Rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń w ramach tegorocznej edycji honorowego tytułu „Ambasador Szczecina”. Idea wyróżniania osób, które poprzez swoją działalność i osiągnięcia przyczyniły się do promocji miasta, narodziła się w 2000 roku. Od tego czasu honorowy tytuł przyznany został m.in. artystom, sportowcom, naukowcom, pisarzom.
Do 31 maja br. potrwa przyjmowanie kandydatur osób (lub grup osób), których osiągnięcia przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku Szczecina w kraju i za granicą. Zgłoszone mogą być również instytucje, bądź obiekty ruchome takie jak pojazdy, statki, żaglowce, itp., których działalność i wizerunek promują Szczecin.
– Uprawnionymi do zgłaszania kandydatur są: osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, z wyłączeniem członków Kapituły, osoby prawne, oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną – informuje Renata Arent z Biura Prezydenta Miasta.
Zgłoszeń można dokonywać za pomocą wniosku, który jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miasta oraz w dziale informacji Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miasta. Wypełniony wniosek można przesłać pocztą pod adres: Urząd Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, lub wysłać drogą elektroniczną na adres mailowy: boi@um.szczecin.pl.
Wraz z przyjmowaniem kandydatur, rozpoczął się nabór na członków Kapituły honorowego tytułu Ambasador Szczecina.
– Wszyscy mieszkańcy Szczecina, którzy chcieliby mieć wpływ na decyzję, kto zostanie „Ambasadorem Szczecina” 2025, mogą wziąć udział w obradach Kapituły – mówi Renata Arent. – Wystarczy do 20 kwietnia br., wysłać swoje zgłoszenie z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu zwrotnego, na adres ambasadorszczecina@um.szczecin.pl
Spośród nadesłanych zgłoszeń wylosowanych zostanie trzech mieszkańców Szczecina, którzy wejdą w skład Kapituły.
Ceremonia nadania tytułu odbywa się podczas uroczystej Sesji Rady Miasta z okazji Dnia Pionierów Miasta Szczecin.
(K)