piątek, 10 kwietnia 2020.
Strona główna > Wiadomości > Nowy Cłowy zabetonowany

Nowy Cłowy zabetonowany

Nowy Cłowy zabetonowany
Data publikacji: 2017-07-03 14:18
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:44
Wywietleń: 1353 273563

Roboty drogowe przy budowie nowego mostu Cłowego nad Regalicą w Szczecinie wkraczają w finałową fazę. Dokładnie za cztery tygodnie - według niezmiennych zapowiedzi, jakie płyną z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, zlecającego inwestycję - przeprawa z Międzyodrza do Dąbia powinna być oddana do użytku. 

- Prace prowadzone są zgodnie z założonym wcześniej harmonogramem i nie ma w każdym razie jak dotąd sygnałów ze strony wykonawcy, by zakładany termin przywrócenia ruchu był w jakikolwiek sposób zagrożony - powtarza Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM.

W ubiegłym tygodniu ekipy budowlane z konsorcjum firm Vistal Gdynia SA i Vistal Infrastructure sp. z o.o., wykonawcy inwestycji, rozpoczęły betonowanie płyty pomostu, czyli końcowy etap zespolenia za pomocą sworzni konstrukcji stalowej z betonową. Jednocześnie trwał zasypywanie obu przyczółków, dzięki czemu od tego tygodnia mogą ruszyć też prace bitumiczne na moście i dojazdach. Po robotach nawierzchniowych przy jezdni na przeprawie zamontowane będą nowe bariery energochłonne i balustrady.

- Jeśli chodzi o dojazdy do mostu Cłowego, to w ramach bieżącego utrzymania Strabag odświeży rejon skrzyżowania ulic Przestrzennej i Eskadrowej (roboty w tym rejonie właśnie trwają - od red.). Natomiast po stronie zachodniej, czyli na odcinku ul. Gdańskiej na przeciwległym brzegu dojazd jest w dobrym stanie i nie będzie wymagał podobnych robót, poza oczywiście odczyszczeniem go, czyli do stanu sprzed zamknięcia, bo służył jako droga dojazdowa dla sprzętu i ciężarówek jako część placu budowy - wyjaśnia Sz. Wasilewski.

Przypomnijmy, że nowy Most Cłowy to 822 tony nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego, ponad 34 tys. sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem i 2400 metrów sześciennych betonu. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór.

Według zapewnień ZDiTM, nowa przeprawa ma być przekazana do użytku z końcem lipca 2017 roku. Mimo że według umowy, jak i tablicy informacyjnej przy placu budowy jako termin realizacji podawany jest wrzesień tego roku. Zgodnie z zapisem w kontrakcie na roboty z konsorcjum Vistal Gdynia SA i Vistal Infrastructure sp. z o.o., koszt budowy nowego mostu w miejscu starego, który trzeba było rozebrać po awarii wiosną 2016 r. i nie nadawał się do dalszej eksploatacji, to blisko 18,7 mln zł.

Mirosław Winconek

Na zdjęciach: Nowy most Cłowy nad Regalicą z gotową wylewką betonową pod jezdnię i roboty na przyczółkach.

Fot. Mirosław Winconek

Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany Nowy Cłowy zabetonowany

Komentarze

jan
kamera chyba dla nocnej zmiany,bo jakoś w dzień nie chce działać.
2017-07-04 09:59:17

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Wiadomości Szczecin

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Filmy

#zostań w domu z "Kurierem Szczecińskim"

Z dostawą do domu

Sonda

Czy zakaz wstępu do lasów pomaga zwalczać epidemię koronawirusa?

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie