Nieco ponad 2 kilometry nowej drogi i nowy most przez Inę rozwiązało poważne problemy z komunikacją samochodową w rejonie Goleniowa. To wspólna inwestycja województwa i gminy Goleniów.
Droga łączy Goleniowski Park Przemysłowy z drogą wojewódzką nr 111 w pobliżu węzła drogowego Goleniów-Zachód na drodze S3. Pomyślano ją przede wszystkim jako drugą drogę wyjazdową z parku przemysłowego, dającą możliwość transportu ładunków o długości blisko stumetrowych (na przykład łopat śmigieł dla elektrowni wiatrowych produkowanych w zakładzie Wind Power Blades) i wywiezienia ich na drogę ekspresową. Dotąd transporty ze śmigłami wykonywały skomplikowane manewry i blokowały drogi lokalne w rejonie Goleniowa.
Nowa droga, biegnąca wzdłuż szosy S3, stała się także brakującym ogniwem trasy alternatywnej łączącej Szczecin z wybrzeżem morskim. Przyda się latem, kiedy S3 jest zatłoczona, a wielu kierowców chętnie korzysta z dróg lokalnych. Dwa kilometry nowej drogi sprawiły, że teraz już nawet na moment nie trzeba będzie wyjeżdżać na drogę ekspresową. Powstała też droga alternatywna na okoliczność poważnego wypadku drogowego na S3, który może zablokować obwodnicę Goleniowa. Dotąd jedyny możliwy objazd prowadził przez ciasne centrum Goleniowa, teraz do miasta nie trzeba już będzie wjeżdżać.
Droga jest wspólną inwestycją Województwa Zachodniopomorskiego i Gminy Goleniów. Kosztowała 17 milionów złotych, z czego 14,5 mln zł zapewnił Regionalny Program Operacyjny województwa. Resztę wyłożyła Gmina Goleniów, od prawie dziesięciu lat starająca się o budowę tej ważnej dla jej rozwoju drogi. Od dwóch tygodni droga jest już dostępna dla kierowców.
Tekst i fot. (cm)
Na zdj.: Latem będzie to trasa alternatywna ze Szczecina nad morze.