Czwartek, 26 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Na rogu Dworcowej i Rybackiej. Kwadratura krawężnika

Data publikacji: 13 listopada 2024 r. 15:52
Ostatnia aktualizacja: 15 listopada 2024 r. 13:35
Na rogu Dworcowej i Rybackiej. Kwadratura krawężnika
Fot. Karol Ciepliński  

Swego rodzaju kwadraturę koła postanowili chyba wykreślić inżynierowie pracujący przy przebudowie ulicy Dworcowej w Szczecinie. Od setek lat narożniki ulic, dróg i chodników starano się zaokrąglać, czy też zaokrąglały się one same pod wpływem codziennego użytkowania. To podstawowe zasady dziedziny zwanej ergonomią, wykładanej z resztą na wydziałach architektury i wzornictwa. O zasadach tych najwidoczniej zapomnieli projektanci - lub wykonawcy - chodnika na rogu ulic Dworcowej i Rybackiej. Kanciasty narożnik niedawno zbudowanego w tym miejscu trotuaru, aż prosi się o to, aby ciąć na nim opony.

(CK)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do Edek
2024-11-15 13:03:21
Weź Ty się naucz pisać po polsku zanim zaczniesz się wymądrzać.
jhh
2024-11-14 21:03:18
A jeszcze większym problemem jest materiał użyty do budowy chodnika. Ta kostka jest śliska jak skur....y syn. Wystarczy cienka warstwa lodu i nieszczęście gotowe. Zwykłe, stare płyty chodnikowe były o wiele lepszym rozwiązaniem. Mniej trwałe ale o wiele bezpieczniejsze dla korzystających z nich ludzi. Niestety "ktoś" musi zarobić. Komfort i bezpieczeństwo mieszkańców jest mniej istotne
Czepialstwo
2024-11-14 19:04:22
Ja nie widzę problemu o ile będzie równa nawierzchnia.
@Do piszacych
2024-11-14 16:59:25
Owszem, będziemy się nabijać z Edka i jego teorii oderwanych od rzeczywistości. Bo Edek próbuje całą winę zrzucić na miasto a firmę partacką, która takie nie inne fuszerki odstawia, stara się wybielić i odsunąć od wszelkich podejrzeń. Jakby wręcz ta firma mu płaciła za bronienie ich partactwa. Miasto może nie jest bez winy ale nie jest tu jedynym winowajcą, firma na każdym kroku popisuje się partactwem, a potem się zali że "kolizje podziemne" czy inne krasnoludki, są winne opóźnień z ich strony.
@Do@Edek
2024-11-14 16:56:13
"gdzie byl nadzor inwestora" - tam gdzie za każdym razem - w kieszeni wykonawcy. Tym tematem już dawno powinny się odpowiednie służby zainteresować, bo ewidentnie ktoś w ZDiTMie czy TS, czyli spółkach nadzorujących tę inwestycję wstydu, bierze w łapę za krycie partactwa wykonawcy. Nie twierdzę że nie ma winy po stronie miasta, ale należy oddzielić ziarno od plew - nie cały urząd, nie prezydent - konkretne osoby są za to odpowiedzialne i powinny zostać rozliczone. Ale firma też nie jest bez winy
Do piszacych
2024-11-14 15:32:35
Nie nabijajcie się z Edka tylko skupcie się na istocie problemu ktory jest opisany w artykule.
Do@Edek
2024-11-14 14:57:10
A kto zatwierdza projekt? A gdzie byl nadzor inwestora? Czyli wg ciebie zaprojektuj i wykonaj rowna sie robta co chceta ?
@miodzio
2024-11-14 14:23:08
Ten jeden krawężnik, to tylko kropla w morzu partactwa generalnego wykonawcy. "Fachowcy" z ZUE na każdym kroku takie kwiatki robią. Wystarczy się przejść wzdłuż Kolumba czy Dworcowej żeby stracić wszelkie wątpliwości co do tego, kto jest odpowiedzialny za fuszerkę i poślizgi.
@Edek
2024-11-14 14:20:32
Ju z ci inni wytknęli bzdury ale dołożę coś od siebie: piszesz że "złotych myśli projektantów i zleceniodawców czyli urzedasow z UM pseudo prezydenta" - a prawda jest taka, że zdecydowana większość inwestycji drogowych w mieście, jest realizowana w formule "zaprojektuj i zbuduj". Krótko mówiąc, to firma która jest generalnym wykonawcą, jest też odpowiedzialna za projekt. Nie do końca pamiętam jak było z tą budową, ale wiem kto jest wykonawcą i mogę się założyć że to oni spartolili ten krawężnik
miodzio
2024-11-14 13:16:20
Nie czepiajcie się Edka. Napisał tak, jak wykonano te krawężniki.
@Edek
2024-11-14 10:59:24
"Czas wziąść sie za naukę..." Dobre hehe do nauki do słownika PL To pewnie Edek z fabryki kredek... :)
Ciekawy
2024-11-14 10:57:00
Kanciaste zakręty ? Przecież jest łatwiej zrobić kanty, niż zaokrąglić, mniej roboty. Tak samo z płytkami na podłodze, czy na ścianach, mniej cięcia, prostsza robota, a pieniądze takie same ...
#Edek
2024-11-14 09:46:15
Nie pouczaj innych gamoniu jeśli sam posiadasz podstawowe braki w wiedzy. Niby się wymądrza a nie potrafi nawet w języku ojczystym pisać. Podstawowe błędy rodem z 5 klasy podstawówki zdecydowanie eliminuję Cię jako wiarygodnego krytyka ludzi wykształconych. "Wziąśc" to powinieneś się w garśc i za studiowanie słownika lub po prostu skończyć tą podstawówkę, nigdy nie jest za późno! Powodzenia
@Edek
2024-11-13 20:53:01
Masz rację w 100%
Edek
2024-11-13 19:56:20
Jacy projektanci takie projekty i wykonanie. Szczecin i jego ulice są klasycznym przykładem bezmysnych utopijnych i po prostu glupich wizji i rozwiązań inżynieri ruchu.Zwezanie ulic ,szykany , likwidacja miejsc parkingowych , wysokie krawężniki to sa efekty złotych myśli projektantów i zleceniodawców czyli urzedasow z UM pseudo prezydenta . Czas wziąść sie za naukę póki nie jest za późno i calkowicie nie zdemolujecie tego miasta. Czas pójść po rozum do głowy i skończyć z radosna twórczością.
Takie tam nic
2024-11-13 19:54:41
Rondo, zjazd i ZARAZ przejście. A że piesi mają pierwszeństwo, i nie idą razem, jak na światłach, na rondzie zapchane. Super
Obuch
2024-11-13 18:37:40
Projektantów dróg, a w szczególności rond że Szczecina wysłać po naukę i niech sami pojeżdżą w ramach testów przed oddaniem tych bubli do użytku. A jeśli sami nie jeżdżą to zwolnić.
I bardzo
2024-11-13 18:34:34
dobrze - może jeżdżący nie będą traktowali ulicy jako toru wyścigowego, tylko zwolnią przed zakrętem, jak tego uczą w każdej szkole nauki jazdy?
Zapytam
2024-11-13 18:25:24
A może z Dworcowej, w prawo w Rybacką będzie zakaz wjazdu?
P.
2024-11-13 17:53:47
Może to Pato kierowców odstraszy od parkowania tam ?nie mogę zapomnieć o montażu słupków to jedyna rzecz jaką na nich działa lub wysokie krawężniki ale wtedy sobie dojadą tak gdzie nizej

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA