Ostatnia aktualizacja: 06 października 2025 r. 23:59
Fot. Dariusz Gorajski
Niedawno wyremontowana została droga rowerowa w alei Fałata w parku Kasprowicza. Choć inwestycja została oddana do użytku zaledwie cztery miesiące temu, nawierzchnia już dziś nosi wyraźne ślady uszkodzeń. Rowerzyści i piesi zwracają uwagę na liczne ubytki, wyrwy oraz wypłukane fragmenty podłoża. Najpoważniejsze problemy widoczne są przed skrzyżowaniem z ulicą Zaleskiego, gdzie po intensywnych opadach deszczu część nawierzchni została dosłownie wymyta i spłynęła wraz z wodą.
Rowerzyści alarmują, że komfort jazdy w tym miejscu jest bardzo niski, a co gorsza, korzystanie ze ścieżki staje się niebezpieczne. Niektórzy podkreślają, że stan nawierzchni w wielu fragmentach jest gorszy niż przed remontem, kiedy nie było tak głębokich kolein. W ich ocenie świeżo wykonana inwestycja nie spełnia podstawowych standardów jakości i trwałości, co może świadczyć o błędach w realizacji lub użyciu niewłaściwych materiałów.
Sprawą zainteresował się radny Przemysław Słowik z Koalicji Obywatelskiej, który złożył interpelację do prezydenta Szczecina. Zwraca w niej uwagę, że nowa droga powinna gwarantować bezpieczeństwo i trwałość, a obecny stan budzi poważne wątpliwości. Pyta m.in. o okres gwarancji na tę inwestycję, o możliwość egzekwowania od wykonawcy napraw w ramach gwarancji oraz o to, kiedy zostaną usunięte ubytki zgłaszane przez mieszkańców.
Rowerzyści liczą, że miasto szybko podejmie działania naprawcze, aby droga w alei Fałata była bezpieczna i naprawdę odpowiadała potrzebom użytkowników.
(dg)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
bazalt albo granit
2025-10-07 10:07:33
tak jak słusznie zauważyli już czytelnicy ktoś zdecydował się na glinę zmieszaną z kamykami i powstał problem... gdyby nawierzchnię wykonać z grysu bazaltowego albo granitowego to nie doszłoby do erozji nawierzchni i zachowanoby wszystkie parametry np przepuszczalność podłoża. Asfalt cxy beton wymaga znacznych nakładów pielęgnacyjnych oraz rozbudowanego drenażu i nie sprawdziłby się w tych konkretnych warunkach.
Do😁
2025-10-06 22:02:31
Jak z budżetu miasta to już na pewno nie z naszej kieszeni.
Piję wodę z Odry
2025-10-06 21:53:58
Pracownik fizyczny ma w dupie wykonanie tego dobrze bo ma za mało płacone ,jego szef wygrał przetarg ceną więc kupuje najtańsze,gówno warte materiały.Urzędnicy mają to w dupie i chcą pozbyć się problemu.Smutna szara rzeczywistość.
😁
2025-10-06 19:41:16
Ważne, że kasiorka wypłynęła z budżetu miasta (naszej kieszeni), bo dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że właśnie tak buduje się w Ciecinie
Ach! Te zielone
2025-10-06 15:20:34
inwestycje. Można je robić bez końca :)
Miś II
2025-10-06 15:11:50
Poza tym ,że na terenach spadkowych powinien być położony asfalt , to w pierwszej kolejności dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów powinno sie wybudować kładkę nad uli, Zalewskiego !!!!
xxx
2025-10-06 14:55:17
jaki pan taki kram , wszyscy wiedzieli na kogo glosują , więc chyba nie powinno być narzekania
alergia na asfalt
2025-10-06 14:50:15
Nie rozumiem tej alergii na asfalt w Szczecinie. W innych miastach alejki parkowe są w większości asfaltowe i nikomu to nie przeszkadza. Wystarczy pojechać do Berlina czy Gorzowa, i zobaczyć czym wykładane są alejki w miejskich parkach. Na prawdę nie rozumiem tego uwielbienia dla szutru w Szczecinie, zamiast trwałego i praktycznego asfaltu, w ewentualności betonu albo płyt betonowych. Żadnego żwiru w mieście!
szuter
2025-10-06 14:47:46
Od samego początku, jak tylko wykonawca wszedł na budowę i wysypał pierwsze łopaty tego szutru, było jasne i oczywiste że to nie zda egzaminu. Pisałem o tym wielokrotnie, pod różnymi artykułami w Kurierze. Ale dopiero teraz media zainteresowały się tematem, jak zaczął sprawę nagłaśniać Słowik. Czy na prawdę bez ingerencji polityków, nikt wcześniej nie widział co tam jest układane? Po tej nawierzchni jazda rowerem to duże wyzwanie, a czymkolwiek typu UTO czy UWR nie da się w ogóle. Kto to wybrał?
?
2025-10-06 14:24:57
Typowy przykład marnowania "darowanych" unijnych pieniedzy na wymysły bezmyślnych decydentów.
Robert
2025-10-06 14:16:02
Zrobić drogę rowerową asfaltową i po kłopocie a komfort jazdy zupełnie inny.
Apel
2025-10-06 12:31:17
Jak firma zajmowała się tym remontem. Podać nazwę do publicznej wiadomości żeby było wiadomo kto jest winny.
Mirek
2025-10-06 12:18:56
Niewłaściwy materiał dla tego typu miejsca ,urzędników interesują tylko dobrej jakości drogi i parkingi dla autek bo oni przecież rowerem do pracy czy komunikacja miejska nie jeżdżą z biedakami .
GenZ
2025-10-06 11:47:22
Tam gdzie jest to robione za prywatne pieniądze (patrz okolice hotelu Park) to wtedy nikomu to nie przeszkadza, że jest asfalt.
Jak ma to robić miasto to wymyśla jakieś bzdurne pomysły. Taka jest niestety smutna prawda.
NNN
2025-10-06 11:20:02
.... jak zwykle, nasze, szczecińskie dziadostwo.
!
2025-10-06 10:01:54
O co wam chodzi, na wizualizacjach wyglądało pięknie.
Lucjan
2025-10-06 09:51:17
Jeden wielki szwindel.
asfalt
2025-10-06 09:41:30
Czemu można położyć asfalt koło Arkonki, hotelu Park a tutaj gdzie jest teatr letni położono nawierzchnie "barykadę " dla pieszych- starszych i inwalidów.Jaka to ekologia z asfaltu woda spływa i jest czysto.
Yes
2025-10-06 09:29:44
Polska myśl inżynieryjna XDD
To zdolny uczeń.
2025-10-06 09:14:32
Pobierał nauki w Ukrainie od samego Sławomira N.
ToNi
2025-10-06 09:05:56
Droga sztrowa to bardzo złe rozwiązanie, zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.
Po deszczu każdy jest upaprany po kolana!
W słoneczne dni i wietrzne kurz "zatyka" płuca, taki tam hardcorowy spacer, polecam włodarzom miasta :]
norma
2025-10-06 08:43:17
Żelazna dewiza "Prezia" - "zrób i zapomnij". Tak jest od lat przy każdej inwestycji.
Zdziwienie ?
2025-10-06 08:39:38
Nie wiedzieli że tam zawsze od dawna woda spływa - bo w głowie kapusta.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.