Niedziela, 24 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Miasto kupi od PŻM nabrzeża i statki

Data publikacji: 26 lutego 2016 r. 17:01
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:45
Miasto kupi od PŻM nabrzeża i statki
 

Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej zaakceptowała decyzję o sprzedaży przez armatora 51 procent udziałów w spółce Polsteam Żegluga Szczecińska na rzecz miejskiej spółki Żegluga Szczecińska. To oznacza, że gmina przejmie nabrzeża u stóp Wałów Chrobrego i dwa statki pasażerskie.

Jak się dowiedzieliśmy, wartość transakcji ma wynieść ponad 2,3 mln zł. Aby ją sfinalizować, potrzebna jest jeszcze zgoda Ministerstwa Skarbu Państwa. Najpierw ma być podpisana umowa przedwstępna.

Firma Polsteam Żegluga Szczecińska powstała w 1997 r. Została utworzona przez peżetemowską spółkę akcyjną Żegluga Polska (51 proc.) oraz Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Szczecińska. Do nowej spółki Żegluga Polska zakupiła dwa używane wodoloty typu „Kolchida” oraz kilkudziesięcioletni statek wycieczkowy „Ładoga”, który później stał się zacumowanym na stałe do kei kompleksem gastronomicznym. Żegluga Szczecińska wniosła natomiast aportem dwa statki spacerowe „Odra Queen” i „Peene Queen” oraz nabrzeże u stóp Wałów Chrobrego.

– Niestety, wodoloty były paliwożerne i nieekonomiczne – mówi Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. – W 1998 roku Polsteam Żegluga Szczecińska je sprzedała.

W ub. roku natomiast prywatny inwestor kupił „Ładogę”. Polsteam Żegluga Szczecińska pozostała z majątkiem w postaci nabrzeży (Bulwaru Chrobrego i fragmentu nabrzeża Wieleckiego) oraz dwóch statków białej floty typu „Moskwa”, czyli „Odra Queen” i „Peene Queen”. Wkrótce nabrzeża i jednostki zostaną sprzedane miejskiej obecnie spółce Żegluga Szczecińska.



– Sprzedaż udziałów wynika z założeń strategii całej Grupy PŻM, dotyczących koncentracji jej działalności w dwóch podstawowych sektorach: międzynarodowym transporcie morskim towarów masowych oraz przewozach promowych na Bałtyku – wyjaśnia rzecznik PŻM. – Z kolei zakup udziałów przez miasto jest zgodne z jego „Strategią Rozwoju Szczecina 2025” oraz długofalowym programem, zakładającym kompleksową rewitalizację nabrzeży w rejonie Odry.©℗

Tekst i fot. (ek)

Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 29 lutego 2016

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

?
2016-02-27 15:09:15
Do Mario - to już przedsiębiorcy tym się nie zajmują, tylko miasto musi?
Mario
2016-02-27 03:25:23
Do ? a po to statki aby szczeciniacy mogli gdzie z dziecmi w lato isc i aby bylo czym turystow wozic!!!!
?
2016-02-26 23:14:13
A po co miastu statki?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA