robotnikom, aby tylko zdążyć ze wszystkim i oddać teren budowy przed końcem roboty, na którą podpisał umowę w przetargu, bo wiedziałby, że kolejnej roboty już nie będzie dłuuugo jak mu dołożą karnego jeża w kolejnym przetargu!
Chłop z bazaru
2022-05-27 01:12:34
Czy ktoś może przypomnieć ile wynosiła druga najtansza oferta w prztergu na tą inwestycję, bo moze się okazać, że była tańsza niż obecna końcowa wypłata dla wykonawcy, zatem to co miasto oszczędziło w przetargu, teraz wydało dwu-krotnie płacąc za wydłużenie czasu robót także dwu-krotnie.
Czy się opłacało? Tanie nie znaczy dobre dla 400-tys. miasta. Wystarczyło wziąć solidniejszego wykonawce, zapłacić więcej na początku i już dawno korzystać z ronda w kierunku autostrady, aby udrożnić centrum.
Slawa herojom z PiS
2022-05-26 20:48:03
Jak Orlen podniesie ceny paliwa na 30 zeta za litr problem korków się rozwiąże.
Żenada
2022-05-26 20:29:39
Co zmieni ten wiadukt w sensie płynności przejazdu skoro przed i za wiaduktem jest tylko i wyłącznie jeden pas ruchu ? To niby rondo to jest najgorsza koncepcja komunikacyjna jaką można było wymyśleć.Tam powinien być wiadukt i dwa niezależne kanały przepływu ruchu
Robert
2022-05-26 20:19:47
To najbardziej bezsensowna inwestycja miejska ostatnich lat. Jadąc od strony dziewoklicza mija się wąski wiadukt nad torami, następnie jezdnia poszerza się do 2 pasów, żeby za mostem znów się zwęzić, bo znów jest wąski wiadukt. Na domiar złego na tym zwężeniu postawiono niezbędny akurat tu przystanek. Później znów jezdnia się poszerza do odpowiedniej liczby pasów, przechodzi przez rondo, żeby znów zwęzić się do wąskiej krętej drogi i wpaść w dziurawy stary odcinek pod górę. Debilizm to mało!
wesoły romek
2022-05-26 20:16:02
Jak w przyszłym tygodniu okaże się ( a na pewno się okaże ) , że korki w stronę ronda z Podjuch sięgają pętli autobusowej , w drugą stronę korki ze Zdroii sięgają ronda w Zdrojach , a korki ze zjazdu z autostrady sięgają Panoramy , - to ci co odpowiadają za tą budowę ( władze miasta ) powinni zapłacić te ponad 120 mln z własnych kieszeni. Tym bardziej , że wielu ostrzegało , że ten projekt nic nie zmieni w zakresie polepszenia ruchu w tym miejscu.
bryndza
2022-05-26 20:09:03
Inwestycja w tym kształcie zupełnie chybiona. Rozwiązanie z końca XIX. Potrzebna tu estakada, dwa szerokie wiadukty kolejowe, to tak na początek. Korki od ronda w Zdrojach do Granitowej nie znikną. Na dodatek w takcie prac zniszczono nawierzchnię na dostępnym moście i trzeba to szybko poprawić. Nie ma czym się chwalić.
mmm
2022-05-26 19:56:19
,, super projekt i jeszcze lepsze wykonanie ,, - miało być 15 miesięcy jest 36 i dalej do końca ciągle jeszcze sporo brakuje . Miało być 104 miliony , jest 20 mln więcej . Jak widać im dłużej się na budowie nic nie robiło , albo udawało ,że się cokolwiek robiło tym więcej się zarabiało , - niewątpliwie menadżerowie Roverpolu zasłużyli na premie od swoich szefów. No i na koniec , jest nowe rondo , nowy most , i po środku kierując się w stronę Dziewoklicza zwężenie do jednego pasa.
Dar
2022-05-26 19:55:47
Jeżdżę codziennie na trasie Prawobrzeże - Gryfino.
Przejazd przez Niemcy niedostępny - remont drogi. Przejazd przez rondo Granitowa - utrudniony. Przejazd przez węzeł Kijewo - utrudniony. Przejazd przez Stare Czarnowo - utrudniony (prace pomiędzy Gryfinem a Wełtyniem).
Podróż zajmuje średnio 1,5h, normalnie 0,5h.
Teraz jeszcze zatkany przejazd z Prawobrzeża do centrum.
Pozdrawiam koordynatorów remontów drogowych
Kierowca
2022-05-26 19:47:45
Dzisiaj przejazd przez rondo zajmował niemal godzinę czasu.Ciekawe co będzie od poniedziałku
Ciekawe
2022-05-26 19:46:28
Czy ktoś zrobił i zrobi analizę ruchu przed i po oddaniu inwestycji tak by można było ocenić zasadność wydania 123 mln zł... W mojej ocenie to zmarnowane pieniądze a inwestycja nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego tego fragmentu miasta. Jedynie przyspieszy się przejazd do autostrady ale jak już teraz widać wystarczy wypadek na gdańskiej by kierowcy próbujący przez a6 ominąć korek przenieśli go do Podjuch gdzie regularnie korki zaczynają się już na wysokości Panoramy.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.