Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Nowe rondo i... demolka

Data publikacji: 19 września 2017 r. 08:34
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Nowe rondo i... demolka
 

Skrzyżowanie ulic Wernyhory, Żołnierskiej, Reduty Ordona i Adama Mickiewicza w Szczecinie. Czyli nowiutkie rondo. Po niedawnej gruntownej przebudowie dziś wygląda tak. Słowem, klasyka drogowa - niestety - po szczecińsku. Co z grubsza oznacza splot takich okoliczności, jak projekty z sufitu, potem wykonawstwo, brak właściwego nadzoru, a następnie poprawki w nieskończoność. A kasa leci...

Rozkopy wokół tego ronda, w tym jego wyspy centralnej, od strony odcinka jezdni prowadzącego do ronda i w ul. Wernyhory, jak też na pasie wysepki rozdzielającej jezdnię w ul. Wernyhory na jej odcinku dochodzącym do ronda, ruszyły ponad tydzień temu. Od minionego piątku od rana do poniedziałku do godz. 10 nic tam się nie działo. Ani jednego robotnika. Tylko pozostał samotny toi-toi, pachoły, pozarzucane gruzem z urobku oraz zdewastowane przez ciężki sprzęt trawnik wykładane z rolki.

Dlaczego nikt nie wykonywał tam robót w piątek, w kolejne dni i nie wykonywał ich w poniedziałkowe przedpołudnie? To pytanie skierowaliśmy do rzecznika prasowego szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 19 września 2017 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Zdemolowane, bo w przeróbce, nowe rondo. U zbiegu ulic: Mickiewicza, Żołnierskiej, Wernyhory i Reduty Ordona.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Miejscowy
2021-08-04 21:16:51
Rondo powinien projektować ktoś, kto wcześniej przez dwa lata prowadził tira z przyczepą.
3K
2018-04-19 21:18:13
A ludzi prowadzących swoje małe biznesy wywalono spod muru, bo rzekomo nie było po przebudowie dla nich miejsca... I co? Chodnik szerszy niż był, spokojnie by się zmieścili. Chlebek można było kupić i inne frykasy, obok był kiosk. A teraz nie ma nic... i do tego ten piękny mur-płot od KWP Szczecin, pewien wydział wydał dużo kasy na renowację ogrodzenia, a efekt widać :D To było widoczne niedługo po remoncie, zatem pytanie jest, dlaczego nikt nie skorzystał z gwarancji? Fuszera jak miejskie inwestycje :/
mordo ty moja...
2018-04-18 10:46:22
Pan prezydent doprowadził wydział inwestycji do zapaści a inwestycje prowadzą jednostki do tego nie przygotowane jak na przykład ZDiTM. A może o to chodziło?
Alicja
2018-04-16 09:21:33
To rondo to koszmar. Z ul. Mickiewicza w kierunku ul. Żołnierskiej są dwa pasy ruchu ale zjazd z ronda w ul. Reduty Ordona już tylko jeden (chociaż na rondzie są dwa pasy ruchu). Zatem planując skręcić w lewo w ul. Reduty Ordona powinnam ustawić się na ul. Mickiewicza na lewym pasie ruchu. Otóż nie, to błąd ponieważ tylko pas zewnętrzny, czyli prawy pas prowadzi do zjazdu. Proszę się dokładnie drogi kierowco przyjrzeć ponieważ ci co próbują zjechać w Reduty Ordona z lewego pasa na rondzie często wymuszają to, gdyż trochę głupieją na tym rondzie. Uważam, że rondo to jest źle zaprojektowane. Poza tym autobus, który jedzie po torach tramwajowych, chociaż ma znak przed sobą ustąp pierwszeństwa przejazdu zawsze wymusza pierwszeństwo wjazdu na rondo, żeby skręcić w Wernyhory. Jest to nagminne i niebezpieczne. Uważam, że kierowców autobusów tych linii należałoby przeszkolić ze znaków drogowych.
A może ktoś wyremontuje żołnierską ?
2017-09-20 11:47:01
Czy prokuratura z urzędu nie mogłaby zająć się ostatnim remontem torowiska i brukowej drogi ul. żołnierskiej. Może władza pofatyguje się i przejedzie najlepiej swoim prywatnym samochodem po odcinku od ronda na Wernyhory do zajezdni tramwajowej i z powrotem aby poznać głupotę decydentów o utrzymaniu kostki brukowej na tej drodze , a jeszcze bardziej zobaczyć jej katastrofalny stan, który dzisiaj niczym się nie różni od momentu zakończenia jej remontu wraz z torowiskiem. Nie ma słów na określenie głupoty wszystkich decydentów tej inwestycji i jej nadzoru.
Leszek Rogaliński
2017-09-20 09:39:27
Niestety to standardowa procedura jeżeli w umowie jest termin rozpoczęcia prac i termin zakończenia prac. Czyli musza coś zrobić pierwszego dnia i skończyć przed ostatnim. Jeżeli w umowie byłby czas realizacji prac jako oceniany parametr przetargu to wiele remontów trwałoby znacznie krócej.
jamto
2017-09-19 13:51:58
Rondo i całe skrzyżowanie pięknie zmodernizowane a mur jako płot obskurne budynki wokół ronda psują estetykę tego miejsca
Po sąsiedzku
2017-09-19 11:44:09
To jest metoda "na zmęczenie przeciwnika" lub klasyczne wymuszenie czegoś tam.Firmy tak postępują-rozkopią pierwszego dnia,lub częściowo rozbiorą dany obiekt i na polecenie szefostwa firmy schodzą z placu budowy.Tu mamy do czynienia z taką metodologią i próbą wymuszenia.Zarząd Dróg,Miasto jak widać są wobec tej fuszerki bezradni i nic nie zapowiada aby na tym placu coś w najbliższym czasie zaczęło dziać.To takie naprawdę polskie.Klasyka
Miejscowy
2017-09-19 11:35:08
Rozkopywanie nowo oddanych odcinków infrastruktury drogowej to norma. Co jest nie tak z tym rondem - za ciasne, wcześniej nikt tego nie przewidział a wszystko okazało się w praniu ? nowe a już remont ...
Bolo
2017-09-19 11:34:42
Najbardziej szkoda tego trawnika z rolki.
gość
2017-09-19 11:29:29
Pan rzecznik Wasilewski zapracowany na tylu etatach(w innym artykule jest przedstawiony nie jako rzecznik ZDiTM a spółki Tramwaje Szczecińskie) że mu się chyba wszystko plącze, bo że świadomie mija się z prawdą to nie wierzę ;) Jak napisał "d" - ewidentnie widać ze nie chodzi o żadne "bieżące utrzymanie" tylko mamy do czynienia z naprawą fuszerki projektanta. O zgrozo ten sam projektant maczał palce w przebudowie Jagiellońskiej, czy tam także potrzebne będą prace "bieżącego utrzymania" okaże się niebawem.
ckm
2017-09-19 11:26:50
chyba już czas zlikwidować ZDiTM ? lub przynajmniej dyrekcje.
który paragraf
2017-09-19 10:46:45
Czy chociaż jeden "fachowiec" z ZDiTM wyleciał za te usterki? Czy któryś wiceprezydent za ten inwestycyjny bajzel wyleciał z roboty, a nie awansował do lepszej pracy. Jedynie ścieżki rowerowe budowano terminowo ale to był nadzór prywatny, a kasa Unijna.
Tymczasem...
2017-09-19 10:29:56
Szczecinski "Szybki" Tramwaj - nocami ma spawawne szyny, od Stoczni PARNICA do mostu na Parnicy. szyny podpiera się kołkami ze starych podkładów koleowych i zbija gwożdziami.... W dzień na te partackie "dzieło" puszcza siętramwaje wypełnione ludżmi... A prokuratorzy zajmują się "innymi ważnymi sprawami dla Partii i IV RP!"(.."Ale to już było...")
Zed
2017-09-19 10:19:02
Brawo PiS tak się rządzi Szczecinem
pytania do prezia
2017-09-19 10:14:39
A co na te fuszerki budowlane prezio Krzystek??? Jak zawsze zadowolony z siebie???
d
2017-09-19 10:07:08
Takie są skutki jak niewłaściwie projektuje się profil zakrętu. wszystko na temat.
HogoFogo
2017-09-19 09:51:01
Do Szczecina, jak muchy do końskiej kupy zlatują się cwaniacy z całej galaktyki. Wiadomo bowiem, że u nas każdy knot i każda fucha przejdzie "niezauważona".
#
2017-09-19 09:17:52
Brak nadzoru robi swoje - wolna amerykanka. Ale po nagrody to każdy łapy wyciąga....
Mieszkaniec Bezrzeczu.
2017-09-19 09:15:51
Brawo Krzystek i gratulacje wraz z odpowiednią nagrodą dla zarządu dróg. Zresztą kierownika działu dróg poznałem osobiście gdy przysłał mi swoją odpowiedź jako doradcy, jak dobrze widac profesionalizm i gospodarnosc to dwie cechy obce urzędnikom na czele których stoi prezydent. Szkoda mieszkańców, pieniedzy, czasu i dobijania Szczecina do dna.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA