Silny mróz spowodował, że spore kłopoty od rana mają pasażerowie komunikacji miejskiej. Awarii uległo niemal 20 autobusów. Jak się dowiedzieliśmy, w krytycznym momencie na trasach brakowało niemal 20 pojazdów.
- Na szczęście jest tak, że są jeszcze pojazdy rezerwowe i gdy jeden pojazd ulega awarii, przewoźnik stara się wysłać na trasę inny – tłumaczy Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
Na niewiele się to jednak zdaje – ok. godz. 8.15 pasażerowie nadal nadaremnie wypatrywali 15 autobusów.
Najgorsza sytuacja panuje na liniach obsługiwanych przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie”. Z tej spółki brakowało 10 pojazdów – 2 na liniach B, C i 61 i po jednym na D, 54, 81 oraz 66. W SPAK „Klonowica” jest nieco lepiej: brakowało dwóch 60 i 75 oraz 57 i 59.
Sytuacja jest jednak dynamiczna i w każdej chwili może ulegać zmianie. Zarówno na lepsze, jak i na gorsze.
Jak dotąd z tras nie zjechał jedynie żaden autobus Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i PKS Szczecin
ToT
Fot. R.STACHNIK (arch)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
nie tylko autobusy!
2016-01-04 15:42:49
Dlaczego nie piszecie o opóźnionych pociągach? Tych naszpikowanych elektroniką?
mSPAx
2016-01-04 14:05:56
To gadanie o rezerwach wyjeżdżających w razie awarii pojazdu jest niepoważne. Rzadko się zdarza, aby w szczycie SPAK miał chociaż 3 rezerwy na placu i w sytuacji, gdy na mieście nawalą więcej jak 3 autobusy, logicznym jest, że nic nie wyjedzie w zamian, bo wszystko co było sprawne już wyjechało. Pan rzecznik niech czasem wyjrzy przez okno swojej ZDiTM-owej kanciapy i popatrzy, czy na placu SPAK cokolwiek stoi, co nadaje się do jazdy.
fs
2016-01-04 13:05:26
Opóźnienia autobusów można jakoś wytłumaczyć, ale od wakacji linia tramwajowa nr 5 jeździ tak średnio z 5 minutowym opóźnieniem, a zdarza się, że i z większym. Jeszcze niedawno przyjeżdżała przed czasem.
Kiedyś byłem zmuszony słuchać rozmowy telefonicznej motorniczej, która na cały głos rozmawiała z kimś i z detalami opisywała konflikt z szefami (domyślam się, że chodzi o szefów ZDiMT). Podobno, było to poruszane nawet na antenie jakiegoś regionalnego radia. Chodziło jej o to, że rozkład jazdy jest niemożliwy do zrealizowania, bo na trasie wprowadzono linię numer 4, bez zmiany rozkładu jazdy, a to sprawia, że czasami tramwaje są opóźnione bo muszą czekać na wjazd na przystanek.
Nie chcę być chamski, ale mam gdzieś w ile minut tą trasę pokonam, chcę jedynie wiedzieć o której muszę być na przystanku, aby zdarzyć do pracy. Ktoś za to bierze kasę, aby takich rzeczy pilnować.
ja69
2016-01-04 12:06:07
To w Norwegii w okresie zimowym winien stanąć cały ruch. A latem to zrzucicie na ciepło. Mam pytanie, to co za pojazdy kupuje Szczecin? Czy u nas muszą być same nietrafione inwestycje. Czy w końcu ktoś za to odpowie personalnie i nie chodzi mi zwykłego pracownika ale o decydenta
darek
2016-01-04 10:22:10
Ciekawe czy pomyśleli o zakupie autobusów np w spadzie przed nowym rokiem przechodziłem w szczycie plac był nie mal pusty stały jedynie te uszkodzone ,dwa krótkie solarisy i hybrydowy warto dodać ,ze w niedługim czasie zostaną wycofane volva a jest ich 13 sztuk.Jak tak dalej pójdzie to nie które linie nie będą jeździły z braku autobusów
pasazer
2016-01-04 08:50:47
Durne tlumaczenie,nie potrzeba wcale msobie jak chca.Linie 53 celuje w tym ze na lini nie ma co najmniej jednego wozu,a tlumacza to ze gume zlapal bo tak najlatwiej ukryc ich tzn.firmy autobusowej machlojki z braniem dotacji na kazdy woz i nie puszczeac go na trase.jak policzymy iles tam autobusow razy 365 dni w roku to wyjdzie ze wyludzili z ZDiTM miliony .Kto sie za to wezmie,i skontroluje firmy autobusowe jak skubia nasze publiczne pieniadze
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.