Nowy kontrakt z ZUE na remont i przebudowę torowisk w Szczecinie
Nowy kontrakt z ZUE na remont i przebudowę torowisk w Szczecinie
Data publikacji: 11 grudnia 2020 r. 15:13
Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2021 r. 19:43
Fot. Mirosław Winconek
Z początkiem stycznia 2021 roku, czyli za kilka tygodni, powinna ruszyć kolejna z odsłon komunikacyjnej rewolucji na szczecińskich torowiskach. Po węzłach u zbiegu ulic kard. Stefana Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie oraz przy pl. Szarych Szeregów, nadchodzi czas przebudów tras tramwajów od Niebuszewa do placów Rodła i Żołnierza Polskiego. W piątek została podpisana umowa z ZUE S.A. z Krakowa na to zadanie.
To będzie największa z dotychczasowych inwestycji w sieć tramwajową w Szczecinie z dofinansowaniem z funduszy Unii Europejskiej, jakie są do wykorzystania w obecnej siedmioletniej perspektywie budżetowej. Dość powiedzieć, że oznaczać będzie stopniowo i regularnie ingerencję w infrastrukturę na przebiegu i styku połączeń, zapewnianych na co dzień w mieście w sumie przez siedem z dwunastu stałych linii. Realizacja przedsięwzięcia etapami potrwa dwa lata.
Remonty i przebudowy torowisk tramwajowych w Szczecinie
Obejmie on zakresem torowiska i część jezdni z chodnikami począwszy od dawnego dworca Niebuszewo przy ul. Elizy Orzeszkowej przez ulice Adama Asnyka, rondo Sybiraków do ronda Jerzego Giedroycia, w al. Wyzwolenia, place Rodła i Żołnierza Polskiego aż do al. Niepodległości. Wymieniony zostanie też i rozbudowany układ torów między aleją marszałka Józefa Piłsudskiego, odcinkiem ul. Jana Matejki przez pl. Żołnierza Polskiego, gdzie przy nim zbiegają się aleje Niepodległości i Wyzwolenia. Łącznie ok. 8 034 m toru pojedynczego.
Budżet jest prawie czterokrotnie większy od obu zadań w węzłach przy pl. Szarych Szeregów i u zbiegu ulic Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie, do których zatrudniona została spółka z Krakowa. Przekracza nawet wydatek związany z budową pierwszego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeże od Basenu Górniczego do pętli Turkusowa (na tę wydano 165 mln zł). To zarazem kolejna z inwestycji komunikacyjnych zlecana spółce z Krakowa na przestrzeni minionych lat.
Roboty na szczecińskich torowiskach etapami
Tramwaje Szczecińskie, które przetarg ogłosiły w lutym tego roku, kalkulowały wydatek na poziomie 185 mln zł. Tymczasem ZUE SA wyceniło swoją pracę na niespełna 174,5 mln zł. Pozostałe dwie oferty były droższe: poznański TORPOL SA zaoferował usługi za ponad 186,5 mln zł, a Budimex SA wycenił je na prawie 209 mln zł.
Idiotyczny pomysł. Zniszczenie zieleni do zera (nie podarowali nawet krzaczkom), usytuowanie ścieżek rowerowych przy jezdni co zrobi z nich kolejny pas ruchu a z rowerzystów/stek samobójców. Gigantomania, głupota i bezsens. Poza tym potrwa to z 10 lat!
Olo
2020-12-24 12:39:26
Jezu to bardzo proste bo za 3 do 5 lat ktoś stwierdzi że jednak potrzeba 2 pasów i znowu się zrobi remont kasa pójdzie i każdy będzie happy. Pamietajcie ludki tam gdzie pieniądze tam nie ma przypadków i wszystko jest celowo robione żeby potem można to było dalej robić i robić i robić. Pozdrawiam firmę strabag która co roku na wiosny lodów ta sama dziure łata. Tak należy robić
Nigdy wiecej PESA
2020-12-12 16:25:04
Moderus Gamma
@nxx
2020-12-12 15:25:20
Myślę że trafiłeś w 100%. Mimo że wychowałem się "z KM" (tak 35 - 40 lat temu) to obecnie jest ona dla mnie ogromną stratą czasu. Ale jak napisałe(a)ś taki singiel co ma jeszcze pod nos od rodziców postawione nie zrozumie. Na ograniczenia intelektualne nie mamy wpływu, a najgorsze że dołącza do nich "predzio" miasta.
@swingi
2020-12-12 11:28:11
Swiingów jest 28 z czego codziennie 7 do 9 z nich nie wyjeżdża na linie.
wizja
2020-12-12 10:46:44
Nareście !!! fotografia zamieszczona do artykułu dobrze pokazuje wystrój naszych budynków ,brawo dla wizerunkowych naszego miasta .
wzualizacja
2020-12-12 10:23:26
Na każdej wizualizacji prezentowane są tylko "Swingi". Ne ma ich tak wiele (chyba 36) . Jak wyremontują te torowiska, to przydałoby się by było ich więcej. Oby miasto nie zakupiło tych pseudo niskopodwoziowych składaków - są głośne i trzęsie w nich jakby po kartoflisku jeździły. lepszy komfort jest w "Tatrach", chociaż są starsze.
auto
2020-12-12 10:21:33
Od Pl.Żołnierza do Manhattanu to centrum i słusznie jeden pas ruchu ,ruch spowolniony ,,wyścigi możesz " Pięknie"urządzać sobie na poligonie.
Gryfita
2020-12-12 10:13:54
Będzie ciężko, będą korki. Ale trzeba się przemeczyc żeby później było lepiej.
nxx
2020-12-12 09:45:18
jak widać z tonu komentarzy ten :) to jakiś bezdzietny singiel siedzący w kawalerce w centrum na pracy zdalnej
:)
2020-12-12 08:52:32
Przed remontami Wyszyńskiego, pętli Głębokie czy pl.Szarych Szeregów też autkowa rasa panów lamentowała jak łoni przejadą! .ŚW.PRZEPUSTOWOŚĆ !!! będą musieli jechać wolniej te kilkaset metrów i na jednym pasie . A żadnych problemów nie było ! ,JAK ŻYĆ !!!!
Miś II
2020-12-12 08:36:20
Władze pod przykrywką modernizacji torowisk zwężają arterię drogową do 2 pasów ruchu !!! Kolejny przykład obłędu komunikacyjnego w małym mieście mającym ok 400 tys mieszkańców . Takie decyzje i realizacje mają miejsce na Świecie w centrach miastach od 2 mln do 5 mln i to nie wszystkich - patrz Nowy Jork !
mc
2020-12-11 23:40:39
A Kolumba juź nieprzejezdna. Normalnie można tam kręcić filmy katastroficzne albo takie po końcu 3wojnyświatowej
:)
2020-12-11 16:25:44
@modernizacja- do remontu Mickiewicza zabrakło kilkaset tyś zł, do kwoty w przetargu bo miasto rozdawało za darmo lub za 1zł grunty miejskie dla pewnego zwiazku wyznaniowego ,to teraz sobie jezdzic po makaronowych torach 30 letnia tatra,.A wiadomosc powyzej bardzo cieszy , najwyzsza pora, a jak komus nie pasuje remont,budowa to na wies niech sie wyprowadzi ,posiadanie samochodu tez nie jest nakazem
Modernizacja
2020-12-11 15:31:24
A co z innymi liniami np w kierunku ul Mickiewicza czy budowa nowych linii tramwajowych lub wydluzenie obecnych jest taka obecnie możliwość finansowa to nalezy rozsądnie z glowa ja wykorzystac
Pięknie !
2020-12-11 15:27:11
Armagedon komunikacyjny na Niebuszewie za 3, 2, 1, 0...
Jak trzeba być głupim, żeby budować jeden pas ruchu od Odzieżowej do Manhattanu...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.