Wtorek, 20 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Którędy tramwaj na prawobrzeżu? Trwają konsultacje

Data publikacji: 28 listopada 2017 r. 21:43
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:57
Którędy tramwaj na prawobrzeżu? Trwają konsultacje
 

Do końca grudnia trwają konsultacje społeczne dotyczące planów stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. Dotychczas odbyły się cztery spotkania konsultacyjne. Dodatkowo ankieterzy przepytali ponad 1500 osób.

Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jest kontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szybkiego Szczecińskiego Tramwaju. Według założeń w przyszłości SST ma pełnić swoją rolę na odcinku od ul. Handlowej do ul. Derdowskiego. Zaś Sieć Tramwajowa Prawobrzeże to koncepcja, która przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej.

Przedstawione mieszkańcom i omawiane podczas spotkań warianty to:

W1: Turkusowa-Handlowa-Dąbska z pętlą w Kijewie.

W2: Turkusowa-Handlowa-Łubinowa-Struga-osiedle Kijewo (pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią)

W3: Turkusowa-Handlowa-Swojska-Nad Rudzianką-Gwarna-Kijewo (pętla tożsama z W1).

Trzy spotkania odbyły się w październiku w: CKS Rydla, klubie Delta, SP59. Łącznie wzięło w nich udział około 70 osób, w tym przedstawiciele rad osiedli, radni miejscy, oraz reprezentanci ZDiTM, Biura Planowania Przestrzennego, Biura ds. Organizacji Pozarządowych, firmy WYG International.

- Celem spotkań jest zebranie uwag mieszkańców, na podstawie których w przyszłym roku eksperci będą mogli ocenić, który z zaprezentowanych wariantów powinien zostać zrealizowany jako pierwszy, oraz rozważyć alternatywne propozycje mieszkańców, które padają podczas spotkań, jak i przysyłane są pocztą mailową. O kolejnych etapach prac nad Siecią Tramwajową Prawobrzeże mieszkańcy będą sukcesywnie informowani oraz zapraszani do dalszej dyskusji - zapewnia Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM w Szczecinie.

Podczas ostatniego, poniedziałkowego spotkania w Sali Sesyjnej Rady Miasta, podsumowującego dotychczasowy przebieg konsultacji, na pytania mieszkańców oraz radnych odpowiadał Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta miasta oraz przedstawiciele ZDiTM.

O przebieg Sieci Tramwajowej Prawobrzeże mieszkańców pytają też ankieterzy. Pracowali oni przez dwa tygodnie w Szczecińskim Szybkim Tramwaju, przed szkołami: CKS Rydla, LO nr XIII i LO nr II oraz podczas spotkań. Przepytano łącznie 1510 osób. Ankietowani odpowiadali na następujące pytania.

1. Na trasie których z przewidywanych wariantów (W1, W2, W3) podróżuje dziś Pan/Pani najczęściej?

2. Który z powyższych wariantów byłby dla Pana/Pani najwygodniejszą formą poruszania się:

a) po prawobrzeżu
b) pomiędzy prawobrzeżem, a lewobrzeżem.

Oto jak odpowiadali mieszkańcy:

W pytaniu nr 1:
Wariant W1 wskazało 497 osób
Wariant W2 – 611
Wariant W3 – 346

Na pytanie 2a:
Wariant W1 – 263
Wariant W2 – 645
Wariant W3 – 442

Na pytanie 2b:
Wariant W1 – 436
Wariant W2- 660
Wariant W3 - 378

Cały proces konsultacji trwa do końca roku i swoje opinie wciąż można wysyłać na adres mailowy bop@um.szczecin.pl. Informacje o dotychczasowym przebiegu konsultacji oraz projekt rozważanych wariantów tras dostępne są stronie www.konsultuj.szczecin.pl w zakładce SST etap II. (k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pasażer
2017-12-25 16:27:08
Nie rozumiem jednej rzeczy,dlaczego ludzie uważają,że pętla tramwajowa ma się znajdować na końcu torów.Uważam,że pętla tramwajowo-autobusowa Turkusowa jest położona w optymalnym miejscu.Pasażerowie wysiadają na przystankach i nieważne jest czy pętla będzie się znajdować na końcu trasy czy pośrodku.Teraz trzeba tylko rozsądnie podłączyć pod nią inne środki transportu-autobusy i wyznaczyć miejsce także dla taksówek.Ps.Wiadomo,że powstaną również różnego rodzaju "kioski" z napojami,ciastkami itp.Sprzedaż różnego rodzaju trunków z alkoholem od piwa począwszy powinna być kategorycznie zabroniona.
Kpina w żywe oczy!
2017-11-29 17:53:53
Te działania ankieterów to jedna wielka KPINA z mieszkańców wielkich osiedli Prawobrzeża. Pytać o przebieg linii tramwajowej na Prawobrzeżu przed LO nr 13, mieszczącym się na ul. Unisławy, i LO nr 2 na ul. H.Pobożnego (obie ulice w Śródmieściu), to tak jak pytać mieszkańców Dąbia, czy tramwaj na Krzekowo powinien jeździć ulicą 26 Kwietnia czy ul. Witkiewicza. Nie dziwi największa liczba głosów oddanych za wariantem II z dojazdem tramwaju ul. Łubinową do Struga. Przecież przepytywano w i pod CKS przy ul. Rydla tuż przy Heliosach oraz Klubie Delta przy Dworcu PKP w Dąbiu. Przecież to naturalne, że osoby tam ankietowane opowiedziały się za najdogodniejszym dla nich dojazdem, czyli wg wariantu II. A dlaczego nie było spotkań i ankieterów na Osiedlu Bukowym, Nad Rudzianką, Majowym czy nawet Słonecznym?
propo
2017-11-29 17:15:59
może taniej wyjdzie wypożyczenie roweru każdemu chętnemu z ww. rejonów?
j.pis
2017-11-29 10:46:24
Do o: wnukom wstyd za nas będzie za dzisiejsze rządy pisowskiej sekty.
SromotnikBezwstydny
2017-11-29 10:34:33
Tramwaj powinien jechać:Zdroje-Szpital"Zdroje"-Oś.Bukowe-Rudzianka-Os.Majowe-Słoneczne Wschód-Zdroje i dalej Basen Górniczy. Osiedla Prawobrzeża muszą być skomunikowane między sobą, ze szpitalem i Lewobrzeżem. Druga nitka musi łączyć te osiedla z dworcem PKP w Dąbiu a Dąbie z tymi osiedlami. "Pętla" Kijewo- to pomysł bezmózgowca!
o
2017-11-29 09:14:40
a co się uparli z tym tramwajem za 10 lat!? świat idzie do przodu. linie kolejek napowietrznych trzeba zacząć rozwijać aby wnukom wstyd za nas nie było !
szczecinianin
2017-11-29 09:05:35
Czytając ciągłe protesty Prawobrzeża sądzę, że SST już pierwotnie winien jechać trasą obecnego autobusu B. Żeby choć trochę naprawić błąd budowy SST jedynym możliwym wariantem jest rozbudowa SST do skrzyżowania Łubinowej ze Struga (wariant 2). Prawobrzeże jest duże terytorialnie i nie jest możliwe aby każdemu tam mieszkańcowi zapewnić bezpośredni dojazd do Centrum na Lewobrzeżu. Musi być częsta sieć KM prawobrzeżna dowożąca do linii łączącej już bezpośrednio z Lewobrzeżem, a nie każdy tramwaj i autobus z Prawobrzeża na Lewobrzeże. Miejcie litość dla kosztów miejskich. Aż 3 spotkania na Prawobrzeżu i tylko 70 osób (tak mało zasiedlona ta część Szczecina?), czyli mało kto chce tego tramwaju tylko Radni o to walczą, tylko w imię czego. Mają za dobrą drogę do jazdy samochodem do Centrum stąd korki w mieście.
talk, talk, talk....
2017-11-29 08:43:24
Tramwaj powinien jezdzić przez Szpital przy mącznej, do bukowego bowiem dojazd dla osoby niepełnosprawnej czy z dziećmi z lewego brzegu na mączną jest bardzo niewygodny, w zamyśle powinno byc tak, że wsiadamy na bramie portowej i tramwajem jedziemy aż do samego szpitala, dużo ludzi przyjezdnych spoza szczecina korzysta ze szpitala szczególnie z dziećmi, taka komunikacja napewno ograniczyła by ilośc samochodów, prawobrzeże w każdy piątek się korkuje, ( nie pomne ilości samochodów pod szpitalem który notabene zarabia na parkingu), pobożne życzenia bo po cóż niby te konsultacje?
pro
2017-11-29 07:18:58
To praca dla urbanistów i planistów. Wiąże się to z rozwojem budownictwa mieszkaniowego,lokali usługowych, gęstością zaludnienia danego obszaru. Ankiety to pobożne życzenia.
t
2017-11-29 06:38:56
Tylko do Płoni, gdzie indziej nie ma sensu.
Obywatel Dąbia
2017-11-29 06:36:17
A kiedy tramwaj do Dąbia? Proponuję przez Gryfińską. Pętla w Załomiu.
Gwarna
2017-11-28 23:18:53
ankieta oczyswiście jest nieadekwatna poniewaz w wariancie 2 mieszka najwieksza ilość ludzi a ja mieszkając na Gwarnej która się rozbudowuje jeżdżę jak bydło w małym zatłoczonym autobusie aż się robi słabo, i potem dalej z basenu Górniczego dalej jak bydło cieszę się że mam bezpieczne miejsce stojące nie mam już 18 lat jak wszyscy gówniarze siedzący z nosami w telefonach a starsi wiszą nad nimi i bardzo trafne jest powiedzenie siedź sobie dziecko teraz bo jak będziesz po 60tce nastoisz się...dramat...
Ugh
2017-11-28 22:58:32
Ale po co komu potrzebny tramwaj jak mamy rowery???

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA