Wtorek, 06 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Miejska komunikacja, czyli gorący temat. Radni PiS krytyczni

Data publikacji: 03 stycznia 2020 r. 15:35
Ostatnia aktualizacja: 05 stycznia 2020 r. 12:43
Miejska komunikacja, czyli gorący temat. Radni PiS krytyczni
 

Pierwszego stycznia w Szczecinie weszły w życie zmiany w komunikacji miejskiej. Radni miejscy Prawa i Sprawiedliwości są wobec nich krytyczni. Apelują do prezydenta Piotra Krzystka o wycofywanie się z nowych rozwiązań.

- Patrząc na to, że PiT i CiT z 2019 na 2020 rok wzrósł o 45 milionów, do poziomu 667 milionów, i każdy może to przeczytać w budżecie, mówienie ciągle o konieczności szukania oszczędności nie jest prawdą - ocenił Marcin Pawlicki. - Prezydent szuka oszczędności w połączeniach. Ograniczono linie pośpieszne "A" i "B". Między komunikacyjnymi szczytami mają on kursować nie jak było to dotychczas, czyli co 15 minut, ale co 20 minut. Wypadną dwa kursy wieczorne. Będą co 20, 30 minut. Mieszkańcy będą musieli dłużej czekać na przystankach. Z tego, co słyszę, reakcja mieszkańców jest taka: czas najwyższy przesiąść się na samochód. Prezydent chce, by mieszkańcy przerzucali się na samochody? Tendencja światowa jest taka, że więcej ludzi jeździ komunikacją miejską.

Radny PiS: Negatywne zmiany dla szczecinian

Radnemu nie podoba się także zawieszenie linii "F" do Polic. Według niego była to bardzo oblegana linia - i bardzo ważna. Zwraca uwagę na okrojenie kursów na żądanie - na przykład autobusów linii 908 oraz 901. Stwierdził, że szczecinianie odczują negatywne skutki zmian już niedługo, po powrocie ze świąteczno-noworocznych urlopów.

- Wprowadza się zmiany o dość szerokim zakresie, bez konsultowania ich z mieszkańcami - dodał Witold Dąbrowski. - Zmniejszenie kursowania autobusów po południu uderza bardzo mocno w młodzież, która korzysta z dodatkowych zajęć, często przemieszcza się. Nie będzie mogła korzystać z komunikacji miejskiej, zaangażuje rodziców, czyli transport osobowy. Korzystałem swego czasu z linii 53 odbierając wnuka z przedszkola. Jeżeli mamy komunikację co 20 minut, wypadnięcie jednego kursu daje nam oczekiwanie 40 minut, na mrozie, w deszczu, często jesteśmy wtedy obładowani zakupami.

ZDiTM: Będziemy się przyglądać zmianom i wprowadzać ew. korekty

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego odpowiada, że temat zmian w siatce połączeń jest złożony, dotyczy zarówno kwestii kadrowych jak i budżetowych. Ponadto optymalizacja połączeń, wedle ZDiTM, pozwoliła z jednej strony na rozszerzenie ilości kursów na liniach, które szczególnie tego wymagają, jak w przypadku linii 86, z drugiej zaś - zniweluje zdarzające się "niewyjazdy".

- Przy zmniejszonych środkach staramy się wprowadzać takie zmiany, które będą jak najmniej uciążliwe dla naszych pasażerów, stąd cięcia głównie w weekendy oraz na liniach pokrywających bezpośrednio z innymi, jak w przypadku "F" - komentuje Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM. - Jednocześnie informuję, że przedłużona została możliwość przejazdów na biletach okresowych pociągami w granicach administracyjnych Gminy Miasto Szczecin co jest ułatwieniem szczególnie dla osób poruszających się liniami pospiesznymi "A" i "B". Będziemy się przyglądać wprowadzonym przez nas zmianom i wprowadzać ewentualne korekty. ©℗

(as)

Fot. Ryszard Pakieser 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

....
2020-01-05 10:22:15
@Klara-jakie zmiany ,nie ma zadnych zmian ,to wmysl naukofcuffff, wyimaginowane globalne ocieplenie ,TYLKO BISKUPIZM !!!
Klara
2020-01-04 21:43:26
W obliczu zmian klimatycznych oczekujemy od władz miasta i regionu zdecydowanych działań na rzecz sprawnego transportu zbiorowego.
??
2020-01-04 14:18:36
Czy ktos wie czy Pani Bogusława -na słynnym skuterze ma nadal lub w ogole zakaz korzystania i wjazdu do autobusów skuterem? przepisy zostały zaktualizowane- sa odpowiednie niebieskie informacje 3 stycznia była widziana w linii 67 w przegubowym solarisie ,nie wygladąło to jak by wozek byl przypiety ,kierunek jazdy i pora tez ciekawa ...
ale jedno
2020-01-04 13:22:54
trzeba przyznac, gdzie tylko pojawia sie platforma zaczynaja sie ciecia, bieda itp. tak tlumaczyli chocby ze jak wejdzie 500+ to swiat sie zawali. za chwile dodatek dla nierobow wszedl i swiat sie nie zawalil, malo tego platforma juz sama chciala dorzucac dodatki i jeszcze rozdaja ziemie kosciolowi za darmo tu oszczednosci nie ma. no komedia z ta opoozycja totalna. potem dziwota ze wygrywaja pisiory.
Piter
2020-01-04 11:52:55
Brawo pisiory jedziecie z Krzystkiem i platfusami. Niech platfusiane trolle plują. Jesteśmy z wami.
a gdzie są od września?
2020-01-04 11:47:55
A gdzie Państwo Radni są od września? Skasowano autobus 56 w niedziele, potem poza szczytem w dni powszednie, a oni nic. Skasowano kursy linii 54, 66, 84 - a oni nic. Nagle w styczniu się zorientowali? A wystarczyło znaleźć parę groszy do budżetu i przegłosować, że idą na komunikację, a nie na kolejny pomnik, czy zmianę nazwy ulicy.
/@^@/
2020-01-04 10:23:09
Gdzie jest Stocznia i statki budowane-? Gdzie jest Prom-? Radni PiS i niedowartościowani dziennikarze pisowskiej propagandy lokalnych mediów-kazano wam milczeć,czy zwyczajnie wam głupio podnosić tematy ważne społecznie dla miasta,regionu,którymi pis oszukał mieszkańców.
Gościu
2020-01-04 09:54:02
Widać że uchwalony przez radnych Plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego to kolejny "półkownik" do którego nawet oni nie zaglądają.Zmiany w sieci komunikacyjnej wymagają zmiany planu, który jest prawem w Szczecinie zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym.
Muniek
2020-01-03 22:21:33
SKMka będzie funkcjonować za kilka lat. Kasowanie F na dzień dzisiejszy to błąd
Czytelnik Łukasz
2020-01-03 21:56:09
Na razie można rzec, że to dostosowywanie pod przyszłą sieć połączeń. Linia SKM do Polic zastąpi F, ale od razu nie naležy jej kasować. Tramwaje 2,7,8 praktycznie już łączą oba brzegi czyli można powoli likwidować tamte pospieszne. A 76 i 52 od lat praktycznie wożą powietrze i mają stanowczo za krótkie trasy. Na dodatek one się dublują.
hej
2020-01-03 21:45:51
z Osiedla za Sterem nie wydostaniesz się po 18:15.
Anty
2020-01-03 20:40:43
Muwie wam jako że jestem wyborcą platformy i bezpartyjnych że i tak shetyna zrobi z wami pożądek platforma na zawsze
danusia
2020-01-03 20:22:11
Akurat się składa że jeździłem autobusem F. Potwierdzam że często jest przepełniony. Teraz go nie będzie w ogóle :(
skorpionjk
2020-01-03 19:06:01
Zenua Przecież to rząd PiS zabrał pieniądze samorządom 2020-01-03 16:25:58 Naucz się czytać ze zrozumieniem
Lipo
2020-01-03 18:48:43
Zmniejszenie wydatków na komunikację z budżetu miasta nie spowoduje takiego samego zmniejszenia kosztów u przewoźników. Koszty stałe pozostaną i trzeba je będzie z tego samego budżetu pokryć a jest tego z 50%.
POszust
2020-01-03 17:39:55
nasi wyborcy sa zmotoryzowani , dlatego będziemy likwidować kom . miejską z czasem i oni przerzuca się na kom . miejską i zostana naszymi wyborcami a my wraz z likwidacją kom . , miejską poszerzymy elektorat.W Szczecinie wyborcy nam jedzą z ręki , zawsze tak było , jest i będzie.Na zawsze tylko platforma.
Poul
2020-01-03 17:24:20
Nie potrafiła platforma rządzić w Warszawie i nie potrafią w miastach
Cezel
2020-01-03 17:22:19
Za co nie zabierze się platforma to popsuje.
Obs.ryver
2020-01-03 17:10:03
"...Wprowadza się zmiany o dość szerokim zakresie, bez konsultowania ich z mieszkańcami ..." Czyli magistraccy zawzorowali się na PiSdzielczych obyczajach!!!
Emeryt lat 80
2020-01-03 16:56:53
Czym podyktowane jest zmniejszenie kursów autobósów linii B w dni powszednie a w wakacje skrócenie kursowania autobusów tylko do Dworca Niebuszewo przecież w wakacje Ośiedle Arkońskie się nie wyludnia i dzieje się to kosztem starszych ludzi pozbawionych bezpośredniego dojazdu do śródmieścia. Co do kożystania z pociągu zamiast linii B to może niech dopuki co radni przetestują a może radnych rodzice którzy są w podeszłym wieku i niech ocenią jaki to jest komfort komunikacyjny ????
Zenua
2020-01-03 16:25:58
Przecież to rząd PiS zabrał pieniądze samorządom
Maria
2020-01-03 15:41:39
Ktoś upadł na głowę ucinając linie F

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA