Konstrukcja nowego 1100-metrowego mostu łukowego w Wolinie, powstającego w ramach budowy drogi ekspresowej S3 Dargobądz – Troszyn, została w minioną sobotę (18 maja) nasunięta i już góruje nad cieśniną Dziwna.
Będzie to droga z nawierzchnią bitumiczną i z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z nośnością przystosowaną do użytkowania przez najcięższe pojazdy. Na tej 16-kilometrowej trasie powstaną trzy węzły: Dargobądz, Wolin Zachód oraz węzeł Wolin Wschód, a także wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt.
Ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą. Przy tej części S3 powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz.
Budową mostu nad Dziwną zajmują się Mosty Rzeszów (roboty żelbetowe), spółki Intop Warszawa i INTOP Skarbimierzyce, a elementy metalowe przęsła to wykonała firma Mostostal. Inwestorem jest szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Powiedz
2024-05-21 13:48:39
Czemu nie podają terminu ukończenia S3 od Troszyna do Świnoujścia ?!
Do niedawna trąbili że będzie oddana latem 2024
Michał
2024-05-21 13:26:03
1100 metrów? W sensie m² ?
@Do@@ A kiedy
2024-05-21 08:28:03
Jeszcze jeden temat omijany niczym słoń w kącie- brak prawdziwego nadzoru inwestorskiego. Budownictwo drogowe to gigantyczna maszynka do trzepania setek miliardów złociszy dla krewnych i znajomych królika. Rządy (chyba raczej żonty) się zmieniają a trzepanie kasy na drogownictwie trzyma się świetnie. W normalnym kraju, na tych szemranych interesach siedziałoby już stado wściekłych prokuratorów . Niestety nie w naszym bantustanie.
Dla ciekawych -proszę porównać budowę kilometra drogi u nas i .
Fistach
2024-05-21 06:56:53
1100 m to 1,1 km. Gdzie oni zmieścili taki długi most?
Do@@ A kiedy
2024-05-20 18:00:12
Przecież wykonawca dostał dodatkowa kasę na dokończenie obwodnicy w śladzie S6 i na
dokończenie S3. A obwodnicy i tak jeszcze nie skończyli mimo przytulenia dodatkowych milionów zł. Tak jak robią drogo drogi w Polsce tak nikt nie robi na świecie. Powodem jest brak organizacji pracy , wydajności, obraz brak max wykorzystania 8 godzin a wydajność to ok 50% dziennie czyli pracą ok 4,5 godz zamiast 8 godzin. I tu jest ta bolączką braku organizacji pracy.
@ A kiedy
2024-05-20 16:15:31
Poczytaj w necie. Wykonawcy chcą więcej kasy.
A kiedy
2024-05-20 15:50:48
A kiedy będzie oddana obwodnica Koszalina w śladzie drogi S6 . Bo GDDKiA w Szczecinie podawała minimum 10!!!!!! terminów przekazania dla kierowców tego odcinka ok 3,5 km. Czy tam pracują osoby które nie mają zielonego pojęcia o drogach czy po prostu nie interesują się przebiegiem prac przez wykonawców i.
Brawo
2024-05-20 15:27:17
Wreszcie po latach zaniedbań przywraca się budowę dróg w Polsce.
No , ale że
2024-05-20 14:32:19
pasui ! Brawo konstruktory i rzeźbiarze w żelazie !
Stefan
2024-05-20 14:30:20
rozumiem że na nowym moście ma być dwukierunkowa ścieżka rowerowa? super
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.