Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

NFZ ostrzega. Nie podawaj swoich danych

Data publikacji: 20 grudnia 2022 r. 12:29
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022 r. 12:51
NFZ ostrzega. Nie podawaj swoich danych
NFZ chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia. Fot. Ryszard PAKIESER  

Narodowy Fundusz Zdrowia pyta pacjentów o opinię na temat ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Do wybranych osób dzwonią więc ankieterzy. Ale uwaga – pytania mogą dotyczyć wyłącznie oceny wizyty, ewentualnych problemów z rejestracją, zaangażowania lekarza, sposobu jego komunikacji z pacjentem. Ankieter nie może pytać o dane osobowe ani o świadczenia, z jakich pacjent skorzystał. Badanie jest anonimowe.

NFZ chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia. Ankieterzy zapytają o: sprawność w zapisaniu pacjenta na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi, prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań. Uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp. W trakcie rozmowy nie wolno podawać o sobie żadnych informacji, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego pacjent skorzystał. To kluczowe dla bezpieczeństwa.

Jeśli pacjent nabierze jakichkolwiek wątpliwości, powinien zadzwonić na infolinię NFZ: 800 190 590 – czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Jest bezpłatna.

– Gdy ankieter poprosi pacjenta o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, prosimy, by nas o tym poinformować, dzwoniąc na infolinię NFZ – apeluje Fundusz. – Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Należy wtedy stanowczo zakończyć rozmowę. O kontakt z infolinią NFZ prosimy zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi wątpliwości.

(sag)

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA