Odbiór przesyłek bez pokwitowania, telefon do kuriera oraz zachowanie bezpiecznej odległości w placówkach pocztowych – to tylko niektóre z nowych rozwiązań wprowadzonych przez Pocztę Polską w związku z obowiązującym stanem zagrożenia epidemicznego. Procedury zapewniają bezkontaktowe usługi. Są też znacznie uproszczone.
Nowe procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom. W związku z tym, oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi poczty dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.
W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, wówczas przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i się dowiedzieć, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIK- iem.
Od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa. Klienci ustawiają się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności.
Więcej informacji można uzyskać od konsultantów Poczty Polskiej: infolinia - 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora) (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora). Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8–20, lub email: kontakt@poczta-polska.pl. Na stronie www.poczta-polska.pl w jednym miejscu dostępne są wszystkie informacje dotyczące usług i nowych procedur wprowadzonych w związku z obowiązującym stanem epidemii. (ip)
Fot. PP
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Wicia28
2020-03-26 19:42:54
Moim zdaniem narażeni są wszyscy. Rozwiązania PP są bez sensu. 4 ostanie cyfry dowodu kto je dojrzy na odległość bez lupy. Płatność kartą totalna porażka. Może kurierzy mają terminale ale listonosze wiejscy niestety nie i znowu problem. A tak naprawdę to można się wstrzymać od zamawiania paczek i nie narażać siebie i innych. Wszelkie urzędy się pozamykały ale listy polecone ślą. Następna porażka.
Były pracownik PP
2020-03-24 21:54:16
I po jaki h... zlikwidiwali te szyby? Pracowałam tam 3 lata, nie pracuje już prawie 6 i nic się nie zmieniło. Jak nie szanowano pracownika tak nadal nie szanują.
On
2020-03-24 15:57:39
Nie no jak to czytam to bierze mnie na wymioty. Jakie to bezpieczne doreczanie chodzby z odleglosci. Zamknac w pi.... ta poczte
Bert
2020-03-24 15:30:42
Panie w okienkach pocztowych są za szybami . Brawa należą się pracownikom kas w biedronkach itp ...
Dwzynfekcja
2020-03-24 06:55:32
Nie ma środków do dezynfekcji dla pracowników a gdzie są dla klientów przecież to koronaparty pracownicy boją się o siebie i o swoje rodziny pracownicy nie chcą wydłużenia godzin pracy urzędów bo to będzie kosztem pracowników i zdrowia klientów
Koszmar
2020-03-24 05:44:13
Kolejki były zawsze ale teraz są coraz dłuższe i jeszcze chcą rozszerzyć godziny pracy dla klientow do godziny 16 teraz pracownik bedzie robił 9 lub 10 godzin dziennie
Gosia
2020-03-23 22:14:03
Poczta Polska nie dba o pracowników swoich A zwłaszcza pań które narażone są na obsługę przy okienku . Bark rękawiczek i płynów dezynfekcyjnych . Panie narażają się na zakażenie szacunek .... nie przestraszyły się nadal Nas obsługują. Powinny być docenione ....
TM
2020-03-23 20:28:09
Sprostowanie.
1.Poczta Polska podnajmuje firmy do rozwożenia paczek i płaci za dostarczoną przesyłkę, więc nie jest prawdą że kurier patrzy tylko wrzucić awizo.
2.Kurier nie ma obowiązku dzwonić do adresata z jaką kolwiek informacją dotyczącą przesyłek-jezeli to robi to tylko grzecznościowo - nie po to adresat otrzymuje informację SMS.
Wiele by pisać o klientach tak samo jak wiele by pisać o kulturze i kurierach.
Nie wiem jak to się ma co do listonoszy na etacie PP.
Poważna Osoba
2020-03-23 15:25:03
Szkoda, że PP nie odpowiada na zapytania kierowane drogą mailową na podany w artykule adres elektroniczny.
mieszkaniec
2020-03-23 13:57:27
Od kiedy sięgam pamięcią to listonosze roznoszą jedynie awiza , Wolą włożyć awizo do skrzynki na parterze niż chodzić po piętrach
mikol-ekolog
2020-03-23 13:49:33
I co z tego, że odległości itp jak jeszcze w sobotę wszyscy grzecznie musieli się podpisywać na tableciku odbierając paczkę - Stargard przy Barnima.
Do Rr
2020-03-23 12:05:16
Jak chcesz iść na chorobowe to w czym problem ??
Klient
2020-03-23 11:19:38
Jestem zbulwersowana tym że wchodząc na pocztę polską nie ma żadnego płynu do dezynfekcji oraz rękawiczek w sklepach płyn na parzadku dziennym przy takiej sytuacji nie mówiąc o listonoszach te osoby są najbardziej narażone a związki z tym nic nie robią
messenger
2020-03-23 01:08:36
Jak sięgam pamięcią - Poczta nie roznosi przesyłek. Poczta dostarcza tylko zawiadomienie o nadejściu przesyłki i ... umywa ręce. "Jak chcesz to sobie tą przesyłkę odbierz bo to awizo, które się pojawiło w twojej skrzynce to jest awizo "powtórne" i zostały tobie tylko dwa dni (często jeden) na odebranie korespondencji"
A przy okazji - jakbyś chciał(a) kupić kredki, zabawki, portfeliki, cukierki, przepisy kulinarne, mydełka, ubezpieczenia lub założyć konto to Poczta zaprasza do swoich urzędów.
Rr
2020-03-23 00:53:21
A na poczcie to takie wyśrubowane warunki. Brak szyb, rękawiczki dla pracowników w rozmiarze XL, podpisów Full i jeszcze klientów od groma bo wszystkie urzędy i firmy zamknęły swoje podwoje dla klientów ale sprawy się toczą. Dokumenty trzeba odesłać więc wszyscy na pocztę. Wszyscy pracownicy mają że sobą kontakt, więc jak ktoś zachowuje na koronę to leży cały urząd i okoliczne też. Pozdrawiam dyrekcje poczty którą też się zamknęła, szkoda że nie pomyślała o pracownikach na pierwszej linii
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.