Zakończył się pierwszy etap inwestycji pod nazwą: „Wykonanie systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych CAT II na lotnisku Szczecin-Goleniów, wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Uzyskano zmieniony certyfikat, który to zatwierdził drogę startową lotniska o szerokości 45 m oraz nowy system świetlnych pomocy nawigacyjnych do użytku operacyjnego.
– Pas startowy otrzymał nowe malowanie i został uzupełniony o kolejne światła: podejścia, progowe, końcowe i krawędziowe, które finalnie umożliwiać będą starty i lądowania w trudnych warunkach pogodowych – informuje Adrian Rudnicki z Dział Marketingu i Sprzedaży Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów. – Całość systemu w technologii LED pozwala na 80 proc. oszczędności energii elektrycznej.
Jak zaznacza, na tym nie koniec.
– W dalszym ciągu trwają prace modernizacyjne i przygotowujące zachodniopomorski port lotniczy do działania w ILS CAT II – dodaje. – Kolejny etap certyfikacji przewidziany jest na wrzesień tego roku.
Obecny system ILS CAT I pozwala lądować przy podstawie chmur na wysokości 200 stóp i widoczności poziomej 550 metrów. ILS CAT II pozwalać będzie na lądowanie przy chmurach na wysokości 100 stóp i widoczności poziomej nie mniejszej niż 300 metrów oraz startów przy widoczności 200 metrów.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2).
(ek)